Botmakare slutar efter Hearthstone-avstängningar

Robot
Botmakare slutar efter Hearthstone-avstängningar

En av fuskskaparna lägger sig platt för Blizzard efter senaste veckornas banfest

#blizzard, #hearthstone


Medlem
Botmakare slutar efter Hearthstone-avstängningar

"...After discussing this with Blizzard, it's clear we have to take off our services/products now."

"... botting is against the rules and we all knew that the day when our products doesn't work anymore would come."

Jag skulle vilja höra det samtalet.

- Hej Blizzard, nu är vi avstängda och undrar om detta betyder att ni fortfarande har regler?

- Ja det stämmer.

- Ok tack vi undrade bara.

Medlem

Det har hänt i spel som tex The Settlers, när man lagt ner åtskilliga timmar och sen kommer datorn och plöjer ner en. Jag har dock aldrig fuskat i multiplayer och kommer aldrig att göra det, då blir man aldrig en bättre spelare.

ELF
Medlem

Kan fuska i singleplayer om jag tröttnat på en viss grej. I multiplayer blir det på sin höjd någon ynka liten glitchning. Men det är mest bara för att testa en glitch som någon annan redan kommit på.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Medlem

Klart man har fuskat! IDDQD och IDKFA


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av warh0g:

Klart man har fuskat! IDDQD och IDKFA

Hmm odödlighet och alla vapen var det där va?

Roligaste fusket jag varit med om var nog att det gick att lura min gamla dvd-spelare att bli regionsfri. Man tog fram fjärrkontrollen och tryckte massa olika knappkombinationer och upp ner osv osv så försvann låset. Någon som programmerade dess firmware hade humor

Medlem

B, A, B, B, A.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Det finns tre olika sorters fuskare. Det finns den som fuskar för att personen i fråga vill att andra ska tycka att han/hon är bra, men inte har skillsen att göra det rent, och så finns det fuskaren som älskar att förstöra för andra, dvs en person som inte bryr sig om folk vet eller inte.

Den tredje sorten är den du själv nämner, dvs den som gör det för pengar.

Det enda sättet att få bort dessa professionella fusk-makare är att betala bort dom. Vilket med största sannolikhet är vad som hänt här också.

Medlem

Fusk var väldigt många år sedan

Upp Upp Ner Ner Vänster Höger Vänster Höger B A Start


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Det mänskliga egot älskar att se sig själv högst upp på rankinglistorna. Även utan ekonomiska belöningar.

Medlem

I vissa singelplayer-spel slår man ju såklart in nån kod ibland bara för att kunna röja runt för skoj skull som odödlig och med dubbla miniguns ett tag

I MP har jag dock inte nån vilja till det, då man vet hur förbannad man blir själv när man stöter på fuskare.

Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Det mänskliga egot älskar att se sig själv högst upp på rankinglistorna. Även utan ekonomiska belöningar.

Jo det är ju lite så det är, men jag har en känsla av ett det är mestadels yngre personer som fuskar.

Medlem

Grattis till det nya jobbet. Hoppas det går bra för dom på Blizzard!

Medlem

Sist jag fuskade var förmodligen i ett Elder Scrolls spel i syftet att testa de moddar jag installerat, men inte för att faktiskt spela.

Att botta är inget jag har en vana av att göra. Gjorde det lite i Aion men slutade spela strax efter. Bottade lite på en privatserver till Ragnarok Online också, men även då slutade jag spela. Många år sen nu dock.

Roligare att spela legit, helt enkelt.

Medlem
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Man spelar för att ha kul

Medlem
Skrivet av Gaara:
Skrivet av von_lidl:

Finns det inga pengar inblandade i ett onlinespel så förstår jag inte syftet med att fuska, man spelar väl för att man vill ha en utmaning?

Man spelar för att ha kul

Sådana som skapar bottar och fusk gör det antingen för pengar eller för att det är en mental utmaning. Lekte själv med att göra scripts för att t.ex. automatiskt skjuta snipern när siktet blev rött i tribes ascend eller crafta i SWG. Sen i Planetside 2 gjorde jag 3 konton på olika sidor och satte upp dem så att de möttes i ett hörn av banan och skjöt ihjäl och helade varandra gång på gång för exp. Slutade med det när jag upptäckte att jag var spelaren med 7:e högsta exp på servern men bara en bråkdel av spelade tiden mot resten där. Fanns inga pengar i att göra något av det där, men på många sätt var var det roligare att få det att fungera och se om man kunde göra scriptsen mer effektiva än vad det var att spela (läs: grinda) spelet.

Medlem

WTF!
"With tears in our eyes we have to say bye."
Oh, boho, grow some balls för fucks sake, skapar ni fuskprogram så räkna med att företagen ni sabbar för kommer sätta press på er och försöka stoppa er.

Medlem

"With tears in our eyes we have to say bye."

=

"Vi vet inte hur vi ska få vårt fusk att undgå upptäckt längre. Ni som har betalat får inte pengarna tillbaka. Ha're!"

Medlem

GTA, flying cars!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

"Sjukhusföreståndaren fuskar"

Medlem
Skrivet av izayoi:

Det enda sättet att få bort dessa professionella fusk-makare är att betala bort dom. Vilket med största sannolikhet är vad som hänt här också.

Det ska du inte slå fast alldeles för hårt! Priset för om det kommer fram kan bli dyrt. En till synes enkel lösning är inte alltid en enkel lösning.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv

Aldrig i multiplayer men i singleplayer ibland men bara för skojs skulle t ex GTA SA och fara runt och skapa kaos.

Medlem

Att fuska i multiplayer skulle aldrig falla mig in, utmaningen är ju det som är roligt.

Singleplayer, ja det beror väl på vad som räknas som fusk. Brukar ofta modda speciellt rpgs för att ändra vissa regler jag tycker är dumma, men brukar försöka vara rättvis. Det är ärligt talat urtråkigt för mig att inte ha någon utmaning i spel. De absolut bästa spelminnena kommer ofta ifrån då man lyckas med något som inte borde gå att klara av.

Tvivlar på att dessa moddare ifråga har blivit betalda utan snarare hotade med advokater. Att betala skulle vara väldigt dåligt, det är som att be om fler fuskbyggare så att de också kan få betalt.

Medlem

Fuskar och moddar själv lite till höger och vänster i singelplayerspel, för att få en upplevelse jag personligen tycker är som roligast (har fått för mig att det är poängen med SP-spel - alla tycker inte utmaningarna är det roliga, och hur man definierar utmaningar är väl högst individuellt).

Personligen tycker jag det är kul att plocka bort element som förstör spelglädjen för en själv (har moddat bort minor ur Sins of a Solar Empire, ex.) och röja runt lite mer än vad vissa spels ramar tillåter i vanliga fall.

I multiplayer? Aldrig. Eller jo, vänta, på en GTA SA:MP-server en gång i moddens begynnelse körde nästan varenda jäkel med fusk, så då hoppades det tåget på. Kaoz.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Att fuska i SP efter man har klarat spelet normalt.. Typ latja med godmode och mods i ex skyrim och gta är ju en sak men att Sabba MP läget för andra mänskliga spelare är aldrig OK.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

1
Skriv svar