Tips för billigare spel till Origin

Medlem
Tips för billigare spel till Origin

Saxat från SavyGamer:

"https://hola.org/ - browser plugin

Using Hola unblocker, access origin.com. Go through the purchasing process, and disable Hola once you are asked to log in with your Origin details."

Då betalar man plötsligt dom mexicanska priserna, så typ 150kr för Titanfall, 250kr för Dragon Age 3 Deluxe edition etc.

#blogg

Medlem
Tips för billigare spel till Origin

Och det kapar inte ens spelnycklar eller Origin inloggningsuppgifter alls?

Medlem

Vågar inte säga något, men aldrig sett något tips på SavyGamer som inte blir nerplockat direkt om det skulle vara något fishy.
Teoretiskt skulle man säkert kunna avinstallera hela tillägget före köp, det handlar väl mest om att få dom mexikanska produkterna i varukorgen.

http://savygamer.co.uk/2014/05/16/titanfall-pc-14-27/#comment...

Men har som sagt inte provat själv.

Skribent

Det är inte som STEAM som kan dra tillbaka nycklar som är köpta i andra regionener om det upptäcks? Vet att det pratas mycket på STEAM-forumet att ryska nycklar kan bli bannade, och spelet borttaget från din katalog. Ryktas att hela STEAM-kontot kan bli bannat för det, men det har jag lite svårt att tro?


signatur

"Writer and Fighter"

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Johlor:

Det är inte som STEAM som kan dra tillbaka nycklar som är köpta i andra regionener om det upptäcks? Vet att det pratas mycket på STEAM-forumet att ryska nycklar kan bli bannade, och spelet borttaget från din katalog. Ryktas att hela STEAM-kontot kan bli bannat för det, men det har jag lite svårt att tro?

Det har jag svårt att tro på överhuvudtaget. Jag har köpt mängder av spel via G2Play, GreenManGaming och GamersGate som jag sedan aktiverat via Steam. Det har aldrig varit några problem, och jag har heller aldrig hört eller läst om något fall där det varit det.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Johlor:

Det är inte som STEAM som kan dra tillbaka nycklar som är köpta i andra regionener om det upptäcks? Vet att det pratas mycket på STEAM-forumet att ryska nycklar kan bli bannade, och spelet borttaget från din katalog. Ryktas att hela STEAM-kontot kan bli bannat för det, men det har jag lite svårt att tro?

Det har jag svårt att tro på överhuvudtaget. Jag har köpt mängder av spel via G2Play, GreenManGaming och GamersGate som jag sedan aktiverat via Steam. Det har aldrig varit några problem, och jag har heller aldrig hört eller läst om något fall där det varit det.

Problemet är väl bara att Greenmangaming och Gamersgate är legitima digitala retailers, inte direkt någon idé att dra slutsatser ifrån köp från dessa två.

Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av Johlor:

Det är inte som STEAM som kan dra tillbaka nycklar som är köpta i andra regionener om det upptäcks? Vet att det pratas mycket på STEAM-forumet att ryska nycklar kan bli bannade, och spelet borttaget från din katalog. Ryktas att hela STEAM-kontot kan bli bannat för det, men det har jag lite svårt att tro?

Det har jag svårt att tro på överhuvudtaget. Jag har köpt mängder av spel via G2Play, GreenManGaming och GamersGate som jag sedan aktiverat via Steam. Det har aldrig varit några problem, och jag har heller aldrig hört eller läst om något fall där det varit det.

Alla som köpte stulna mw 2 nycklar genom g2play blev av med sina steam konton. G2play ersatte nycklarna med riktiga nycklar som tröst.
Alla som köpte importerade nycklar genom olika sidor blev av med spelet.

