GOG överväger early access

Medlem

Jag köper gärna earls access - mot reducerat pris (ex minecraft). Skulle aldrig betala fullpris mot att lira alpha/beta, DET är ocker och benke bredslipsfasoner.

Medlem

"Goat Simulator" köpte jag också.
Räknas den?


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Ravenknight:

Att betala för ofärdiga produkter är en usel idé för oss kunder. De enda som tjänar på det är företagen som kan sälja fagra löften och få gratis betatestare. Blä.

( Med detta sagt så sponsrade jag Star Citizen. Hyckleri? )

Jag är för early access, har varit nöjd med mina köp än så länge.

Space engineres
Project zombiod
Kerbal
SC
E.D
DayZ
Minecraft
Planetside 2 (har för mig att jag la ut en slant för Beta, kan ha varit gratis dock)

Har haft mer kul i dessa än de flesta AAA titlar.

Instämmer. Har köpt en hel del early access titlar. Bland annat Kerbal Space Program, Prison Architect, Arma 3, Planet Explorers, Outerra och Star Citizen. Jag köper early access till spel som jag tror på, och hittills så har i stort sätt alla spel som jag köpt utvecklats i rätt riktning.

Tror många är förbannade för att de köpte DayZ SA och tror att alla early access är lika stora skithögar. Men DayZ är ett extremt dåligt exempel på early access, och samma gäller Rust. Känns som framrusade projekt för att tjäna snabba pengar snarare än att skapa ett bra spel. Tror inte ens utvecklarna har någon aning om vad de vill.

Jag vet inte, jag har kul i DayZ. Visst flyter det inte direkt på, men det finns inga alternativ som gör samma sak bättre heller imo c: Sen är det ju långt ifrån klart.

Ja Arma 3 köpte jag också Beta/early access på. Också nöjd med även om det inte blir så mycket spelat, skulle behöva ta kontakt med en A3 komunity.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Du tog mina ord! Tjuv
Seriöst dock, detta är sant. Man kan inte förvänta sig ett spelbart spel om man köper early access.

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Du tog mina ord! Tjuv
Seriöst dock, detta är sant. Man kan inte förvänta sig ett spelbart spel om man köper early access.

- Men, när ska man då egentligen vänta sig ett spelbart spel?
När varken early access eller släppta spel inte är spelbara nuförtiden!


signatur

autograph

Medlem

Minecraft och Starbound är de enda. Så nej, jag brukar aktivt undvika early access.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Fungerar bra för mig -- börja med Witcher 3!

Medlem

De ofärdiga spel jag betalat för är främst DayZ och Spintires (släpps om 22 dagar). Har betalat för nå andra småspel också, men bara mindre summor.

Early Access-konceptet har jag ingenting emot, så länge man, som andra påpekat här, vet vad man ger sig in på. Man kan inte räkna med en färdig produkt och utvecklingen kan komma att gå i en riktning man inte tycker om, eller kanske inte slutföras alls.

Jag slänger inte ur mig pengar till höger och vänster, utan jag satsar isf på relativt säkra kort, på ideer jag verkligen gillar.

Nackdelen för mig när det kommer till crowdfunding och early access och sånt är att jag hinner ledsna på't innan releasedagen är kommen. Spintires var tex initialt imponerande, men när jag lirar techdemot idag så känns det lite 'meh', något som releaseversionen förhoppningsvist fixat genom att lägga in lite vettigt gameplay

En annan sak, "Good old games" heter det ju, inte "Almost good games, but we don't know, let's try a few days and get back to you".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kan det inte lösas genom att utvecklaren skriver ett avtal med utgivaren eller gog nu, som tvingar dem att fullfölja sin idé. Ett avtal som garanterar pengarna tillbaka till konsumenter och feta böter om något i avtalet bryts.

Medlem

Jag har inte köpt ett enda early access spel någonsin, men jag har inget emot idén som sådan. Jag förbokar aldrig spel heller ( tror jag genom åren totalt förbokat 3-4 spel ungefär ), jag röstar med plånboken och bojkottar spel som har tonvis med DLC vid släpp dessutom, eftersom jag anser att det är en ful affärsmetod.

