Ungdomar dricker mindre - spel anges som orsak

dmn
Medlem
Skrivet av Luciphear:

Att spela onykter är obehagligt.

LOL, dagens bästa!

Medlem

Kan ju bara tala för mig själv.
Men jag var nykterist och satt hemma vid datorn hellre än att var ute i svängen under gymnasiet. Man var inte så bekväm med det okända, lättare att ta sig sin tillflykt framför skärmen.

Det är något som man kan ångra, även om jag än idag inte är så mycket för alkohol så öppnar det upp folk och har en social verkan.

Jag kände då ingen som jag kunde dela min "nykterism" med, så man förblev ensam.
Det var förövrigt America's Army jag spelade ca 10 år sedan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Äldre dricker mer..

Netcode i BF4 anges som orsak..

Medlem
Skrivet av Dralion:

Jag dricker och spelar. Körde ut hela gears of war-serien i splitscreen med en polare, vi va dyng...men jävla va vi röjde!

Det gjorde jag och en polare också!!!! Grymt bra

Medlem
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av robbis:

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Lät som slöseri med spelupplevelsen!

Inte då, då skulle du varit med när vi naken raida i Warhammer Online. Alla tog av sig all gear och så köttade vi.

Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av robbis:

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Lät som slöseri med spelupplevelsen!

Inte då, då skulle du varit med när vi naken raida i Warhammer Online. Alla tog av sig all gear och så köttade vi.

Ahh..

Va det sin ingame gear man skulle ta av sig på nakenraids..
Inget att undra på att jag aldrig fick följa med..

Medlem

De dricker kanske mindre, men utan att veta om det tränas ju alla 9e klassare nu istället till att bli lönmördare och experter på att spränga lådor i städer! Nej fy, ge dem sprit igen, då mördar de iaf inga i framtiden (förmodligen)

phi
Medlem
Skrivet av robbis:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av robbis:

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Lät som slöseri med spelupplevelsen!

Inte då, då skulle du varit med när vi naken raida i Warhammer Online. Alla tog av sig all gear och så köttade vi.

Vi gjorde nästan samma sak en gång, jag och min guild i wow under en av våra guildfester.

Skillnaden var bara att vi sprang halvnakna runt kvarteret och "raidade" tillsammans med slöa katanas och trubbiga handyxor. Tills polisen kom.

Don't drink and game.

Medlem
Skrivet av Harry Coma:
Skrivet av robbis:
Skrivet av eine_petule:
Skrivet av robbis:

Ack den gamla godatiden när man körde fylle-instancer i EQ2 och somna (däcka) med mic:en igång!

Lät som slöseri med spelupplevelsen!

Inte då, då skulle du varit med när vi naken raida i Warhammer Online. Alla tog av sig all gear och så köttade vi.

Ahh..

Va det sin ingame gear man skulle ta av sig på nakenraids..
Inget att undra på att jag aldrig fick följa med..

Ja det var sin ingame gear, och sin IRL gear för dem som kände sig manade och var tillräckligt fulla. Inget går upp mot att gejma naken o full

Medlem

Nu är jag ju ingen ungdom längre.. Men i mitt fall så tycker jag att det är trevligt att ta någon sup då och då och spela ett fps-spel.

Har ofta fått intrycket av att jag spelar bättre då samt att mitt aim blir bättre.

Om det nu inte är alkoholen som lurar mig så jag tror att jag spelar bra..


signatur
Medlem

Det är rätt soft att ta en drink och spela Killing Floor dock. Det borde fler prova


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Tomtefar:

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Så man kan inte göra det utan att dricka?

Inaktiv
Skrivet av Tomtefar:

Idioter hela högen, ut och drick med er och ha skoj, träffa folk!

Bättre än att sitta hemma hela livet

Tycker att det lite väl ofta visar sig vara just det "fulla folket" som blir idioter..

Medlem
Skrivet av MrStrange:

Nu är jag ju ingen ungdom längre.. Men i mitt fall så tycker jag att det är trevligt att ta någon sup då och då och spela ett fps-spel.

Har ofta fått intrycket av att jag spelar bättre då samt att mitt aim blir bättre.

Om det nu inte är alkoholen som lurar mig så jag tror att jag spelar bra..

Känner igen det där. Har fungerat för mig med. Antar att det blir så för att man slappnar av lite mer när man spelar med alkohol i kroppen. Allt blir inte på lika blodigt allvar och man stressar inte upp sig så.
Spelade förr BF med alkohol i kroppen några gånger och jävlar vad bra det gick. Kanske kan klassas som dopning i e-sport-sammanhang?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Tyvärr ska allt som skrivs på FZ tas med en nya salt... ;|

Medlem

Det är positivt att folk dricker mindre. Men är det positivt att folk spelar mer (egentligen)? Fler blir överviktiga och rör mindre på sig.

Medlem

...och när man blir äldre är en stänkare eller ett par till kvällens lir lika självklara som kaffet ^^


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Tyvärr ska allt som skrivs på FZ tas med en nya salt... ;|

Det gäller mest kommentarstrådarna dock.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Bojkott:

En annan orsak lär också vara att ungdomar idag får tag på nätdroger utan några som helst problem.

