Battlefield Hardline släpps i mars
Electronic Arts spikar datumet för Viscerals polisdrama i Battlefield-skrud.
#battlefield-hardline, #electronic-arts, #dice, #visceral-games, #dead-space
Det ska tydligen komma även en ny beta inna jul på dom förändringar dom har gjort i hardline som vi ska få ta del av, frankieonPCin1080 klargjorde detta igår och han har jäkligt stor koll när det kommer till battlefield.
Alltså det ska tydligen vara en open beta om jag inte hörde helt fel
Är väldigt tveksam till det här spelet, ser ut som en mod till BF 4 och personligen tilltalas jag mer av det nya Rainbow Six spelet.
På tal om EA, Crusader: No Remorse finns nu gratis att ladda ner på Origin.
Jag var rätt delad när det kom till hardline fram till att jag fick testa betan på det, spelet är faktiskt helt ok. Många saker skiljer sig rätt bra ifrån vad bf 4 är och vissa delar känner man igen sig, men i det stora hela så var hardline helt okej.
Ett totalt jävla skämt
Kom gärna fram med ett mer konkret svar varför det är ett "jävla skämt" känns aningen innehålls löst att bara säga spelet är ett skämt utan att fylla ut varför du tycker det, tolka mig inte som någon fanboy för det är jag inte. Jag är bara nyfiken på varför du tycker som du tycker.
Ett totalt jävla skämt
Kom gärna fram med ett mer konkret svar varför det är ett "jävla skämt" känns aningen innehålls löst att bara säga spelet är ett skämt utan att fylla ut varför du tycker det, tolka mig inte som någon fanboy för det är jag inte. Jag är bara nyfiken på varför du tycker som du tycker.
Jag förstod precis vad han menade!
autograph
Ett totalt jävla skämt
Kom gärna fram med ett mer konkret svar varför det är ett "jävla skämt" känns aningen innehålls löst att bara säga spelet är ett skämt utan att fylla ut varför du tycker det, tolka mig inte som någon fanboy för det är jag inte. Jag är bara nyfiken på varför du tycker som du tycker.
Jag förstod precis vad han menade!
Jaså? Då kan du ju vänligen förklara för oss som kanske inte har samma förmåga att förstå vad han menade, jag tycker bara att har man sagt A så kan man väl säga B med.
Om spelet utspelar sig likadant online som det gjorde under deras closed beta så kommer det inte att bli ett köp ifrån min sida. Det fanns ingen speciell taktik utan alla kutade omkring som om det vore free for all, så vad var egentligen meningen med ett polis och tjuv koncept?
Hardline vore grymt mycket bättre om det inte fanns någon tydlig K/D/A, utan allt borde istället handla om att få poäng genom att utföra sina arbeten som tjuv och polis. Tjuvar ska sno värdefulla ting och poliser ska stoppa skurkar och återta värdefulla ting.
Det inhandlas när det kostar 99:-
99:- känns lagom ja.
Det spelar ingen roll att man hävdar att massor är nytt och spännande och att man plöjt ner hur mycket tid som helst i det. Om man tar en Skoda och skriver "Ferrari" på den så kommer den fortfarande att kännas som en Skoda och se ut som en Skoda och upplevas som en Skoda oavsett vad de på skoda säger att det står på bilen...
Hardline kändes hela tiden som en rätt obalanserad mod. När man dessutom inför game modes i ett fps-spel där syftet är att undvika fienden så vete fan...
나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야
Släpp det när det är klart istället, no rush!
Om spelet utspelar sig likadant online som det gjorde under deras closed beta så kommer det inte att bli ett köp ifrån min sida. Det fanns ingen speciell taktik utan alla kutade omkring som om det vore free for all, så vad var egentligen meningen med ett polis och tjuv koncept?
Hardline vore grymt mycket bättre om det inte fanns någon tydlig K/D/A, utan allt borde istället handla om att få poäng genom att utföra sina arbeten som tjuv och polis. Tjuvar ska sno värdefulla ting och poliser ska stoppa skurkar och återta värdefulla ting.
Är väl knappast spelets fel att folk inte vet vad teamplay är..
Kolla bara MP i dag om man inte spelar med några kompisar eller klan så finns inte så mycket teamplay.
Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.
Om spelet utspelar sig likadant online som det gjorde under deras closed beta så kommer det inte att bli ett köp ifrån min sida. Det fanns ingen speciell taktik utan alla kutade omkring som om det vore free for all, så vad var egentligen meningen med ett polis och tjuv koncept?
