Uplay bakom Watch Dogs laddningsproblem?

Robot
Uplay bakom Watch Dogs laddningsproblem?

Mer än 200 sidor om problemet i Ubisofts forum – ännu ingen lösning hittad.

#watch-dogs, #ubisoft


Medlem
Uplay bakom Watch Dogs laddningsproblem?

Kan de inte bara lägga ner skiten? Tycks ju ändå inte vara någon som tycker om det. Origin är minst tio gånger bättre än Ucrap, och det säger en hel del.

Medlem

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Inte köpt spelet än men ser ut som om jag får sikta på en PS4 version när det blir rea.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan de inte bara lägga ner skiten? Tycks ju ändå inte vara någon som tycker om det. Origin är minst tio gånger bättre än Ucrap, och det säger en hel del.

Håller med. Programmet är skräp men också spelutbudet är så begränsat för att det överhuvudtaget någonsin ska bli intressant...

Medlem

Har inte stött på några spelförstörande buggar, eller det det här.
Att Uplay är kasst är ingen direkt nyhet däremot.

Medlem

Har stött på laddnings problemet. Inte så kul efter ett par timmars spelande

Medlem

Hur buggigt var det innan förseningen egentligen? Måste ha varit ospelbart.

Medlem

Har låst upp både Stealth bilen samt guld pickan, har inte stött på några problem. Funkar hur bra som helst.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem

Råkade dö under onlinespel när jag blev hackad och förlorade alla vapen, skins och spelet tror att jag är på intro uppdraget så jag kan inte göra något annat än åka runt i bilar.

Ett problem som många andra fått också. Man undrar ifall dom hade sina söner som betatestare eller nåt.

Medlem

Heh. UdontPlay.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Medlem
Skrivet av Davio:

Råkade dö under onlinespel när jag blev hackad och förlorade alla vapen, skins och spelet tror att jag är på intro uppdraget så jag kan inte göra något annat än åka runt i bilar.

Ett problem som många andra fått också. Man undrar ifall dom hade sina söner som betatestare eller nåt.

Alla som gav spelet 8 av 10 var nog deras söner också.

Medlem

Skräpspel som presterar helt absurt dåligt till PC. Föga förvånande med tanke på att det släpps till dagens konsoler PS4/XO samt PC, men även till gårdagens hästvagnar PS3/360, och inte nog med detta även utvecklat helt separat till Wii U.

Hur tänkte de där?

Medlem
Skrivet av Allexz:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Nu försöker du framstå som mer korkad än du egentligen behöver. Jag svarade på frågan som FZ ställde i artikeln:

"- Har du stött på buggar eller andra bekymmer med Watch Dogs?"

Svårare än så är det inte.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kan de inte bara lägga ner skiten? Tycks ju ändå inte vara någon som tycker om det. Origin är minst tio gånger bättre än Ucrap, och det säger en hel del.

Vad är det som gör Origin så jävla bra då?
Använder inga funktioner alls i det programmet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Inaktiv
Medlem
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Uppfyller du kriterierna de beskrev?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Uppfyller du kriterierna de beskrev?

Som jag angav ovan, jag svarade på frågan som FZ skrev i artikeln.

Men om det är viktigt för dig så kan jag meddela att jag har låst upp alla extraprylar som verkar ha orsakat de beskrivna problemen, så svaret på din fråga är ja.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

uplay = ushit.. ta förståelse sen varför folk laddar ner piratkopior då.. idioter.... varför blir man straffad för att man köper ett spel idag ?? helt sjukt va problem det är.

Medlem

Har pausat spelandet tills en jävla patch släpps.

Vill inte spela på Medium textures, när man har ett helt nyinköpt 780.

Medlem

Spelat fram tills efter killen fyllt år och man jagar någon som hotat familjen. Sparade, quit game. Gjorde nvidia optimiser, allt försvann, så fick börja om med det sega jävla introt. Visst inte spelat så långt. Men orkar man ta och göra allt det första igen?

