Rockstar-chef köper kyrka för 5,7 miljoner

Medlem
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av roob:

http://www.youtube.com/watch?v=ps4Bw9-V9iE

Religiösa människor, som inte kan inse logik och släppa sin idiotiska världsbild, är bortkastad mänsklighet och jag avskyr dem eftersom de i grund och botten inte vill ha det jag håller högst av allt - frihet.

Men snubben får gärna rädda kyrjan. Det är hans pengar.

Om det är frihet du vill ha så ska du bara låta folk få leva sitt liv som dom vill. Vill dom vara troende, låt dom vara troende. Att tvinga folk till att bli ateister genom smutskastning och öknamn är inte frihet likaså att tvinga nån till att tro på en gud.

Hur 17 skulle hans åsikter kunna tvinga någon att ändra sina åsikter? Däremot så existerar problemet med att ungdomar hjärntvättas in i religiös tro i stora delar av världen och inte ens vuxna har inte möjligheten att säga nej i gudsfrågan.

Skrivet av Alienshade:

Det roliga här är att dom som anser sig vara atheister anser att det existerar en gud dom inte tror på. Jag vet att det finns ett bättre ord för folk som inte undrar över andar mm. Ska se om jag hittar det igen får pröva wiki men förut var det lättare att hitta det i en ordbok. Har inget mot köpet hänt värre saker som att det tar så lång tid för gtaV att komma ut på ps4. Glad gubbe.

"Det roliga här är att dom som anser sig vara atheister anser att det existerar en gud dom inte tror på"
Error. Does not compute.

Nu var det inte dig jag pratade med men du kommer tillbaka som en fluga drar sig till bajs. Det är fel att kalla nån för lågutbildad idiot bara för att den personen väljer att tro på en gud. Du tvingar iom att du inte accepterar att andra inte tror som du gör liksom en del religiösa människor inte accepterar att du inte tror på nånting alls. Frihet = Mind your own business.

"Nu var det inte dig jag pratade med men du kommer tillbaka som en fluga drar sig till bajs" Just what Jesus would say!

Som sagt, folk får tro vad fan dom vill, men det är ju problemet i religiösa samhällen att de ofta inte får göra det. Så går det när religionen bygger på auktoritet som bestraffar de som tänker fel med helveteseldar. Stödjer religiösa en seperation av kyrka och stat så har jag inte större problem med dem...men om de nu inte t.ex. kommer till skolor och vill lära ut pseudovetenskaplig kreationism ut till massorna (krav som ibland hörs, även här i Sverige)...då kommer jag att göra det jag kan för att hålla dessa borta från allt vad utbildning heter eftersom jag vill inte bo i ett samhälle där folk tar myter på allvar och väljer att vara vetenskapligt illiterära eftersom de sätter religionen framför sanningen.

Och skillnaden är mellan min och den religiösa acceptansen är att jag riskerar dödstraff om jag publikt talar om mina åsikter i diverse länder, någon sådan motsvarighet finns det inte från min sida. Folk får gärna be till solen också om de vill. But I will not play with your toys - ever:

http://www.youtube.com/watch?v=aGpocp9b68Q

Och jag vill inte bo i ett samhälle där allt måste vara logiskt och vetenskapligt bevisat in i minsta detalj för då är det fel att drömma och fantisera om olika saker eftersom statistiken säger att jag inte kan nå mina mål.

Det är inte alls samma sak. Inga ateister försöker motarbeta Harry Potter t.ex... de föder fantasin och kan hjälpa till att tänka om det är sant eller inte, är det rimligt? Dessutom så kan dessa historier ha bra invärtes logik som håller bra i hop i den världen, och därför så är inte enbart logik ett bra redskap att ta reda på sanningen. Den räcker t.ex. inte till rent vetenskapligt för i så fall så skulle det räcka med att filosofer tänker ut svaren utan experimentation, observation etc. Och bara för att statistiken talar emot vissa saker så betyder det inte heller att de inte kan hända. Statistiken för att någon av oss ska ha kommit till är mycket låg, det krävs en enorm kedja av händelser för att vi ska finnas till. Men det sker ändå. Dessutom om du drömmer om något som är rimligt att nå, så kan du säkerligen observera hur andra har gjort det, då vet du åtminstone att det var möjligt för någon annan. Och det gör faktiskt ofta saken mycket enklare.

Och Harry Potter kommer inte heller från någon evig Gud med sin dogma. Ateismen är heller inte ett automatiskt svar mot vidskeplighet och religiös tro - buddhister har inte någon gudstro, men det är trots allt mer än en ren filosofi.

