Grand Theft Auto V får ett förstapersonläge!

Medlem
Skrivet av grollo_92:
Skrivet av jaicoas:

Innebär det att det inte finns ett rent tredjepersons-perspektiv som alternativ!?

Jag har väldigt svårt att tro att man inte kommer kunna spela helt i klassisk vinkel

Man kommer kunna välja bland alla tre vyer under "camera options" i spelet. Så där finns firstperson, hybriden där 3rd person går igång när man tar skydd och sedan det klassiska 3rd person view.

Har även läst att ljudet ändras om du har hjälm på dig när du åker motorcykel/flygplan, så att det dämpas av hjälmen och insidan av bilarna har allt från hastighetsmätare till radio som visar radiokanalerna.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:

HASTIGHETSMÄTARE!!!

nån officiell kan du glömma iaf.

de har valt att inte ha en, vilket är ganska logiskt eftersom spelet använder högst relativa hastigheter.

Vad menar du? I videon visar de fungerande hastighets- och varvtalsmätare i fordonen.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Helt klart ett köp nu, men jag kan inte hjälpa att undra..... Varför i helvete gör man remake på 5:an istället för en ny?


signatur

💻 → Asus ROG Strix G15 Advantage Edition G513QY-HQ008T (Win11, Linux Kali, VM)
🎮 → Fractal Design Define 7 XL Dark TG • Ryzen 9 7900X + Asus ROG Ryujin II • Gigabyte Aorus Radeon RX 7900 XTX Elite • 32GB DDR5 • Gigabyte X670E AORUS Xtreme
🖥️ → Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved 240 Hz QLED
🎧 → AKG K701🖱️ → GLORIOUS MODEL O ⌨️ → CoolerMaster CK721 65%
📞 → NothingPhone 1 "Signaturen är nästan stulen"

ZF
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:

HASTIGHETSMÄTARE!!!

nån officiell kan du glömma iaf.

de har valt att inte ha en, vilket är ganska logiskt eftersom spelet använder högst relativa hastigheter.

Vad menar du? I videon visar de fungerande hastighets- och varvtalsmätare i fordonen.

80mph cruisandes en serpentinväg mellan polisbilar? ok, vill du kalla det en hastighetsmätare så..

sen flyger ett jetplan ovanför bilen dubbelt dess hastighet, vad mätaren visar då återstår att se. jag gissar mellan 160mph och 1,6M.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är otroligt att FP inte är normen i såna här spel.

Utveckla gärna.

Jag vet inte riktigt när det upphörde, men förr kunde man alltid åtminstone välja perspektiv även om spelet var designat främst för tredje person.
Första person existerade alltid som ett alternativ eftersom förutsättningarna redan fanns där. Det handlar i stort sett bara om att placera om kameran och ordna så att huvudet inte är i vägen.

Spel som det här lämpar sig precis lika bra för båda perspektiven och därför tycker jag att det är mycket konstigt att man patchar in detta i efterhand och gör en stor grej av det.

Medlem

Grymt! Det lönar sig att vänta.. Blir PC purchase direkt

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Pjotor:

HASTIGHETSMÄTARE!!!

nån officiell kan du glömma iaf.

de har valt att inte ha en, vilket är ganska logiskt eftersom spelet använder högst relativa hastigheter.

Vad menar du? I videon visar de fungerande hastighets- och varvtalsmätare i fordonen.

80mph cruisandes en serpentinväg mellan polisbilar? ok, vill du kalla det en hastighetsmätare så..

sen flyger ett jetplan ovanför bilen dubbelt dess hastighet, vad mätaren visar då återstår att se. jag gissar mellan 160mph och 1,6M.

Fartkänslan ser ut att vara lite off, men faktum är ju att de faktiskt har en mätare. Det är en mer än något annat GTA nånsin har haft!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

ZF
Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är otroligt att FP inte är normen i såna här spel.

Utveckla gärna.

Jag vet inte riktigt när det upphörde, men förr kunde man alltid åtminstone välja perspektiv även om spelet var designat främst för tredje person.
Första person existerade alltid som ett alternativ eftersom förutsättningarna redan fanns där. Det handlar i stort sett bara om att placera om kameran och ordna så att huvudet inte är i vägen.

Spel som det här lämpar sig precis lika bra för båda perspektiven och därför tycker jag att det är mycket konstigt att man patchar in detta i efterhand och gör en stor grej av det.

fast det funkade ju sådär då det inte såg klokt ut ens när det enda man gjorde var att svinga ett svärd, endast vertikalt dessutom.

för att animera rörelser med två armar (och ben ibland) som gör nått i FPS utan att det blir konstigt så tas gärna armarna av och monteras runt kameran på ett vis som inte är kompatibel med en gubbe som ser normal ut i tredjeperson.

kolla gärna upp videos från Mirrors Edge där de aktiverat tredjeperonsläget, vilket egentligen bara var avsett för att slkapa skuggorna.

Skrivet av Pjotor:

Fartkänslan ser ut att vara lite off, men faktum är ju att de faktiskt har en mätare. Det är en mer än något annat GTA nånsin har haft!

animerade dekorationer skulle jag kalla det. men ok, jag kunde varit tydligare med varför jag inte anser det vara faktiska mätare på nånting.

här förklaras ivf en del av anledningarna till varför det ser ut som det gör:

Skrivet av skurh1nk:

Varför i helvete gör man remake på 5:an istället för en ny?

några år kort och siktet på snabbare pengar än så.

Medlem

Det ser grymt ut, men tycker samtidigt att grafikstilen ser mer tecknad ut ur FPS-vy.

Skrivet av malebolgia:

Hoppas bara att dom kommer använda steam fullt ut den här gången till PC rellen.... Nej tack till rockstar games social club och windows live games eller vad det skräpet var...

Jag skulle bra mycket hellre se det helt DRM-fritt.

Inaktiv
Skrivet av autograph:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Microsoft Says It’s Not Shutting Down Games for Windows Live.
Reports of GFWL’s death have been greatly exaggerated.
http://www.gamespot.com/articles/microsoft-says-it-s-not-shut...

GFWL Fungerar fortfarande för mig och mina pc-spel:
http://www.xbox.com/sv-SE/Live/PC/DownloadClient

Kunde dock inte ändra settings i spelet. :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

bara osmidigt om man är för slö för att kunna hantera det, har ju funkat i alla fps sen pc-spelens början

gubben lär ju defenetivt vara för slö för att twitch-spelare inte ska få panik. för de kan inte gärna blanda ögonblickliga vändningar med de vanliga sega animationerna i samma spel online ivf.

så det bör nog bli olika sessioner för vyerna, inget byte i samma spel.[/quote]

bra tanke, hoppas bara rockstar har tänkt exakt samma sak och undviker det så att fler spelare finns online man vill ju inte begränsas


signatur

//monster

Medlem

Detta med oculus kan bli en trevlig upplevelse


signatur

Profectus est bonus introductionem scitis quoniam coepit usquam

Inaktiv
Skrivet av Sapiens:

Om detta blir populärt kanske det kan sätta lite press på företag som DICE, Infinity Ward, Bungie, Crytek mfl att börja göra bra och roliga spel igen.

Haha där sa du nånting..
Hur många FPS har lika bra singleplayer som GTA 5?

Julafton kom visst tidigt i år.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

FPS modden till GTA 4 gjorde mig blötare än om jag hade hoppat ner i havet. Detta fick havet att polarisen att smälta en extra meter extra vatten.

Säger bara: THIS with Oculus Rift ? = Goodbye real world

Medlem

"Känner du dig inte mogen att spela igenom hela spelet i förstapersonsperspektiv, kommer du kunna välja en hybrid mellan tredje- och förstaperson. Till exempel att spelet byter vinkel när din karaktär tar skydd."

Eftersom klockan är 04.40 och jag är svinigt trött läste jag det först som att det skulle byta från tredje- till förstaperson när man satte sig i skydd, vilket lät som kanske världens sämsta idé.

Efter att ha sett videon vet jag inte hur intresserad av förstapersonsläget jag egentligen är. Jag tycker att vapenhållandet ser lite skumt ut. Karaktären ser ut att hålla dem på ett sådant där udda och smått krampaktigt sätt som ofta var fallet i äldre skjutspel, när folk inte visste bättre.