Hardline vore grymt mycket bättre om det inte fanns någon tydlig K/D/A, utan allt borde istället handla om att få poäng genom att utföra sina arbeten som tjuv och polis. Tjuvar ska sno värdefulla ting och poliser ska stoppa skurkar och återta värdefulla ting.
Är väl knappast spelets fel att folk inte vet vad teamplay är..
Kolla bara MP i dag om man inte spelar med några kompisar eller klan så finns inte så mycket teamplay.
Dom som skapade Hardline hade inte behövt följa Battlefields fotspår till 100% i multiplayer, Dom hade tex kunnat göra spelet lite mer som Payday2 samt infört regler för vad som är polisaktigt och tjuvaktigt vilket kunde ge olika mycket poäng. Att bara döda allt man ser borde ge olika mycket poäng i olika lägen och i vissa lägen även lite minuspoäng. Vissa sorters spel behöver lite regler för att dom inte ska bli ett tråkigt arkad spel. Ett polis+tjuv spel kan aldrig bli seriöst utan lite grundläggande regler.
Som spelet var i betan så hade man kunnat lägga in Battlefield skins och ingenting hade förändrats.
Om spelet utspelar sig likadant online som det gjorde under deras closed beta så kommer det inte att bli ett köp ifrån min sida. Det fanns ingen speciell taktik utan alla kutade omkring som om det vore free for all, så vad var egentligen meningen med ett polis och tjuv koncept?
Hardline vore grymt mycket bättre om det inte fanns någon tydlig K/D/A, utan allt borde istället handla om att få poäng genom att utföra sina arbeten som tjuv och polis. Tjuvar ska sno värdefulla ting och poliser ska stoppa skurkar och återta värdefulla ting.
Är väl knappast spelets fel att folk inte vet vad teamplay är..
Kolla bara MP i dag om man inte spelar med några kompisar eller klan så finns inte så mycket teamplay.
Dom som skapade Hardline hade inte behövt följa Battlefields fotspår till 100% i multiplayer, Dom hade tex kunnat göra spelet lite mer som Payday2 samt infört regler för vad som är polisaktigt och tjuvaktigt vilket kunde ge olika mycket poäng. Att bara döda allt man ser borde ge olika mycket poäng i olika lägen och i vissa lägen även lite minuspoäng. Vissa sorters spel behöver lite regler för att dom inte ska bli ett tråkigt arkad spel. Ett polis+tjuv spel kan aldrig bli seriöst utan lite grundläggande regler.
Som spelet var i betan så hade man kunnat lägga in Battlefield skins och ingenting hade förändrats.
Så att dom klonade BF4s gameplay var dumt, men att klona Payday skulle vara bättre? Än att göra nåt eget?
Visceral har redan tappat förtroende av många efter att de tog död på Dead Space. Att bara lappa ihop lite modeller och texturer och kalla det en hit är lite tunnt. Speciellt när det finns alternativ därute.
Så att dom klonade BF4s gameplay var dumt, men att klona Payday skulle vara bättre? Än att göra nåt eget?
Det är stor skillnad på att klona och utveckla genom att lånta och förbättra fungerande koncept ifrån andra spel.
Det är så man i slutändan skapar någonting eget. För om du inte tar någonting alls som finns i andra spel så kan du inte skapa någonting alls för att det mesta finns antagligen i andra populära spel redan.
Jag tog Payday2's spelstil som ett exempel, Det är ett mycket bättre polis och tjuv spel än vad BF4 är. Utöver det så får man utveckla ett eget spel som lånar koncept ifrån alla möjliga spel för att bli så bra som möjligt.
Så att dom klonade BF4s gameplay var dumt, men att klona Payday skulle vara bättre? Än att göra nåt eget?
Det är stor skillnad på att klona och utveckla genom att lånta och förbättra fungerande koncept ifrån andra spel.
Det är så man i slutändan skapar någonting eget. För om du inte tar någonting alls som finns i andra spel så kan du inte skapa någonting alls för att det mesta finns antagligen i andra populära spel redan.
Jag tog Payday2's spelstil som ett exempel, Det är ett mycket bättre polis och tjuv spel än vad BF4 är. Utöver det så får man utveckla ett eget spel som lånar koncept ifrån alla möjliga spel för att bli så bra som möjligt.
Payday har inget med BF o göra. Likaså har BF inget med polis o bov att göra. Jag antar att du provade betan av BF:Hardline. Vad var ditt första intryck? Vilken liknelse fick du?