Enligt samma undersökning är andelen niondeklassare som testat narkotika på samma nivåer som för 14 år sedan (det pendlar mellan 5-10 procent och det verkar vara på väg upp från en dal kring 2012). Total mängd konsumption av narkotika, tobak och alkohol är på väg stadigt nedåt. Bland elever som går andra året på gymnasiet är trenden dock uppåtstigande, i alla fall vad det gäller de som testat narkotiga.

Om källan är från Sverige, dvs studier från Sverige så ska vi vara väääääldigt kritiska till den informationen... I detta avlånga land är det inte sällan som det visar sig vara felaktigt =P

Medlem

Jag tror att mycket också har att göra med en del andra faktorer.

Som att:
- Utbudet idag är mycket brett med många alternativa russubstanser, som cannabis.
- Tillgängligheten till substanser, inklusive alkohol, ökade i samband med internets intåg i Sverige.
- Osanning eller vita lögner från respondenterna
- Attityden till cannabis har blivit mindre restriktiv under de senaste 20 årens glorifiering i, framförallt nordamerikansk, media.

Eller?
Själv diggar jag båda rusen, de passar vid olika tillfällen. Cannabis är bara "en annan sorts öl".

Medlem

When worlds colide.

Köra helikopter i Battlefield + sprit = KAOS!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

When worlds colide.

Köra helikopter i Battlefield + sprit = KAOS!

Hihi..
Annars är fyllekörning i Carmageddon2 en klassiker


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

för fan Diablo 3 o en hög med ÖL kan va riktigt mysigt ibland nåra diablo 3 spelare här ? slö levlar nu på para 627

Medlem

Folk röker jazztobak istället.

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Moltoy:

Kommer att komma upp forskare som vänder på detta och anser att det är ett asocialt beteende att sitta framför en dator. Så har det funkat i nästan varje fall förrut. Personligen tycker jag att det är bra.
Hoppas att det kan få va en glad nyhet, utan en massa folk som lägger sig i utan att veta riktigt hur det är att vara en gamer

Men det är viktigt att notera att socialt umgänge framför datorn INTE är samma sak som att socialt umgås, träffa, vara nära andra människor.
Det finns viktiga sociala förmågor som utvecklas endast av riktig fysisk närvaro/umgänge.

Man ska inte försöka få datorspelande att framstå som en ersättning för riktig social kontakt, "IRL" om nån vill.

Detta sagt så är jag glad att ungdomar dricker mindre, och jag vet att datorspelande ofta är mycket mer socialt än många tror.

Om man måste välja pest eller kolera så tror jag samhället skulle gynnas av att vara lite mindre full och lite mer introvert.

Absolut inte.
Introverta människor har det sjukt mycket svårare att få jobb.
Däremot ungdomar som dricker regelbundet har ett ohyggligt stort kontaktnät.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Moltoy:

Kommer att komma upp forskare som vänder på detta och anser att det är ett asocialt beteende att sitta framför en dator. Så har det funkat i nästan varje fall förrut. Personligen tycker jag att det är bra.
Hoppas att det kan få va en glad nyhet, utan en massa folk som lägger sig i utan att veta riktigt hur det är att vara en gamer

Men det är viktigt att notera att socialt umgänge framför datorn INTE är samma sak som att socialt umgås, träffa, vara nära andra människor.
Det finns viktiga sociala förmågor som utvecklas endast av riktig fysisk närvaro/umgänge.

Man ska inte försöka få datorspelande att framstå som en ersättning för riktig social kontakt, "IRL" om nån vill.

Detta sagt så är jag glad att ungdomar dricker mindre, och jag vet att datorspelande ofta är mycket mer socialt än många tror.

Om man måste välja pest eller kolera så tror jag samhället skulle gynnas av att vara lite mindre full och lite mer introvert.

Absolut inte.
Introverta människor har det sjukt mycket svårare att få jobb.
Däremot ungdomar som dricker regelbundet har ett ohyggligt stort kontaktnät.

Ja, normen är att dricka och sålunda får man fördelarna av att tillhöra just den majoriteten. Det är kanske den normen som måste förändras.

Och jag sa "samhället" inte individen, och där står jag fast vid att jag tror samhället skulle gynnas om folk söp mindre och spelade mer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av wmc:

för fan Diablo 3 o en hög med ÖL kan va riktigt mysigt ibland nåra diablo 3 spelare här ? slö levlar nu på para 627

627?! De var då högt, har inte spelat med nån högre än 300 nånting. Själv är man på blygsamma 100. Har inte kört maxlevel så länge..
Hade uppehåll på 2 år med D3 innan jag köpte expansionen för några veckor sedan.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Jäkligt roligt att sitta och lira med polare och samtliga tar ett par virrepinnar. Snacket över skype och spelandet brukar bli virrigt efter ett tag. Ruskigt roligt.

Ish
Medlem
Skrivet av Qnott:

Äntligen rapporteras positiva aspekter av spelande!

I längden är det nog värre med stillasittande än alkohol, även med måtta mätt.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Skrivet av Castor.T:
Skrivet av wmc:

för fan Diablo 3 o en hög med ÖL kan va riktigt mysigt ibland nåra diablo 3 spelare här ? slö levlar nu på para 627

627?! De var då högt, har inte spelat med nån högre än 300 nånting. Själv är man på blygsamma 100. Har inte kört maxlevel så länge..
Hade uppehåll på 2 år med D3 innan jag köpte expansionen för några veckor sedan.

kunde varit högre om jag lagt ner mer tid på levlande

123
Skriv svar