Obsidian ska göra rollspel med Pathfinder

Robot
Obsidian ska göra rollspel med Pathfinder

Rollspelsmästarna har skrivit avtal med vidareutvecklingen av Dungeons & Dragons.


Medlem
Obsidian ska göra rollspel med Pathfinder

Pathfinders rollspelsregler är faktiskt rätt trevliga, betydligt bättre än senaste versionen av D&D. Skulle dock helst av allt se någon göra rollspel på Eons komplicerade och djupa regler, vore strålande att få dem automatiserade i ett spel!

Medlem

Vilken pepp jag fick när jag läste rubriken.
Sedan sjönk den likt Titanic när det handlade om kortspel...

Nåja, får väl trösta mig med att det handlade om att det var "först ut" i avtalet.

Medlem

Pathfinder... Hade hellre sett att någon gjorde ett bra spel baserat på 4e. Men det blir säkert kul i alla fall. Obsidian brukar göra bra ifrån sig.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Kortaste FZ-nyheten någonsin? Kul för Obsidian. Kör på bara!

MEG
Medlem

Tycker också att Pathfinder är ett bra rollspel men göra det till ett kortspel nej tack.


signatur

Death is only the beginning

MEG
Medlem

Det fanns på gång ett MMO baserat på Pathfinder men jag vet inte hur det har gått med det...


signatur

Death is only the beginning

k3m
Medlem

Första digitala kortspelet som låter intressant och det är tack vare Obsidian, då jag gillar deras prägel

Medlem

Jag gillar ideen då det bygger på coop så kan klart bli intressant.

Medlem
Skrivet av Mox+:

Kortaste FZ-nyheten någonsin? Kul för Obsidian. Kör på bara!

Du menar "kort"aste FZ nyheten sedan Heartstone?

Förlåt, jag bor dock i göteborg så...

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mox+:

Kortaste FZ-nyheten någonsin? Kul för Obsidian. Kör på bara!

Skulle ha varit tillbaka från semesterni måndags, men sen blev det vab och magsjuka. Försöker få ut det viktigaste, särskilt när ordinarie nyhetsplitare Mattias Frost är på Gamescom


signatur
Medlem

Nån som vet, är Pathfinder karaktärsreglerna lika efterblivna som de i senaste D&D? Dvs att alla raser kan bli alla klasser?


signatur

I drank what?

Medlem

Kortspel... Ja, alltså. Kan väl bli kul, antar jag? Vill hellre ha ett riktigt rollspel dock.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:

Nån som vet, är Pathfinder karaktärsreglerna lika efterblivna som de i senaste D&D? Dvs att alla raser kan bli alla klasser?

När jag läste snabbt på Wikipedia så verkade just klasserna vara i fokus i Pathfinders regler. Vet dock inget mer specifikt.


signatur
Medlem

Låter som de gör adaption på Pathfinder Card adventure game, vilket är nog ett av de mest enformigaste kortsällskapsspelen jag spelat.

Skrivet av Mirage:

Nån som vet, är Pathfinder karaktärsreglerna lika efterblivna som de i senaste D&D? Dvs att alla raser kan bli alla klasser?

Pathfinder bygger sina regler på Dungeons and Dragons 3.5 reglerna aka d20 systemet (Neverwinter nights, Dungeons and Dragons Online och de dataspelen är uppbyggda på). Så de har inget med Dungeons and Dragons 4:e utgåvan.

Medlem

Senaste DnD är 5e och verkar vara sjukt bra.

Medlem

Vi har spelat kortspelet några gånger och det är riktigt kul att spela live. Detta spel kommer nog göra sig riktigt bra på en padda. Kul!

Medlem

Här kan ni läsa om kortspelet som de ska göra till digital form
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/133038/pathfinder-adve...
Finns lite videos längre ner som visar hur man spelar

Medlem
Skrivet av donhenri:

Senaste DnD är 5e och verkar vara sjukt bra.

Finns att tanka gratis för den som är sugen på att testa. Det var inte dåligt men det känns som att de har tagit en del steg tillbaka från allt vad som var bra med 3.5 och 4 för att istället närma sig AD&D. Troligen för att locka tillbaka gamla "enter" som jag själv.

Edit: Glömde länken till 5e basic.
http://dnd.wizards.com/articles/features/basicrules?x=dnd/bas...


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av MEG:

Det fanns på gång ett MMO baserat på Pathfinder men jag vet inte hur det har gått med det...

https://goblinworks.com/

Det lever fortfarande men inte har inte kommit till beta stadiet än

Medlem
Skrivet av Ravenknight:
Skrivet av donhenri:

Senaste DnD är 5e och verkar vara sjukt bra.

Finns att tanka gratis för den som är sugen på att testa. Det var inte dåligt men det känns som att de har tagit en del steg tillbaka från allt vad som var bra med 3.5 och 4 för att istället närma sig AD&D. Troligen för att locka tillbaka gamla "enter" som jag själv.

Edit: Glömde länken till 5e basic.
http://dnd.wizards.com/articles/features/basicrules?x=dnd/bas...

Aa har sett den på Baldur's Gate forumet. Har själv aldrig spelat PnP så jag har ingen erfarenhet men av att jämföra mellan de senare versionerna så har man ju, som du säger, gått tillbaks. Kanske lika bra för att sedan fixa det sakta. Novellerna vart lite flummiga med Spellplauge och allt.

Skulle gärna vilja testa på DnD pnp någon gång

MEG
Medlem
Skrivet av reconsweden:
Skrivet av MEG:

Det fanns på gång ett MMO baserat på Pathfinder men jag vet inte hur det har gått med det...

https://goblinworks.com/

Det lever fortfarande men inte har inte kommit till beta stadiet än

Kul, hoppas det blir bra....


signatur

Death is only the beginning

1
Skriv svar