Det som skulle kunna vara intressant med förstapersonsläget är om det blossar upp en moddscen kring spelet. Jag tror att moddare skulle kunna hitta på en del coola saker, nu när de inte måste modda in läget i första skedet.

Medlem

Känner mig glad att jag aldrig köpte det här till PS3, ser fram emot PC verisionen nu. "Bara" 83 dagar kvar till release!

Medlem

Nu får man sånt där SJUKT HA BEGÄR!!!! Älskar den känslan!!!!!!!!!! O.O ... måste bara köpa ett nytt grafikkort nu.. lika bra att fläska på med ett GTX 980... måste köra spelet i högsta möjliga inställningar utan lagg.!!!

Medlem

Ser ut som att Rockstar levererar till PC!

Medlem

Oculus Rift plus massa roliga mods kommer få det här spelet att hålla vääääääldigt länge!
Realism mod? Zombie mod? Road Rash mod? Interstate '82 mod? Cops and robbers mod? osv osv osv

KoP
Medlem
Skrivet av monsterbenke:
Skrivet av KoP:

Osmidigt då man snabbare vill ha koll på sin omgivning. Så blir fortsatt spelande i tredje persons vy.

bara osmidigt om man är för slö för att kunna hantera det, har ju funkat i alla fps sen pc-spelens början

Skillnad på korridor shooters. Ja det finns fps med öppna världar. Men i GTA blir det bara osmidigt och det kommer folk märka.

Medlem

Använder han WP på sin telefon?

http://www.fz.se/bilder/?id=999179


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Lockar mer som cruiser än The crap(crew).. flabb.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Äntligen!
Har köpt gamla GTA spelen pg a hypen och att det skulle vara så bra spel! Jag har f*n aldrig spelat klart dem. Har aldrig känt mig engagerad nog på grund av bilstyrningen, och skituppdrag med bilar inblandat. NU kanske jag kan känna mer inlevelse. Och FPS skjutning.

Medlem
Skrivet av Ercarret:

"Känner du dig inte mogen att spela igenom hela spelet i förstapersonsperspektiv, kommer du kunna välja en hybrid mellan tredje- och förstaperson. Till exempel att spelet byter vinkel när din karaktär tar skydd."

Eftersom klockan är 04.40 och jag är svinigt trött läste jag det först som att det skulle byta från tredje- till förstaperson när man satte sig i skydd, vilket lät som kanske världens sämsta idé.

Efter att ha sett videon vet jag inte hur intresserad av förstapersonsläget jag egentligen är. Jag tycker att vapenhållandet ser lite skumt ut. Karaktären ser ut att hålla dem på ett sådant där udda och smått krampaktigt sätt som ofta var fallet i äldre skjutspel, när folk inte visste bättre.

Det som skulle kunna vara intressant med förstapersonsläget är om det blossar upp en moddscen kring spelet. Jag tror att moddare skulle kunna hitta på en del coola saker, nu när de inte måste modda in läget i första skedet.

Kan tänka mig att hybriden är tänkt att fungera som i Rainbow Six Vegas spelen.

Som jag minns det fungerade det systemet rätt bra också.

Medlem
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är otroligt att FP inte är normen i såna här spel.

Utveckla gärna.

Jag vet inte riktigt när det upphörde, men förr kunde man alltid åtminstone välja perspektiv även om spelet var designat främst för tredje person.
Första person existerade alltid som ett alternativ eftersom förutsättningarna redan fanns där. Det handlar i stort sett bara om att placera om kameran och ordna så att huvudet inte är i vägen.

Spel som det här lämpar sig precis lika bra för båda perspektiven och därför tycker jag att det är mycket konstigt att man patchar in detta i efterhand och gör en stor grej av det.

fast det funkade ju sådär då det inte såg klokt ut ens när det enda man gjorde var att svinga ett svärd, endast vertikalt dessutom.

för att animera rörelser med två armar (och ben ibland) som gör nått i FPS utan att det blir konstigt så tas gärna armarna av och monteras runt kameran på ett vis som inte är kompatibel med en gubbe som ser normal ut i tredjeperson.

kolla gärna upp videos från Mirrors Edge där de aktiverat tredjeperonsläget, vilket egentligen bara var avsett för att slkapa skuggorna.

