Gameplay från Far Cry 4 – co-op, arena och mer

Robot
Gameplay från Far Cry 4 – co-op, arena och mer
Medlem
Gameplay från Far Cry 4 – co-op, arena och mer

I gameplayvideon, direkt när han stormar in med elefanten... Hur dör den första vakten som han beskjuter? Allt jag ser är att han konsolmissar tre skott och att personen faller ihop. Verkar inte vara nån elefanttackling inblandad heller.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sebbepojken:

I gameplayvideon, direkt när han stormar in med elefanten... Hur dör den första vakten som han beskjuter? Allt jag ser är att han konsolmissar tre skott och att personen faller ihop. Verkar inte vara nån elefanttackling inblandad heller.

Det är elefanten som dödar honom (dyker upp en fräsch "elephant kill" till vänster samtidigt som han dör), men det ser buggat ut. Vidrörs ju inte ens.

Medlem

Ser ju inte så där jättesmart ut att rida på en elefant när man möter ett tjugo-tal kulsprutebeväpnade fiender...

Inaktiv

Liknar Far Cry 3 en del. Har inte ett jättestort problem med det, jag älskade det spelet, men vissa saker tycker jag dem borde lagt till/fixat. T.ex stör jag mig enormt på hur man kan skjuta två pilar precis bredvid örat på en NPC och den reagerar inte över huvud taget.

Kommer nog köpa spelet ändå dock.

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sebbepojken:

I gameplayvideon, direkt när han stormar in med elefanten... Hur dör den första vakten som han beskjuter? Allt jag ser är att han konsolmissar tre skott och att personen faller ihop. Verkar inte vara nån elefanttackling inblandad heller.

Det är elefanten som dödar honom (dyker upp en fräsch "elephant kill" till vänster samtidigt som han dör), men det ser buggat ut. Vidrörs ju inte ens.

Kan vi inte bara säga att det är vakten till höger som får fete panik och sprejar allt och alla med sin gamla ak4


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Liknar FC3 *väldigt* mycket.

Medlem
Skrivet av martinerrol:

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Nu kommer det fram - PC-spelare är helt enkelt lata.

Klicka på en punkt och ditt vapen är där på nolltid, och avfyra - hur mycket sport är det?

Konsoll=realism - hehe

Inaktiv
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av martinerrol:

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Nu kommer det fram - PC-spelare är helt enkelt lata.

Klicka på en punkt och ditt vapen är där på nolltid, och avfyra - hur mycket sport är det?

Konsoll=realism - hehe

Du har helt rätt. Jag älskar nu att kolla på när det tar två missade arrows att träffa en vakt som inte rör sig.

Man borde flytta all e-sport till konsol från PC (där mer eller mindre hela e-sport marknaden nu finns. )

PRAIIISE BE THE CONSOLES

Medlem
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av martinerrol:

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Nu kommer det fram - PC-spelare är helt enkelt lata.

Klicka på en punkt och ditt vapen är där på nolltid, och avfyra - hur mycket sport är det?

Konsoll=realism - hehe

Lata? För att man nämner en sak endast, konsol är inte långt ifrån realism. Sure skönt att ligga i soffan och slöspela men jag vet inte riktigt vad som är realism gällande hur man spelar.

Men vill man få ett gameplay mer levande så visar man via en dator med mus och tangentbord och inte med en handkontroll.

Förövrigt gillar jag det jag ser om man ser förbi vissa saker som såg ut som grafikbuggar om man tittar på co-op videon, men sådant ser jag mer än gärna förbi då det lär rättas till senare

Nu vill jag lira far cry 4!.

Medlem
Skrivet av martinerrol:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av martinerrol:

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Nu kommer det fram - PC-spelare är helt enkelt lata.

Klicka på en punkt och ditt vapen är där på nolltid, och avfyra - hur mycket sport är det?

Konsoll=realism - hehe

Du har helt rätt. Jag älskar nu att kolla på när det tar två missade arrows att träffa en vakt som inte rör sig.

