"Enormt tekniskt problem" bakom Driveclub-förseningen
Inte bara att dom utvecklar det för konsol, utan endast 1 konsol. Ändå blir det sådant som annars "bara händer på PC". Kanske dags att dumpa det där "det är för dyrt/svårt att utveckla för PC"-snacket snart då eller.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Inte bara att dom utvecklar det för konsol, utan endast 1 konsol. Ändå blir det sådant som annars "bara händer på PC". Kanske dags att dumpa det där "det är för dyrt/svårt att utveckla för PC"-snacket snart då eller.
Ur design synpunkt tror jag det är svårare att utveckla spel på en konsol. Eftersom du måste komma på sätt att kringgå systembegränsningar. Kan ju varit det som tryckte tillbaka utvecklingen av Driveclub. På PC kan man ju bara tänka "Äh det kommer bättre hårdvara snart". Kolla bara på Crysis 1
Inte bara att dom utvecklar det för konsol, utan endast 1 konsol. Ändå blir det sådant som annars "bara händer på PC". Kanske dags att dumpa det där "det är för dyrt/svårt att utveckla för PC"-snacket snart då eller.
Hade dom släppt det förra året så hade det varit i samma skick som majoriteten av pc spelen som släpps idag. Tidiga betaversioner som måste patchas 2 år efter release för att närma sig fullvärdig version.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Inte bara att dom utvecklar det för konsol, utan endast 1 konsol. Ändå blir det sådant som annars "bara händer på PC". Kanske dags att dumpa det där "det är för dyrt/svårt att utveckla för PC"-snacket snart då eller.
Hade dom släppt det förra året så hade det varit i samma skick som majoriteten av pc spelen som släpps idag. Tidiga betaversioner som måste patchas 2 år efter release för att närma sig fullvärdig version.
Nu är inte alla spel så, men visst, en del. Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Bla. bla. De kunde sagt, vi kanske kan få ett spel färdigt inom fem år. Nu användes det för att locka till sig PS4:a köpare. Trist.
Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Va? Driveclub har väl aldrig varit påtänkt till PC överhuvudtaget?
Detta har varit PS4-exklusivt från dag ett.
Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Va? Driveclub har väl aldrig varit påtänkt till PC överhuvudtaget?
Detta har varit PS4-exklusivt från dag ett.
Jag pratade inte om enbart detta, utan om spel och utvecklare generellt. Så många som sagt att de inte kommer utveckla till PC med motiveringen att det är för komplicerat och det är lättare att utveckla till konsol då man bara behöver ta hänsyn till 1 enda hårdvarukonfiguration.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Va? Driveclub har väl aldrig varit påtänkt till PC överhuvudtaget?
Detta har varit PS4-exklusivt från dag ett.
Jag pratade inte om enbart detta, utan om spel och utvecklare generellt. Så många som sagt att de inte kommer utveckla till PC med motiveringen att det är för komplicerat och det är lättare att utveckla till konsol då man bara behöver ta hänsyn till 1 enda hårdvarukonfiguration.
I det här fallet handlar det nog mer om en system säljare. Evolution Studios är ju ägt av Sony. Tror knappast att man nånsin kommer att se Forza på WiiU eller PS4
Bla. bla. De kunde sagt, vi kanske kan få ett spel färdigt inom fem år. Nu användes det för att locka till sig PS4:a köpare. Trist.
Kan det ha varit så att dom mycket väl visste att Driveclub inte skulle hinna bli klart, men valde att ändå presentera det som en launch-titel för att ha ett bilspel som konkurrerade med Forza 5?
För att sen skjuta upp det i omgångar för att hålla kvar intresset från folk som gillar racing?
Hmm, blir allt en smula misstänksam, men såklart bara spekulationer från min sida.
Hur som helst, ser fram emot att få testa PS+ versionen.
I det här fallet handlar det nog mer om en system säljare. Evolution Studios är ju ägt av Sony. Tror knappast att man nånsin kommer att se Forza på WiiU eller PS4
Det spelar ingen roll om just detta spel var exklusivt från start eller inte. Själva huvudpoängen var att när en utvecklare står och säger "detta kommer inte till PC, för det är det för svårt att utveckla för" så är det rent bullcrap, då konsolutvecklare alldeles uppenbarligen drabbas av exakt samma problem.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Va? Driveclub har väl aldrig varit påtänkt till PC överhuvudtaget?
Detta har varit PS4-exklusivt från dag ett.
Jag pratade inte om enbart detta, utan om spel och utvecklare generellt. Så många som sagt att de inte kommer utveckla till PC med motiveringen att det är för komplicerat och det är lättare att utveckla till konsol då man bara behöver ta hänsyn till 1 enda hårdvarukonfiguration.