Man kunde läsa på deras Facebook alla missnöjda kunder som fick sina konton bannade.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

osis, g2play support har varit super bra mot mig iaf och inga konstigheter.

men jag har aldrig köpt ryska nycklar dock som jag vet kan vara lite sisådär med.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Medlem

Jag köpte BF3s premium när det var nytt genom att använda proxy. EA gillade det inte och gjorde en fix på det. Dom gjorde inget med mitt konto då men om man fortsatte så är det mycket möjligt att dom kommer åtgärda det.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Om EA har regionell prissättning och du kringgår det för att handla till en annan regions pris så är det definitivt ett brott mot deras användaravtal. Om det är oärligt eller inte spelar ingen roll när de låser ditt konto och du blir av med alla spelen för att ha brutit avtalet.

Medlem

Har köpt ett flertal spel via Mexico, ingen risk att ens konto kapas eftersom man stänger av proxyn efter att man lagt varan i kundvagnen, som någon påpekat.
Sen att det är ett fult sätt att köpa spel är en annan fråga, jag justifierar det med att min studentplånbok ska ha råd att köpa något fint åt morsan på mors dag!
En rolig händelse var när en polare först köpte ett spel från Ryssland, sen insåg att det bara kom med ryska som språk och gjorde refund genom att kontakta live-chat via amerikansk proxy (endast de som har live-chat), och slutligen köpa spelet i Mexico för att självklart spela spelet från en svensk IP-adress.

Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Om du befinner dig i Mexico när du köper spelet är det inte oärligt. Om du befinner dig i Sverige är det det. Var det så svårt att förstå, eller vill du bara tramsa dig?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

För att klargöra det är moms pålägg på varor från ej eu länder.

Så om man då kringår detta på diverse sätt så finns det en risk att konton bannas eller man åker på en extra avgift.

Nu är dock det väldigt liten chans att det inträffar bara så man vet.

På samma sätt att man kan köpa fysiska varor från ex usa och med diverse påhittigheter slippa svenska moms pålägget på ej eu varor.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Om du befinner dig i Mexico när du köper spelet är det inte oärligt. Om du befinner dig i Sverige är det det. Var det så svårt att förstå, eller vill du bara tramsa dig?

Men varför skulle det vara oärligt? Jag betalar samma pris för samma spel som de gör i Mexiko, vad är felet med det? Varför ska det kosta olika beroende på var man bor? Tycker det är ganska oärligt av EA att vissa får betala mycket mer än andra.

Medlem
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Om du befinner dig i Mexico när du köper spelet är det inte oärligt. Om du befinner dig i Sverige är det det. Var det så svårt att förstå, eller vill du bara tramsa dig?

Men varför skulle det vara oärligt? Jag betalar samma pris för samma spel som de gör i Mexiko, vad är felet med det? Varför ska det kosta olika beroende på var man bor? Tycker det är ganska oärligt av EA att vissa får betala mycket mer än andra.

Det kan möjligtvis vara så att vi i Sverige tjänar mer pengar än vad de gör i Mexico

Medlem
Skrivet av jlarss:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av cyzed:
Skrivet av walter_iego:

Enligt många på nätet så funkar det, men jag tycker inte man ska vara oärlig bara för att man ska spara ett par kronor. Bestämmelser finns ju för en anledning, inte sant?

Om man tycker att 100:- är för mycket för ett spel, då tycker jag man kan vänta.

Vad menar du med oärlig? Det man gör är att man köper spelet till priset som de betalar i Mexiko. Varför skulle det vara oärligt att köpa spel i Mexiko?

Om du befinner dig i Mexico när du köper spelet är det inte oärligt. Om du befinner dig i Sverige är det det. Var det så svårt att förstå, eller vill du bara tramsa dig?

Men varför skulle det vara oärligt? Jag betalar samma pris för samma spel som de gör i Mexiko, vad är felet med det? Varför ska det kosta olika beroende på var man bor? Tycker det är ganska oärligt av EA att vissa får betala mycket mer än andra.

Det kan möjligtvis vara så att vi i Sverige tjänar mer pengar än vad de gör i Mexico

Ja, just det. Tänkte inte på det. Då ska vi ju givetvis betala mer till de stackars fattiga bolagen som EA och liknande.

1
Skriv svar