Man borde flytta all e-sport till konsol från PC (där mer eller mindre hela e-sport marknaden nu finns. )

PRAIIISE BE THE CONSOLES

FPS PÅ KONSOL SUGER KÖTTFLÖJT

Medlem

Riktigt risig AIM. Hade jag visat upp ett spel så hade jag låtit någon bra spela, alternativt visat det på PC....


signatur

XBL: facingdeath88 - Gears of War 3 & Battlefield 3

Testpilot

Tycker det ser ut att flyta riktigt ok för att vara på konsoll iallafall till skillnad mot allt gnäll på andra spel.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

...
Konsoll=realism - hehe

Hahahaha

Medlem

Ser fram emot att spela detta på en PC, med fetare grafik och en drawing distance längre än 40 meter.
Hoppas man kan ändra FOV också, så man kan ha mer än 60 grader eller vad nu konsollspel är anpassade för.

Coop-delen är det som får det att klia i köp-tarmen. Hoppas man kan roama runt helt fritt tillsammans med lite polare nu! Oculus rift på det här så blir det nog att ta ledigt från jobbet.

Medlem

Sämsta gejmern ever.

Medlem
Skrivet av Zidious G:

Sämsta gejmern ever.

Jupp, killen lyckas pricka elden när han hoppar av snöret.
Dessutom var det nog av de sämsta coop förevisningarna jag har sett. Bägge spelarna gjorde mer eller mindre sina egna grejer.

Inaktiv

Hahaha spelaren man får följa i coop delen är ju helt värdelös! Släpper repet, landar i eld och blir nedskjuten direkt

Medlem

Någon som vet om man kan spela hela singleplayer campaign i CO-OP?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Skrivet av zliddret:
Skrivet av LariosoDog:
Skrivet av martinerrol:

För övrigt stör jag mig enormt på att se denna gameplay video inspelad på konsol... herregud vad svårt det verkar vara att sikta.

Nu kommer det fram - PC-spelare är helt enkelt lata.

Klicka på en punkt och ditt vapen är där på nolltid, och avfyra - hur mycket sport är det?

Konsoll=realism - hehe

Lata? För att man nämner en sak endast, konsol är inte långt ifrån realism. Sure skönt att ligga i soffan och slöspela men jag vet inte riktigt vad som är realism gällande hur man spelar.

Chilla, han skojade lite


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av Milky_81:

Någon som vet om man kan spela hela singleplayer campaign i CO-OP?

Nu har jag ej mycket information på det men vill minnas att det stått att själva kampanjen INTE kommer vara tillgänglig i COOP-läget utan endast roama runt i den öppna världen samt ta över läger. Är ej säker men det kanske finns speciella uppdrag gjorda för COOP men det kan jag ej minnas något om.

Följande kanske du redan vet men man ska kunna spela COOP med någon som inte köpt spelet så länge man själv har köpt det och vice versa.

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Någon som vet om man kan spela hela singleplayer campaign i CO-OP?

Tror att man kan göra det faktiskt

Inaktiv

Jag blev förvånad, tyckte det såg riktigt B ut. Kanske är roligare när man spelar själv men det såg ut att vara sladdrigt och oslipat på något vis. Hoppas det är bra när man kommer in i det. För mig var det dåligt första intryck...

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av Milky_81:

Någon som vet om man kan spela hela singleplayer campaign i CO-OP?

Nu har jag ej mycket information på det men vill minnas att det stått att själva kampanjen INTE kommer vara tillgänglig i COOP-läget utan endast roama runt i den öppna världen samt ta över läger. Är ej säker men det kanske finns speciella uppdrag gjorda för COOP men det kan jag ej minnas något om.

Följande kanske du redan vet men man ska kunna spela COOP med någon som inte köpt spelet så länge man själv har köpt det och vice versa.

Skrivet av zliddret:
Skrivet av Milky_81:

Någon som vet om man kan spela hela singleplayer campaign i CO-OP?

Tror att man kan göra det faktiskt

ok, vi får väl se, hoppas det går!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

1
Skriv svar