Ok, tyckte det lät som du pratade om Driveclub. My bad.
Det spelar ingen roll om just detta spel var exklusivt från start eller inte. Själva huvudpoängen var att när en utvecklare står och säger "detta kommer inte till PC, för det är det för svårt att utveckla för" så är det rent bullcrap, då konsolutvecklare alldeles uppenbarligen drabbas av exakt samma problem.
Det går ju inte att säga att de drabbas av "exakt samma problem" då vi inte vet vad de hade problem med. Det kanske var nätkoden som var dålig eller de var tvungna att göra om något i grafikmotorn för att få den att prestera som önskat.
Spelet kanske helt enkelt inte var bra nog men man skyller förseningen på tekniska problem istället?
Det spelar ingen roll om just detta spel var exklusivt från start eller inte. Själva huvudpoängen var att när en utvecklare står och säger "detta kommer inte till PC, för det är det för svårt att utveckla för" så är det rent bullcrap, då konsolutvecklare alldeles uppenbarligen drabbas av exakt samma problem.
Det går ju inte att säga att de drabbas av "exakt samma problem" då vi inte vet vad de hade problem med. Det kanske var nätkoden som var dålig eller de var tvungna att göra om något i grafikmotorn för att få den att prestera som önskat.
Spelet kanske helt enkelt inte var bra nog men man skyller förseningen på tekniska problem istället?
Sant, "exakt samma" var nog fel ordval. Men tror nog ändå poängen gick fram.
Sedan kan det vara som du skriver att dom skyller på tekniken när det var något annat.
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
Va? Driveclub har väl aldrig varit påtänkt till PC överhuvudtaget?
Detta har varit PS4-exklusivt från dag ett.
Jag pratade inte om enbart detta, utan om spel och utvecklare generellt. Så många som sagt att de inte kommer utveckla till PC med motiveringen att det är för komplicerat och det är lättare att utveckla till konsol då man bara behöver ta hänsyn till 1 enda hårdvarukonfiguration.
LÄTTARE, exakt. Inte samma sak som problemfritt
Inte bara att dom utvecklar det för konsol, utan endast 1 konsol. Ändå blir det sådant som annars "bara händer på PC". Kanske dags att dumpa det där "det är för dyrt/svårt att utveckla för PC"-snacket snart då eller.
Hade dom släppt det förra året så hade det varit i samma skick som majoriteten av pc spelen som släpps idag. Tidiga betaversioner som måste patchas 2 år efter release för att närma sig fullvärdig version.
Nu är inte alla spel så, men visst, en del. Men det tar inte bort ironin i att dom hoppar över PC för att det är lättare att utveckla för konsol - för att det sedan händer samma sak på konsol.
De hoppar inte över PC för att det är lättare att utveckla för konsoll. Studion ägs av Sony och gör Playstation-exklusiva spel, precis som Naughty Dog, Sucker Punch och Media Molecule.
Och tekniska problemet var:
En kexig "dynamisk meny" behövde göras "sömlös". (social connect tablet FB ios blabla)
Gav oxo extra tid till finslip av bil och bana.
(url)
(synd att det är instängd banracing... ).
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
http://blog.crowdcube.se/10-saker-att-undvika-nar-du-skriver-...
Misstag nr 7:
"Det finns inga konkurrenter"
"När jag hör eller läser detta uttalande, går tre saker genom mitt huvud. Ett du förstår inte din marknad, två det finns ingen marknad, eller tre du kommer att skapa en ny marknad. Inget av dessa tre alternativ är särskilt bra nyheter."
Läste något liknande när GT5 släpptes och de uppgav att de knappt ens hade testat FM3. Hur kan men inte vilja se vad andra utvecklare sysslar med och hur kan man säga att man inte har nån konkurrent?? Idiotisk attityd.
-With great moustache comes great responsibility!
http://blog.crowdcube.se/10-saker-att-undvika-nar-du-skriver-...
Misstag nr 7:
"Det finns inga konkurrenter"
"När jag hör eller läser detta uttalande, går tre saker genom mitt huvud. Ett du förstår inte din marknad, två det finns ingen marknad, eller tre du kommer att skapa en ny marknad. Inget av dessa tre alternativ är särskilt bra nyheter."
Läste något liknande när GT5 släpptes och de uppgav att de knappt ens hade testat FM3. Hur kan men inte vilja se vad andra utvecklare sysslar med och hur kan man säga att man inte har nån konkurrent?? Idiotisk attityd.
Haha oj då, någon som går första året entrepenör på Gymnasiet?
subterranean homesick alien