Dock tycker jag att angående mängden early access spel på steam borde de lätt kunna lösa det så att man kan sortera bort de spelen om man bara vill se "riktiga" släppta spel.


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Du tog mina ord! Tjuv
Seriöst dock, detta är sant. Man kan inte förvänta sig ett spelbart spel om man köper early access.

- Men, när ska man då egentligen vänta sig ett spelbart spel?
När varken early access eller släppta spel inte är spelbara nuförtiden!

Vid release?

Medlem

Står inte GOG för Good Old Games?
Är det bara jag som tycker att det är lite kul att de pratar om Early Access till gamla spel?

Inaktiv
Skrivet av MatsDahlgren:

Står inte GOG för Good Old Games?
Är det bara jag som tycker att det är lite kul att de pratar om Early Access till gamla spel?

Var precis så jag tyckte också

eld
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Står inte GOG för Good Old Games?
Är det bara jag som tycker att det är lite kul att de pratar om Early Access till gamla spel?

Good old games bytte helt till att bara heta GOG likt som fragzone en gång i tiden bytte till att heta FZ

k3m
Medlem
Skrivet av Aresz:
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Verkligen, se det som ett chans att kanske få påverka och stödja något lir/utvecklare man gillar, inte en chans att spara ett par euros för att sitta o whina på steamforumen om hur dåligt allt är. Då har man själv köpt fel produkt.

Har själv stött ett par, men för tilfället räcker det, och visst är det kul att testa något lite mer från början.

Själv gillar jag Prison Architecht, det kommer att bli en 5/5 vid release! Wasteland 2 och Defense Grid 2 också hoppas jag

Problemet är som vanligt inte formen för försäljning eller distribution utan oseriösa tillverkare, men det finns det ju AAA studior som också är. *host* Creative Assembly *host* där jag betalade €35-40 för en testversion av Rome: Total Fail, fast dom orkade aldrig berätta det för mig....

Var ärlig om det är early access, beta/alpha eller vad det nu är så är det fint för mig.

Håller med, sen får vi inte heller glömma Aliens CM :/

Inaktiv

Dom bästa spelen jag spelat senaste tiden har ju alla varit early access. Gillar idéen då utvecklarna verkar få ut sina intressenta spel den vägen, enda jobbiga är ju dom early access spel som inte får support av utvecklarna.

Dock så måste jag ändå tillägga, många early access spel är ju i bättre skick i early access än många storspel är vid release... Så kan då inte direkt klaga så mycket på ofärdiga spel, early access är ju iaf ärliga.

Medlem
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Du tog mina ord! Tjuv
Seriöst dock, detta är sant. Man kan inte förvänta sig ett spelbart spel om man köper early access.

- Men, när ska man då egentligen vänta sig ett spelbart spel?
När varken early access eller släppta spel inte är spelbara nuförtiden!

Vid release?

- Jag skrev ju det. Att varken early access eller släppta/(release) spel är spelbara nuförtiden.
- Frågan kvarstår = När ska man vänta sig ett spelbart spel?


signatur

autograph

k3m
Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av autograph:
Skrivet av Mjölkspam:
Skrivet av Rakoon:

Det är inte early access som är problemet, det är dom som köper det och förväntar sig ett spelbartspel och blir rosenrasade när dom stöter på buggar.

Man köper enbart early access om man faktiskt är intresseradd och kan bidra med något, eller för helt enkelt testa det för sedan fortsätta lite vid uppdatering/release.

Du tog mina ord! Tjuv
Seriöst dock, detta är sant. Man kan inte förvänta sig ett spelbart spel om man köper early access.

- Men, när ska man då egentligen vänta sig ett spelbart spel?
När varken early access eller släppta spel inte är spelbara nuförtiden!

Vid release?

- Jag skrev ju det. Att varken early access eller släppta/(release) spel är spelbara nuförtiden.
- Frågan kvarstår = När ska man vänta sig ett spelbart spel?

Sedan alltid! Inte ska man gå med på att acceptera trasiga produkter någonsin.

12
Skriv svar