Watch Dogs är Ubisofts snabbast säljande spel

Medlem

Detta är ett skit spel. Spelat spel för 10 euro som håller bättre standard. Allt är ett skämt specc när dom hade vadå 68 miljoner dollar i budet...


signatur

Computer is my home, my girlfriend is my life and my job is my lover!
Some questions just write a PM

Inaktiv
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Så du vet att spelet är dåligt och hypat utan att ha köpt och spelat det, hur går det ihop egentligen? Alla har olika smaker på spel och vad vissa gillar hatar andra så låt de som vill köpa de spel som de vill. Enkelt va?

Skrivet av orkamera:

Jag tänker på en sak när folk klagar på att hackingen i spelet är enkel: Med tanke på att spelet är uppbyggt som det är, alltså sandbox GTA style, ska man ha QTE när man hackar eller hur ska man göra? När man är jagad av vad man nu är jagad av på det spelet är det inte rätt skönt o ha en knapp som hack då för i grund o botten är det ju just, ett spel... Angående grafik och dålig portning så kan jag ju dock hålla med på dom punkterna. Sedan att vissa kan klaga på att " folk är dumma o köper dåliga spel" betyder detta då att om du tror ett spel är bra så ska du ändå vänta i några veckor o se vad folk tycker innan man köper? Om jag tycker ett spel verkar bra, då tänker jag köpa det, sedan om det inte va det bästa spelet i världen, fine men jag tänker ju inte klaga på andra människor för deras val.

Tack för mig

Håller med! När de väl är läge att hacka vissa dörrar osv så blir de lite pussel men under biljakter och action är de ganska tacksamt med enkelhet som sagt.

Sen tycks folk ha vetorätt i vilka spel som ÄR bra och ÄR dåliga. Allt handlar om feeling för mig och de gäller även i musik och film också. Jag gillade känslan i detta trots att de har sina skavanker. Så jag är med dig, det är ett fritt land!

Medlem

Nextgen.
Borde inte nextgen betyda att man kan optimera, komprimera stora mängder med data så allt rullar på bra, animationer, ljus, ljud etc. Istället för att det enbart skall handla om grafik.

Jag tycker inte detta kvalificerar sig till ett nextgen-spel.

Men vi får inte glömma att nextgen inte betyder att spelmakarna har fått bättre fantasi och roliga idéer. Samma spel i ny förpackning.

Vi får nog vänta till nästa generations skifte innan något sveper oss av mattan!


signatur

Niet.

Medlem

Ni som säger att Ubisoft hypat sönder det här spelet har nog inte hängt med alls. Jag tycker nästan det är tvärtom.

När dom visade upp spelet tror jag inte dom hade någon susning om hur stor hype det skulle bli hos communityn, det är snarare främst alla gamers som hypat upp det här spelet, Ubisoft har faktiskt legat rätt lågt, tycker jag. Om man jämför med deras andra spel så jobbar dom överlägset mer på att hypa varje Assassins Creed-spel varje år. Antalet trailers och sneak peaks har varit ytterst sparsmakat, om man bortser från allra senaste månaden då förstås.

Watch Dogs stora fiende har varit sig själva, de förväntningar som har legat på det här spelet har varit helt omöjliga att leva upp till, därför är det många som både medvetet och omedvetet uttrycker missnöje över spelet, oavsett om dom spelat det eller inte. Det hör till gamerkulturen.

Personligen har jag vetat från allra första början att det här spelet är exakt ett sånt spel som jag älskar. Öppen värld och sandbox är precis min tekopp, och jag hade helt rätt. Ett mycket bra spel som leverarar precis det jag förväntade mig.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av Theade:

Nextgen.
Borde inte nextgen betyda att man kan optimera, komprimera stora mängder med data så allt rullar på bra, animationer, ljus, ljud etc. Istället för att det enbart skall handla om grafik.

Jag tycker inte detta kvalificerar sig till ett nextgen-spel.

Men vi får inte glömma att nextgen inte betyder att spelmakarna har fått bättre fantasi och roliga idéer. Samma spel i ny förpackning.

