Så här ser Diablo III ut på Playstation 4

Robot
Så här ser Diablo III ut på Playstation 4

Sony visar PS4-versionen av Diablo III, tre månader innan premiären.

#diablo-iii, #diablo-iii-reaper-of-souls, #diablo-iii-ultimate-evil-edition


Medlem
Så här ser Diablo III ut på Playstation 4

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Jag kan förstå det om man spelar flera samtidigt, annars inte

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Nu börjas det igen...*suck*

Jag ser inte något fel i att det kommer till konsol. Det är på något vis en rätt trevlig känsla att kunna göra det, särskilt om man är ett gäng polare, några öl och köra local co-op utan att behöva klumpa runt med datorer.

Medlem

Fan, spelet ser lika barnsligt ut som på PC. Nä, skippar denna versionen oxå.

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

För att det är bättre styrning. Att spela RPG på datorn med mus och tangentbord är som att spela FPS på konsol med handkontroll. Lika dåligt i båda fallen och bara ett alternativ om man inte har tillgång till det ena eller det andra.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Lepracy:

Stackars konsol fanboys. det här är et pc lir! master race wööö

Det ser du väl att det inte är, detta är en trailer för Diablo 3 på PS4. Tror att du får fundera vidare.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

För att det är bättre styrning. Att spela RPG på datorn med mus och tangentbord är som att spela FPS på konsol med handkontroll. Lika dåligt i båda fallen och bara ett alternativ om man inte har tillgång till det ena eller det andra.

rpg funkar hur bra som helst på dator. Men det funkar lika bra på konsol. Körde själv Sacred 2 och Torchlight på 360 och det gick hur bra som helst.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

För att det är bättre styrning. Att spela RPG på datorn med mus och tangentbord är som att spela FPS på konsol med handkontroll. Lika dåligt i båda fallen och bara ett alternativ om man inte har tillgång till det ena eller det andra.

rpg funkar hur bra som helst på dator. Men det funkar lika bra på konsol. Körde själv Sacred 2 och Torchlight på 360 och det gick hur bra som helst.

Är ju det jag skrev. Att spela RPG på dator är som att spela FPS på dator. Det är inte ultimata styrningen men den funkar för den som vill och som trivs med det.
Jag föredrar mus och tbord till fps och handkontroll till rpg.

EDIT: Sacred 2 till datorn har direct controls vilket Diablo 3 inte har för Jay Wilson ville inte ge handkontrollägarna övertag i PVP, när majoriteten av spelarna på datorn är casuals som kör enbart med peka klicka.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

EDIT: Sacred 2 till datorn har direct controls vilket Diablo 3 inte har för Jay Wilson ville inte ge handkontrollägarna övertag i PVP, när majoriteten av spelarna på datorn är casuals som kör enbart med peka klicka.

Har man inte direkt kontroll över sin figur i konsol-versionerna av Diablo 3?

Jag har inte spelat Diablo 3 alls men tänkte att direkt kontroll borde vara att föredra istället för att sitta och "idiot-klicka".

Edit: Inser att jag läste fel...

Inaktiv
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Ungefär så tänker jag om vartenda FPS-spel till konsol...värdelöst.

Medlem

Trevligt att de börjar närma sig! Tredje gången gillt :]

Någon som vet om det lagt till "item compare" i salvage menyn? Det hade ju varit extra trevligt.

Medlem

Diablo 3 är i min åsikt det bästa local coop-spelet på marknaden just nu. Så om fler människor får tillgång till det blir jag bara glad

Ser ut att springa perfekt på PS4 dessutom!

Medlem
Skrivet av pazu:

Fan, spelet ser lika barnsligt ut som på PC. Nä, skippar denna versionen oxå.

Så fick du kläcka ur dig något fånigt om grafiken där, grattis. Väntar nu bara med spänning på att nått annat troll ska fråga ifall folk fortfarande spelar D3...det slutar ju aldrig att bli roligt och fräscht.

Medlem

Vem ledde in the walking dead i Tristram på översta bilden btw?

