The Witcher blir moba!

Medlem
The Witcher blir moba!

Intressant.

Medlem

Jag litar på att de levererar ett jäkligt bra RPG-lir men ett MOBA? O.o Kanske, vem vet, men jag vill inte påstå att jag förväntar mig något då jag inte sett dom utveckla något annat än RPGs..eller åtminstone inte spelat.

Medlem

Öhm...var tvungen att dubbelkolla så det inte var första april idag, men ok, visst, det kanske kan bli något.

Medlem

Lite gameplay innan jag vågar säga något. Men får de ett enkelt sätt att koppla till vänner så man smidigt kan spela ihop så finns det en ljusglimt.

k3m
Medlem

Äntligen ett nytt spel värt att införskaffa CPR sviker aldrig en äkta gamer.

Medlem

Något företag gör spel till mobiler - folk här brukar klaga.

Något företag gör ett moba - folk här brukar säga att det finns för många.

CD Projekt gör en blandning av detta - folk här tycker det är intressant.

Medlem

Finns väl redan ett par ARTS till smartphones och de har knappast varit så populära.
ARTS-genren är ingenting för smartphones enligt mig.

Medlem

Innehåller det också många kvinnor?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Eisenhart73:

Innehåller det också många kvinnor?

Don't go there...


signatur
Medlem
Skrivet av Mainman:

Något företag gör spel till mobiler - folk här brukar klaga.

Något företag gör ett moba - folk här brukar säga att det finns för många.

CD Projekt gör en blandning av detta - folk här tycker det är intressant.

Där satte du huvudet på spiken

Medlem
Skrivet av Mainman:

Något företag gör spel till mobiler - folk här brukar klaga.

Något företag gör ett moba - folk här brukar säga att det finns för många.

CD Projekt gör en blandning av detta - folk här tycker det är intressant.

Har ett företag många pluspoäng brukar det vara okej

Medlem

Bara för man kan låsa upp något genom att spela, när man kan betala och få det direkt. är P2W i mina ögon. Riktigt skit när det är så.

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Innehåller det också många kvinnor?

Självklart! Man kan ligga med alla man möter på spelplanen!

Medlem

Mikro, mobilmarknaden, ännu ett Moba. Tre av de största klagomålsobjekten på fz. Men eftersom det är helgerån att klaga på cd project så är detta intressant, mkay.

Medlem

E så trött på moba spel just nu. Alla spelföretag ser bara lättförtjänta pengar i ögonen.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Eisenhart73:

Innehåller det också många kvinnor?

Självklart! Man kan ligga med alla man möter på spelplanen!

HB vänligt också alltså?

Medlem

Fy fan, jag ställer mig jävligt tveksam till detta.

Även fast att jag älskar både CD Project Red och deras Witcher-spel (trots deras skavanker).

Medlem
Skrivet av ubn87:

Mikro, mobilmarknaden, ännu ett Moba. Tre av de största klagomålsobjekten på fz. Men eftersom det är helgerån att klaga på cd project så är detta intressant, mkay.

Sålänge CDP gör saker som passar gamers så kommer allt de gör dyrkas, men så fort de går emot sina ideal kommer de falla... massan och drevet är oförlåtliga och fort går det. Bioware var ju gudarna på RPG för några år sedan men efter lite tabbar med ME och tendenser till vampyriskt pengasug (läs: EA) så är de inte lika heta lägre bland gamla gamers. Likaså Blizzard har tappat en hel del efter slarvet med D3.
Så vi får väll se hur länge CDP håller (jag älskar dem!), men Obsidian kommer smygande nu igen bakom hörnet så CDP får se upp

Inaktiv
Skrivet av Mainman:

Något företag gör spel till mobiler - folk här brukar klaga.

Något företag gör ett moba - folk här brukar säga att det finns för många.

CD Projekt gör en blandning av detta - folk här tycker det är intressant.

Tre skeptiska kommentarer, en optimistisk och en som enbart säger "Intressant.". Det är vad som hann sägas om nyheten innan du kommenterade. Så visst har du inte fel, men de flesta låter rätt tveksamma.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Mikro, mobilmarknaden, ännu ett Moba. Tre av de största klagomålsobjekten på fz. Men eftersom det är helgerån att klaga på cd project så är detta intressant, mkay.

Blanda inte ihop begreppen nu, både Dota 2 och HearthStone visar att det går att göra fungerande f2p modeller. Det återstår ju att se ifall CD Project kan göra det lika bra.

1
Skriv svar