Vi får nog vänta till nästa generations skifte innan något sveper oss av mattan!

Eller åtminstone ett par år in i denna generation!

Medlem

Ser hellre på dessa..

Medlem

Så glad att jag höll emot och inte förhandsbokade det här! Luktade mediokert lång väg!
Inväntar steam summer sale..

fy fan


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Ja, det är ett bra spel. Men det har så grymt mycket outnyttjat potential. Dessutom borde det vara dödsstraff på att använda sig av "pipes" minigames.

Dock flyter det på fint på High för mig med min burk.

1650 x 1050
i5-3570 3.4Ghz
8Gb ram
GTX 670 2Gb
Windows 8.1 x64

Inget hack, inga stutters, inga krashar och inte en enda bugg vad jag märkt av än så länge.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Alla här verkar ju ha jobbat på att ta ner hypen dock?

All form av reklam är bra eller hur är det?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag vill så gärna att du ska ha fel men videon talar sitt tydliga språk. Vill nog ändå inte sträcka mig så långt och säga att det är ett uselt spel. Iaf inte ur min synpunkt. Det har potential men man undrar lite varför det blivit uppskjutet för bevisligen är det MYCKET som fortfarande behöver åtgärdas.

Medlem

Fy fan vilka tabbar de gjort! Brinn i helvetet, din sönderstressade monstrositet.

Detaljerna GÖR helhelten. Fan vad fail.

Medlem
Skrivet av akitaka:

Bra spel absolut.. nextgen graffe? Nej, Gta ser bra mycket bättre ut.. värt 600-700 Nej.

Har ni inte köpt spelet än så tycker jag ni ska vänta till priset dalat eller om ni hittar det begagnat om några dagar veckor.

Helt ärligt, man behöver inte köpa spel för 600-700 idag. Inte ens Konsol spel, Säger Pricerunner dig ingenting?

Köpte för övrigt WD till ps4 för 499 på webhallen, detta medlems pris dock. Men spelbutiken hade för 549 för någon veckan sen innan release.

Medlem

Har riktigt jävla kul med PS4 versionen. Helt underbart spel. Folk som ör besvikna verkar vara det över grafiken? Snacka om att vara ytliga. Ni skulle varit med och spelat spel för 20 år sen. Bortskämda ungar.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Fy fan vilka tabbar de gjort! Brinn i helvetet, din sönderstressade monstrositet.

Detaljerna GÖR helhelten. Fan vad fail. Och nu snackar vi major fuckin' details som är HELT fumlade.

Jag hade slitit ut mitt hår i stora tussar om jag förhandsbokat. Massiv bakläxa för Ubi!

PS: blev tvungen att dubbleposta eftersom FZ-forumet inte tillät att jag redigerade mitt förra inlägg (då möttes jag av: Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Compilation failed: missing terminating ] for character class at offset 39 in /home/fz/admin/voice/renderers/class_forumeditorrenderer.php on line 577).

Medlem
Skrivet av obitwice:
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Om du inte var intresserad av spelet så undrar jag varför du överhuvudtaget läser om det och varför du orkar bry dig. Jag tror inte någon bryr sig om du köper spelet eller inte.
Gå ut och var glad!

Jag var intresserad av spelet. Tills dem förstörde det helt och hållet.

Medlem
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Rentah:

Intressant. Att det är snabbast säljande är inte förvånandsvärt. Eftersom Ubisoft har hypat sönder det spelet. Och att dem inte kunde hålla praktiskt taget något när det kommer till "next-gen" grafik är patetiskt med tanke på hur mycket dem sålt av det. Finns inte en chans att jag köper det.

"Nu när alla som vill har hunnit testa spelet ett par dagar – tycker ni att den snabba försäljningen speglar spelets kvalitet?" Nej. Konsumenter fortsätter att köpa dålig kvalitet och förstör spelmarknaden utan att bry sig. Om 5 år är vi väl tillbaka till Pong antar jag. Klantarslet som inte bryr sig tillräckligt enligt mig

Så...för att du inte tycker spelet är bra så tycker du att alla som köper spelet förstör spelmarknaden? Du vet, finns faktiskt väldigt många som tycker spelet är bra, det kan man också se på alla recensioner....