Var kommer Harry Potter in i bilden? Har jag missat nåt? Allt jag sa var att hela er existens är baserad på fakta och bevis. Skulle man leva i ett samhälle där ateismen hade tagit över så hade man förbjudit drömmar för drömmar är inte verklighet. Ateismen är ingen religiös tro men det är fortfarande din trosuppfattning och sitter man och säger lågutbildad idiot till folk bara för att nån besserwisser-professor med 150 IQ 0 EQ har kommit fram till att gud inte finns trots att han inte är 100% säker så är man inte bättre än personen som står och tvingar dig in i kristendomen i min mening.

Varför skulle ateismen förbjuda drömmar? Med ditt resonemang skullt ateismen förbjuda allt som inte är 100% bevisat, typ alla fiktion..Där har du fått det hela om bakfoten...

De flesta ateister gläds åt fiktion (99% av alla böcker, film, tv-serier, spel etc är fiktion). Däremot kan ateister njuta av dessa utan att tro de är sanning.

Jag blir bekymrad när jag läser din kommentar!

Medlem

[quote=MMO4Life]

Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av MMO4Life:
Skrivet av roob:

http://www.youtube.com/watch?v=ps4Bw9-V9iE
...
Men snubben får gärna rädda kyrjan. Det är hans pengar.

....d.

....

Skrivet av Alienshade:

....

"Det roliga här är att dom som anser sig vara atheister anser att det existerar en gud dom inte tror på"
Error. Does not compute.

.....

"Nu var det inte dig jag pratade med men du kommer tillbaka som en fluga drar sig till bajs" Just what Jesus would say!

......

....
.....

Var kommer Harry Potter in i bilden? Har jag missat nåt? Allt jag sa var att hela er existens är baserad på fakta och bevis. Skulle man leva i ett samhälle där ateismen hade tagit över så hade man förbjudit drömmar för drömmar är inte verklighet. Ateismen är ingen religiös tro men det är fortfarande din trosuppfattning och sitter man och säger lågutbildad idiot till folk bara för att nån besserwisser-professor med 150 IQ 0 EQ har kommit fram till att gud inte finns trots att han inte är 100% säker så är man inte bättre än personen som står och tvingar dig in i kristendomen i min mening.

Sluta hitta-på. det är inte så svårt. Ingen ateist hävdar att drömmar (eller ens fantasi) är dåliga, vi vet t.ex. genom forskning att drömmar är viktig för mänsklig utveckling. Snarare så ska man vara oroad över vissa religiösa får för sig att förbjuda Harry Potter eftersom det innehåller "svart-magi", sådana exempel går att finna. Varför Harry Potter, skillnad på påhitt och påhitt.
Varför snackar du om EQ överhuvudtaget när du inte själv gör ett endaste försök att leva upp till bilden? Ta t.ex. Stephen Hawking exemplet. Personligen så var jag ateist långt innan jag hade hört ett ord om Stephen Hawking, tror du verkligen vi behöver hjälp av Dawkins, Hitchens etc för att se ner på religiös tro? Jag har varit i kyrkor och det var tydligt att prästen inte snackade om saker han kunde bevisa, precis samma med Imaner och andra religiösa ledare. Och inte att religion är alltid av ondo, vi vet att många gör extra välgörenhet just för att det är en bra sak, och det skulle kanske inte göra det om de inte besökte kyrkor m.m. Under Ramadan så är det mycket välgörenhet bland muslimer t.ex.. har jag någon kritik mot det? Nej, förutom kanske att vi bör göra det ändå utan order från skyn.

Dessutom så har xorpen rätt, det enda som ateister har gemensamt är att de inte tror. Du kan vara buddhist och ateist och du kan vara ateist och materialist..inga förhinder överhuvudtaget till något av dem, ingen som kan bestämma dessa saker över ateisten.
Varför försöker du inte motargumentera det istället? Därför att det inte finns motargument som håller.

Eller ta ett till med EQ examplet. "Det är komiskt hur alla följare av ateismen är typ copy and paste"...suck, skrattretande.
Eller varför inte ett till: Varför skulle den religiösa sidan ha monopol över EQ sidan? Hur hög EQ har man om man ljuger till små barn och visar hat mot annan religiös tro? I skrivande stund så flyr kristna i Irak, och denna hat kommer från de religiösa och inte de icke-religiösa.

Och ett till Harry Potter exempel. Vi försöker inte förbjuda det heller.

(varit på semester)

123
Skriv svar