Inaktiv
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Propy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

För att det är bättre styrning. Att spela RPG på datorn med mus och tangentbord är som att spela FPS på konsol med handkontroll. Lika dåligt i båda fallen och bara ett alternativ om man inte har tillgång till det ena eller det andra.

rpg funkar hur bra som helst på dator. Men det funkar lika bra på konsol. Körde själv Sacred 2 och Torchlight på 360 och det gick hur bra som helst.

Är ju det jag skrev. Att spela RPG på dator är som att spela FPS på dator. Det är inte ultimata styrningen men den funkar för den som vill och som trivs med det.
Jag föredrar mus och tbord till fps och handkontroll till rpg.

EDIT: Sacred 2 till datorn har direct controls vilket Diablo 3 inte har för Jay Wilson ville inte ge handkontrollägarna övertag i PVP, när majoriteten av spelarna på datorn är casuals som kör enbart med peka klicka.

Exakt, att spela rpg på dator är som att spela fps på dator.

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

innan du yttrar dig så kanske du ska testa det först.


signatur

God is dead

Medlem

Jag trodde aldrig de skulle lyckas med d3 på ps3 men tro mig, 2 v senare hade jag helt slutat spela pcversionen.
D3 flyter på otroligt smidigt på konsol.

Medlem

Har alltid kört Diablo på pc, alla versioner. Testade D3 på Ps3 och det är rätt gott att luta sig tillbaka i soffan med en handkontroll, känns dock som det är mer "djup" i Pc versionen men det väger ändå upp att sitta i soffan. Borde blir ännu bättre på Ps4

Medlem

Har nästan alltid kört Diablo på PC, dock var man ju bara tvungen att köra igenom Diablo 1 på PS1 dubbat på Svenska, det var helt underbart. "Mmm, Färskt kött"

Jag kan faktiskt tänka mig att skaffa Diablo 3 till Playstation 4 i framtiden, som många andra säger, det är rätt gott att sitta i soff-multiplayer med ett par polare och svära lite ibland.

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Bra fråga... jag vet faktiskt inte varför, men jag själv spelar det mer på PS3:an just nu än på datorn.

Medlem

Själv älskar jag styrningen på Diablo 3 på 360n min, skulle mer än gärna ha samma handkontrollsstyrning på PC/Mac, tyvärr så klarar varken 360n eller PS3an av samma upplösning som datorn, det är det enda som jag ser som nackdel där (vilket inte lär vara fallet på PS4/XBone-versionerna).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Jochen-:

Hemskt, varför skulle någon föredra att spela det här på konsol?

Alla har olika åsikter, äldre diablo kom också på konsol. Bara nuförtiden alla gråter om det, börjar bli lite mainstream tycker jag.

Medlem

Tänk om dom bara kunde tidigarelägga releasen nu bara... men åh andra sidan så kommer man få se solen i sommar

Medlem

Diablo1 till playstation hade svenskt tal!!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Har inte själv provat D3 på konsol men vad jag hört så har Blizzard lyckats bra med portningen och många vänner säger att dom tycker konsol versionen är roligare än PC versionen.

Medlem

Håller med övriga här. Styrningen är mycket trevligare på konsoll. Bara testat PS3 versionen en kort stund men det kändes klart bättre än PC. Blir nog att skaffa PS4 versionen faktiskt. Det tog sin lilla tid men nu verkar spelet vara i samma klass som föregångaren.

Medlem

Holysmoke va [B] detta var. Seriöst, D3 på konsol? haha, vem fan spelar ett sådant här spel med en handkontroll. Blizzard vill bara ha lite extra cash ifrån konsolmarknaden. Detta är en skamligt, ett hån emot Diablo usch fy.

Medlem
Skrivet av TROLL3T:

Holysmoke va [B] detta var. Seriöst, D3 på konsol? haha, vem fan spelar ett sådant här spel med en handkontroll. Blizzard vill bara ha lite extra cash ifrån konsolmarknaden. Detta är en skamligt, ett hån emot Diablo usch fy.

På vilket sätt är det bättre att styra en muspekare och klicka som en dåre än att ha direkt kontroll över sin figur.

Jag har bara spelat Diablo 1 och 2 (på PC) men har svårt att se musstyrningen i dessa som något positivt.

12
Skriv svar