Det finns många korkade människor på denna jord

Skrivet av bent toe:

Har riktigt jävla kul med PS4 versionen. Helt underbart spel. Folk som ör besvikna verkar vara det över grafiken? Snacka om att vara ytliga. Ni skulle varit med och spelat spel för 20 år sen. Bortskämda ungar.

Im with you!

Medlem
Skrivet av dotque:

Så glad att jag höll emot och inte förhandsbokade det här! Luktade mediokert lång väg!
Inväntar steam summer sale..
fy fan

- Håller med. Trodde inte att så många grova missar slank igenom nya AAA-spel nuförtiden!
Oj vad jag hade ångrat mig om jag köpt Watch-dogs. Spelar så hellre GTA på pc. B)


signatur

autograph

Årets REA-köp antar jag, för alla som klagar på det kommer köpa det i slutändan ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Årets REA-köp antar jag, för alla som klagar på det kommer köpa det i slutändan ändå.

- Inte jag i alla fall.
Jag har blivit bränd för många gånger efter att ha köpt hajpade spel som inte håller vad de lovar.


signatur

autograph

Skrivet av autograph:
Skrivet av walter_iego:

Årets REA-köp antar jag, för alla som klagar på det kommer köpa det i slutändan ändå.

- Inte jag i alla fall.
Jag har blivit bränd för många gånger efter att ha köpt hajpade spel som inte håller vad de lovar.

Det är värt 99:-, men kanske inte en krona mer?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KatOne:

http://www.reactiongifs.com/r/yll.gif

Fy fan vilka tabbar de gjort! Brinn i helvetet, din sönderstressade monstrositet.

Detaljerna GÖR helhelten. Fan vad fail. Och nu snackar vi major fuckin' details som är HELT fumlade.

Jag hade slitit ut mitt hår i stora tussar om jag förhandsbokat. Massiv bakläxa för Ubi!

PS: blev tvungen att dubbleposta eftersom FZ-forumet inte tillät att jag redigerade mitt förra inlägg (då möttes jag av: Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Compilation failed: missing terminating ] for character class at offset 39 in /home/fz/admin/voice/renderers/class_forumeditorrenderer.php on line 577).

Konstigt att jag inte upplevt det så.

Medlem

Om ni upplever stuttering och fps drops (mest vid bilkörning) så prova att skapa en genväg av spelet på t.ex. skrivbordet och fyll i "-disablepagefilecheck" utan citattecken under "Mål:"

Jag hade dessa problem konstant men efter jag skrev in -disablepagefilecheck så försvann alla mina fps drops m.m.
Förhoppningsvis kommer detta även att lösa era problem!

1920x1080
GTX 780
AMD FX-8350
8GB RAM
Kör spelet på max utan problem

ELF
Medlem

Min tes verkar hålla.
Next-gen står för ett spel vars kvalité är halvdan redan vid release.

*Tänker på videon Rurounin länkade.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Får en känsla av att de som är mest missnöjda med det här spelet är de som inte spelat det. Har inte varit med om en enda bugg på de fem timmar jag har spelat. Ångrar inte att jag förhandsbokade hittils iallafall.

Medlem

spelet är bara en tröttsam gta kopia och inget annat.

Medlem
Skrivet av bent toe:

Har riktigt jävla kul med PS4 versionen. Helt underbart spel. Folk som ör besvikna verkar vara det över grafiken? Snacka om att vara ytliga. Ni skulle varit med och spelat spel för 20 år sen. Bortskämda ungar.

Kan inte minnas att super mario var särskilt upphajpat på grund av grafiken heller så jag förstår inte din poäng riktigt

Medlem

Jag tycker spelet är roligt men det har helt klart flera brister.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

spelet är bara en tröttsam gta kopia och inget annat.

Fast så är det inte. Testa spelet själv först, för det tror jag inte du gjort

Skriv svar