Medlem
Skrivet av dotque:
Skrivet av Bojkott:

Kan de inte bara lägga ner skiten? Tycks ju ändå inte vara någon som tycker om det. Origin är minst tio gånger bättre än Ucrap, och det säger en hel del.

Vad är det som gör Origin så jävla bra då?
Använder inga funktioner alls i det programmet!

Mindre strul med DRM. Det är i alla fall vad jag kan säga av den erfarenhet jag har med de båda tjänsterna. Jag säger inte att Origin är bra, men bättre än Uplay kan man lugnt säga att det är.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Nu försöker du framstå som mer korkad än du egentligen behöver. Jag svarade på frågan som FZ ställde i artikeln:

"- Har du stött på buggar eller andra bekymmer med Watch Dogs?"

Svårare än så är det inte.

Kan inte annat än hålla med, grymt onödigt och osmakligt inlägg.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Nu försöker du framstå som mer korkad än du egentligen behöver. Jag svarade på frågan som FZ ställde i artikeln:

"- Har du stött på buggar eller andra bekymmer med Watch Dogs?"

Svårare än så är det inte.

Kan inte annat än hålla med, grymt onödigt och osmakligt inlägg.

Håller absolut inte med.

Även om jag upplever många spel som buggfria så kommer jag alltid att vara på samma sida som dom som har problem med ett spel oavsett.

Att inte göra så är helt emot principen för gamers imo och ger bara ännu mer fördel till snikna dåliga utvecklare.

Medlem

Det är väl svenska Massive som utvecklar Uplay? Då tycker jag att vi ger dem en chans eller två.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Nu försöker du framstå som mer korkad än du egentligen behöver. Jag svarade på frågan som FZ ställde i artikeln:

"- Har du stött på buggar eller andra bekymmer med Watch Dogs?"

Svårare än så är det inte.

Kan inte annat än hålla med, grymt onödigt och osmakligt inlägg.

Håller absolut inte med.

Även om jag upplever många spel som buggfria så kommer jag alltid att vara på samma sida som dom som har problem med ett spel oavsett.

Att inte göra så är helt emot principen för gamers imo och ger bara ännu mer fördel till snikna dåliga utvecklare.

Vem fan är du som delar ut moral kakor och varför håller du talan åt alla gamers och deras 'principer'?
Det som ger fördelar åt "snikna dåliga utvecklare" är att du och alla andra köpte skiten fastän att ni vet hur mycket strul och elände det blir med Ubisofts titlar.

Medlem

Lägg ner all drm skit.

Medlem

Jag har inte ens kunnat spela klart act 1 för att det fryslaggar hela tiden.

Medlem
Skrivet av SVartstol:
Skrivet av Salami:
Skrivet av SgtBlack:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Allexz:
Skrivet av StrongBad:

Har inte stött på en enda bugg än. 60 timmar spelade.

Jag har inte fått AIDS än, 60 timmar sex.

Alltså finns inte AIDS.

Nu försöker du framstå som mer korkad än du egentligen behöver. Jag svarade på frågan som FZ ställde i artikeln:

"- Har du stött på buggar eller andra bekymmer med Watch Dogs?"

Svårare än så är det inte.

Kan inte annat än hålla med, grymt onödigt och osmakligt inlägg.

Håller absolut inte med.

Även om jag upplever många spel som buggfria så kommer jag alltid att vara på samma sida som dom som har problem med ett spel oavsett.

Att inte göra så är helt emot principen för gamers imo och ger bara ännu mer fördel till snikna dåliga utvecklare.

Vem fan är du som delar ut moral kakor och varför håller du talan åt alla gamers och deras 'principer'?
Det som ger fördelar åt "snikna dåliga utvecklare" är att du och alla andra köpte skiten fastän att ni vet hur mycket strul och elände det blir med Ubisofts titlar.

Har inte ens köpt skiten för jag viste det var Ubisoft samt ett så kallas AAA spel, dom är knappast värda mer än 25euro ändå.

Samt är vad TotalBiscuit skulle gjort så är absolut på sin plats.

12
Skriv svar