Miljonstöld hos svenska Nintendo

Medlem

Hoppas dom får tag i dom ..som gjorde inbrott

Medlem

Att de öht lyckats tyder på jävligt god organisering, men samtidigt vill jag när jag låtsas vara Sherlock Holmes tro att det inte är speciellt enkelt att spårlöst förvandla dessa 1,000 konsoller till pengar, just på grund av volymen. Kommer inte på ett enda sätt de effektivt kan börja återsälja maskinerna på utan att ta ännu mer enorma risker.

En lågoddsare är nog att de inte befinner sig i Sverige längre.

Medlem
Skrivet av WildThing:

Bowser! Den jäveln tröttnade på kidnappningsdraman med Peach och gick på för ekonomisk vinning.

Det troliga är ju dock att Bowser tjänar pengar på att kidnappa Peach och dessutom får lite "extra" vid sidan om...

https://www.youtube.com/watch?v=e_xbSMK390s&list=TLDlZHlsqT6W...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Det kommer garanterat bli brist på butikshyllorna nu, men frukta ej! Jag råkar nämligen ha lika många konsoler och kontroller till salu.

kompispris ? ;D

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av lapa:

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

https://www.okq8.se/Hyrbil/Hyra-lastbil

Nja, jag bygger skåp som bla levereras till okq8, den vanligaste storleken invändigt på hyr skåp brukar vara 4100*2100*2100.
Så 18pallar kräver lite mera än ett sånt skåp,,hmm om man nu inte har hyrt flera st ifs :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Kan ju säga att idioterna på bergsala förtjänar detta


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

jkw
Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Kan ju säga att idioterna på bergsala förtjänar detta

Är det bara jag som finner ditt nick i samanhang med artikeln och din kommentar rätt klockren?

Medlem
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Är väl ganska självklart att man hittar massa pallar med varor hos en distributör...

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av Bennii:

Och hur visste de att 18 pall skulle stå där just den natten? Insider på lagret möjligtvis?

Är väl ganska självklart att man hittar massa pallar med varor hos en distributör...

Nej, det menar du inte? Och här satt jag och trodde att lagret var tomt 5 dagar i veckan. Jag tvivlar starkt på att Bergsala får 18 pallar med 1000 WiiU varje dag. Och därför skrev jag tidigare att insatsen känns riktad mot just den här sändningen och det tyder på en insider.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Bojkott:

Det kommer garanterat bli brist på butikshyllorna nu, men frukta ej! Jag råkar nämligen ha lika många konsoler och kontroller till salu.

kompispris ? ;D

Kom ner till hamnen vid midnatt så kan vi prata pris

Medlem

Lustigt att ingen är inne i tråden och tycker att brottet var coolt som när en kupp var det mot Sony ägde rum i Brasilien?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det är mycket, mycket märkligt att om man har prylar för sådana hisnande summor inte har en bättre säkerhet alltså! Hur tänkte dem där?

Medlem

Vore kanske något som Payday kunde basera en heist på?
Vore fan coolt haha

Medlem
Skrivet av boota:
Skrivet av lapa:

Hur fan fick dom iväg 18 pall? Imponerande

https://www.okq8.se/Hyrbil/Hyra-lastbil

Haha!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lustigt att ingen är inne i tråden och tycker att brottet var coolt som när en kupp var det mot Sony ägde rum i Brasilien?

Jag gråter väl inga stora tårar direkt. Antar att de var försäkrade.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lustigt att ingen är inne i tråden och tycker att brottet var coolt som när en kupp var det mot Sony ägde rum i Brasilien?

Kan inte påstå att tråden är full av jättesympatiska människor vars hjärtan blöder heller dock.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Lustigt att ingen är inne i tråden och tycker att brottet var coolt som när en kupp var det mot Sony ägde rum i Brasilien?

Är det ett måste?

Själv tycker jag det är lustigt hur många privatdeckare man ser här Lite som flashback..för man tro folket där så är de bättre utredare än polisen


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar