Assassin's Creed: Unity – samma grafik på PS4 och Xbone
900p-upplösning och 30 fps för att båda konsolerna ska prestera likvärdigt, var beskedet. Men det drogs tillbaka.
#ubisoft, #assassins-creed-unity
"Vi bestämde oss för att låsa dem på samma specifikationer för att undvika alla debatter och sånt"
Ja, det lyckades ju verkligen!
Det har säkert inget med att de har ett marknadsföringsavtal med Microsoft och att MS börjat bli mer aggressiva med att kräva att versionerna är mer lika varandra att göra.
Haha.. bra där WarpGuN.
Kan man se skillnaden mellan ett spel med 30 fps och ett med 60 fps? Jag har X One och skulle gärna se om jag märker någon skillnad.
Se är svårt på video men det känns
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Det där låter skumt. Att spelutvecklare måste låsa specifikationerna för vardera konsol för att slippa "debatter och sånt". Varför kan man inte spela med öppna kort i världen och bara klargöra att Xbox One inte är lika stark som PS4. Nuff said. Microsofts fel. Gör om, gör rätt isf? förstår ingenting..
Vad är 900p för upplösning?
Haha.. bra där WarpGuN.
Kan man se skillnaden mellan ett spel med 30 fps och ett med 60 fps? Jag har X One och skulle gärna se om jag märker någon skillnad.
http://30vs60.com/bf4running.php
http://massiveburrito.com/test/60vs30.html - tillfälligt nere men sidan har ett test där man ska välja vilket klipp man tror kör i 60 fps
Kort sagt så ser man stor skillnad om man varit med ett tag.
Det komiska med dig är att du säger det är så här, och det är jag själv bergis på själv, men samtidigt nekar du att något sådant inte skulle ALDRIG hända pc spel där det är multiplatform.
Jag förstår liksom inte logiken där, det är ju mer uppenbart det händer emot både xbox och ps4 för pc inte ska få dom se skitdåliga ut, än vad små sämre xbox vs ps4.
Jag får bara inte ihopa din logik där
PS4:an är inget kraftpaket och den skulle inte klara av att köra det här spelet med den grafiken och öppen värld proppfylld med AI i 1080p/60fps. Reality check nu för i helvete fanboys.
Haha.. bra där WarpGuN.
Kan man se skillnaden mellan ett spel med 30 fps och ett med 60 fps? Jag har X One och skulle gärna se om jag märker någon skillnad.
https://frames-per-second.appspot.com/
Ett bra exempel på skillnaden mellan 30 och 60
Själva grafikkortet i Ps4n i alla fall är inte så dålig, tror det motsvarar hd 7850-7870 någonstans där. Hursomhelst är det synd eftersom cpun blir tvungen att flaskhalsa för konsolen. Hade i alla fall klarat sig rätt så bra annars tror jag.
största problemet ligger i att konsolerna vart efter innan, nu har dom tagit igen, men dom försöker hänga med, vilket är ju bra men hänga med i sandbox spel väldigt mycket detaljer m.m som dom vart långt efter innan är bara vansinne om man tittar på vad som är i konsolerna och till priset.
Sen hur den arbetar med, sen får man tänka på optimera till en konsol är 10 gånger simplare än till pc, endå notera endå hänger dom ej med, givetviss har dom nog inte upptäckt nya konsolernas optimala styrka.
Man faktum understryker fortfarande med den optimeringen på pc:s hade varit en jävla dröm.
Dock omöjlig att få igenom även om konsoler ej existerat och bara pc, så skulle det aldrig gå.
Konsoler är skitbra att dom finns och dom är starkare, men jag är trött när microsoft och sony försöker få dom att se bättre ut i lager än vad dom är.
det är så himla onödigt, och allt är inte en grafiktävling heller, jag kan exempel sätta mig i gamla YS spelen och njuta skiten ur dom pga så himla bra gameplay och skön aestik och stil.
Varje konsol spel måste inte tävla med pc marknaden, det är okej att säga ja ni har bättre grafik vi får leva med lite sämre grafik än vad ni har.
vi får förhålla oss till lite annorlunda spel med, det är inget fel i det för det är okej ifall dessa kunder skulle vilja söka sig till pc marknaden.
Precis som en pc spelare kanske skulle vilja ha en konsol att spela exklusiva spel.
Det är så onödigt och jag förstår inte varför dom gör på detta sättet.
Är konsol only spelare så himla blinda att dom köper detta? är folk så korkade?
För jag kan verkligen inte köpa att 80% of konsumenterna är så okunniga.
men ack man kanske har fel?
Klart 12 åring som bara spelar konsol inte kan så mycket men det lär ju vara jävligt många som äger pc som äger konsoler.
Alltså de vill /förhindra/ upprörda gamers genom att /låsa/ spelet till 900px @ 30 fps - eller "kanske inte"? Hmmm... är det verkligen ett bra sätt att förhi... Anyway... spelar ändå inte spel på konsol. Så... ja...
Jag ger upp och fortsätter njuta av Shadow of Mordor i 60 fps på min snart 4-åriga PC (i7 2600 med ett Geforce 670). Mysigt
"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack
30 fps är vad man nöjde sig med på tiden då spel var i sin begynnelse, 60fps+ är vad man nöjer sig med idag när man vet vad man sysslar med. det både syns och känns extremt i skillnad ja. vissa är väl total lågbudget som personer och nöjer sig med 30 ja. men vill man njuta max av spelet, så måste ha man ha betydligt mer än 30fps.
//monster
PS4:an är inget kraftpaket och den skulle inte klara av att köra det här spelet med den grafiken och öppen värld proppfylld med AI i 1080p/60fps. Reality check nu för i helvete fanboys.
Fast 1080p/30 vore la inga problem..
läste någonstans för några månader sen att Ubi siktade på 1080p/60fps för konsolerna men det var väl bara bullshit som vanligt.
30 fps är vad man nöjde sig med på tiden då spel var i sin begynnelse, 60fps+ är vad man nöjer sig med idag när man vet vad man sysslar med. det både syns och känns extremt i skillnad ja. vissa är väl total lågbudget som personer och nöjer sig med 30 ja. men vill man njuta max av spelet, så måste ha man ha betydligt mer än 30fps.
man vänjer sig snabbt lirade först Lastlight i helgen (60fps) och sen shadow of mördor (30fps) (båda på PS4an), kändes ovant/knasigt i början men efter 5min tänkte jag inte på det längre.
"på slutet brinner vi som vackrast"
Jag ger upp och fortsätter njuta av Shadow of Mordor i 60 fps på min snart 4-åriga PC (i7 2600 med ett Geforce 670). Mysigt
köpte mitt 670 i maj/juni 2012 . Va det redan 1 1/2 år gammalt då?
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Jag ger upp och fortsätter njuta av Shadow of Mordor i 60 fps på min snart 4-åriga PC (i7 2600 med ett Geforce 670). Mysigt
köpte mitt 670 i maj/juni 2012 . Va det redan 1 1/2 år gammalt då?
Han kanske känner folk på Nvidia som gav honom kort 1 1/2 år innan det va ute i butik
Själva grafikkortet i Ps4n i alla fall är inte så dålig, tror det motsvarar hd 7850-7870 någonstans där. Hursomhelst är det synd eftersom cpun blir tvungen att flaskhalsa för konsolen. Hade i alla fall klarat sig rätt så bra annars tror jag.
Dock så motsvarar PS4's praktiska prestanda mer likt 2x 7850/7870 eftersom det är så pass "close to metal" till skillnad från PC med så mycket drivrutins-mellanhänder osv. I PS4 så är allt integrerat i samma APU vilket då gör att detta klaras av.
Man kan säga att PS4'ns 1.84TFlop motsvarar ca 3.68TFlop på en PC.
Det ligger nog mycket i det som sägs i sista citatet.
Precis som på PC sidan så gör AMD bra GPU:er, men ligger långt efter vad gäller CPU:er.
Sen förstår man att det är en billigare och smidigare helhetslösning än t ex PS3:ans kombination av IBMs Cell processor och Nvidias RSX GPU.
Tror inte heller man kan skylla på att utvecklarna inte lärt sig plattformen fullt ut ännu på samma sätt (som t ex det var med PS3) då det är x86 rakt över som gäller nu.
Men det hade varit intressant att djupare få reda på balansen mellan CPU och GPU i PS4 och Xbone, dvs hur mycket håller CPU:n tillbaka potentialen?