Grand Theft Auto V får ett förstapersonläge!

Inaktiv

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Wow! Ska bli riktigt roligt när spelet äntligen kommer till pc.


signatur

autograph

Gick från ett tveksamt köp till ett garanterat köp nu!

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Medlem

Ser riktigt bra ut. Något jag gärna hade sett hade varit ett spelläge där man enbart kan spela i 1-persons vyn.

Det enda jag har lite problem med är ljudet. Det ska låta mkt högre när man pangar i 1persons vyn.

Inaktiv
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Har Complete Edition på Steam...


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Högst troligt kommer det att använda sig av Social Club, då det ska vara möjligt för konsolkonverter att föra över sin onlineprofil till PC-versionen.

Jupp så är det. Personligen har jag aldrig haft nåt strul med Social Club heller. Så jag vet inte vad folk klagar på.

OT: Är detta verkligen samma spel? Svårt att tro. Destiny episkt?? Vart då?

Medlem

Såg riktigt bra ut.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Högst troligt kommer det att använda sig av Social Club, då det ska vara möjligt för konsolkonverter att föra över sin onlineprofil till PC-versionen.

Jupp så är det. Personligen har jag aldrig haft nåt strul med Social Club heller. Så jag vet inte vad folk klagar på.

OT: Är detta verkligen samma spel? Svårt att tro. Destiny episkt?? Vart då?

Tog de inte bort social club?

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Högst troligt kommer det att använda sig av Social Club, då det ska vara möjligt för konsolkonverter att föra över sin onlineprofil till PC-versionen.

Jupp så är det. Personligen har jag aldrig haft nåt strul med Social Club heller. Så jag vet inte vad folk klagar på.

OT: Är detta verkligen samma spel? Svårt att tro. Destiny episkt?? Vart då?

Tog de inte bort social club?

Inte vad jag vet. GFWL (Games for Windows Live) var det som plockades bort.

Jahapp, då blir man väl tvungen att köpa det igen...

Medlem

Har det blivit bekräftat med modding än ?

Medlem

fyfan vad nice, då hade man anledningen rätt klar för sig att vänta till pc så det blir nu shut up and take my fucking money!

Helt klart jag kommer testa första person bara för att

Medlem
Medlem

Den nya PC ver är varmt välkommen


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

..Vanilla Unicorn here I come again with fresh money and a first person peeper view!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

fan på tiden! det lönar sig att invänta pc-versionen minsann orka lira på konsoller äldre än hälften av dagens spelare


signatur

//monster

Medlem
Avstängd

Satans vad sjösjuk jag blev men det såg så jävla äkta ut! Blir nog ett köp va?

Medlem

"Känner du dig inte mogen att spela igenom hela spelet i förstapersonsperspektiv, kommer du kunna välja en hybrid mellan tredje- och förstaperson. Till exempel att spelet byter vinkel när din karaktär tar skydd."

Innebär det att det inte finns ett rent tredjepersons-perspektiv som alternativ!?

KoP
Medlem

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

Medlem
Skrivet av KoP:

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

bara osmidigt om man är för slö för att kunna hantera det, har ju funkat i alla fps sen pc-spelens början


signatur

//monster

Medlem

Ojoj kommer bli x antal timmar igen med detta spel det ser helt underbart ut!

Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Man spelar det halv knackigt och på låga inställningar

Har aktiverat mitt på Steam på något sätt när GFWL la ner


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av jaicoas:

Innebär det att det inte finns ett rent tredjepersons-perspektiv som alternativ!?

Jag har väldigt svårt att tro att man inte kommer kunna spela helt i klassisk vinkel

Medlem

Fyhelvete vad grymt!

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Microsoft Says It’s Not Shutting Down Games for Windows Live.
Reports of GFWL’s death have been greatly exaggerated.
http://www.gamespot.com/articles/microsoft-says-it-s-not-shut...

GFWL Fungerar fortfarande för mig och mina pc-spel:
http://www.xbox.com/sv-SE/Live/PC/DownloadClient


signatur

autograph

Medlem

Förvånad hur bra det verkar funka, Rockstar verkar leverara!

Om detta blir populärt kanske det kan sätta lite press på företag som DICE, Infinity Ward, Bungie, Crytek mfl att börja göra bra och roliga spel igen.

Skulle vara trevligt om det kom lite fps med fantasi igen =).

Skrivet av KoP:

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

Det är det man har gaming mus+120fov+144hz+1440p till för =D.

Och då kan man även stänga av autoaim/autotarget och annat trams som bara förstör spelupplevelsen.

Mest inlevelse, skönast sikte, bäst känsla.

Medlem

Jag kommer ha ett sånt enormt problem med att bestämma mig om jag ska spela i förstapersonsläget eller tredjeperson...

Spelar jag i tredjeperson så blir det med gamepad.
Spelar jag i förstaperson så blir det Mus och tangentbord.

Men positivt överraskad är jag!

ZF
Medlem
Skrivet av Pjotor:

HASTIGHETSMÄTARE!!!

nån officiell kan du glömma iaf.

de har valt att inte ha en, vilket är ganska logiskt eftersom spelet använder högst relativa hastigheter.

Skrivet av Pjotor:
Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Högst troligt kommer det att använda sig av Social Club, då det ska vara möjligt för konsolkonverter att föra över sin onlineprofil till PC-versionen.

Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Högst troligt kommer det att använda sig av Social Club, då det ska vara möjligt för konsolkonverter att föra över sin onlineprofil till PC-versionen.

Jupp så är det. Personligen har jag aldrig haft nåt strul med Social Club heller. Så jag vet inte vad folk klagar på.

OT: Är detta verkligen samma spel? Svårt att tro. Destiny episkt?? Vart då?

Tog de inte bort social club?

social club är till för diverse trams i spelet, så den tar de troligen inte bort.

saker som att hantera foton, registrera nummerplåtar, rasta hundar, osv. viktiga saker!

Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

bara osmidigt om man är för slö för att kunna hantera det, har ju funkat i alla fps sen pc-spelens början

gubben lär ju defenetivt vara för slö för att twitch-spelare inte ska få panik. för de kan inte gärna blanda ögonblickliga vändningar med de vanliga sega animationerna i samma spel online ivf.

så det bör nog bli olika sessioner för vyerna, inget byte i samma spel.

123
Skriv svar