Det är ju kosmetiska detaljer du beskriver, alla spel i 3D utgår oundvikligen från första person eftersom en kamera och ett 3D-rum är det mest grundläggande.
I exemplet Mirror's edge har du vänt på mitt argument, jag sade att första person borde vara normen, inte tredje. ME är ett spel i första person men att man har hackat det för tredje person visar ju bara att folk vill ha båda alternativen oavsett hur det ser ut.

ZF
Medlem
Skrivet av Hymer:

Använder han WP på sin telefon?

http://www.fz.se/bilder/?id=999179

ser ut som en Sony-nalle dock.

men dom blandar ju friskt annars så.

Skrivet av Ahris:
Skrivet av ZF:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Ahris:

Jag tycker att det är otroligt att FP inte är normen i såna här spel.

Utveckla gärna.

Jag vet inte riktigt när det upphörde, men förr kunde man alltid åtminstone välja perspektiv även om spelet var designat främst för tredje person.
Första person existerade alltid som ett alternativ eftersom förutsättningarna redan fanns där. Det handlar i stort sett bara om att placera om kameran och ordna så att huvudet inte är i vägen.

Spel som det här lämpar sig precis lika bra för båda perspektiven och därför tycker jag att det är mycket konstigt att man patchar in detta i efterhand och gör en stor grej av det.

fast det funkade ju sådär då det inte såg klokt ut ens när det enda man gjorde var att svinga ett svärd, endast vertikalt dessutom.

för att animera rörelser med två armar (och ben ibland) som gör nått i FPS utan att det blir konstigt så tas gärna armarna av och monteras runt kameran på ett vis som inte är kompatibel med en gubbe som ser normal ut i tredjeperson.

kolla gärna upp videos från Mirrors Edge där de aktiverat tredjeperonsläget, vilket egentligen bara var avsett för att slkapa skuggorna.

Det är ju kosmetiska detaljer du beskriver,

alla spel i 3D utgår oundvikligen från första person eftersom en kamera och ett 3D-rum är det mest grundläggande.

I exemplet Mirror's edge har du vänt på mitt argument, jag sade att första person borde vara normen, inte tredje. ME är ett spel i första person men att man har hackat det för tredje person visar ju bara att folk vill ha båda alternativen oavsett hur det ser ut.

allt som syns i bild kan ju kallas kosmetiska detaljer, osäker på vad du menar med detta exakt?

så funkar det inte. vill man ha gubbar som ser normala ut i ett FPS meden man fortfarande behåller den typiska vyn utan att armar och annat klipper mm så måste det anpassas för respektive. dubbelt upp ifall det är MP också.

ja, det är klart jag vänder på det när anpassningen går åt andra hållet. det funkar inte att bara flytta kameran från ett FPS, och det gäller samma sak vid motsatsen. Mass Effect är ett utmärkt exempel på andra hållet igen då om du nu absolut menar att det är hemmapulandet och ursprungsvyn som skulle vara nått slags undantag.

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av autograph:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Microsoft Says It’s Not Shutting Down Games for Windows Live.
Reports of GFWL’s death have been greatly exaggerated.
http://www.gamespot.com/articles/microsoft-says-it-s-not-shut...

GFWL Fungerar fortfarande för mig och mina pc-spel:
http://www.xbox.com/sv-SE/Live/PC/DownloadClient

Kunde dock inte ändra settings i spelet. :/

GTA IV showing video cards with over 2GB as under spec
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200145206...-

showing-video-cards-with-over-2GB-as-under-spec

You can workaround the issue by adding the following to the game launch options
(Right Click -> Properties -> Set Launch Options)
-nomemrestrict -norestrictions


signatur

autograph

Inaktiv
Skrivet av autograph:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av autograph:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:

Är det någon som vet hur man spelar GTA IV på PC nuförtiden när GFWL e borta?

Steam och Soical Club eller vad det nu heter, antar jag.

Microsoft Says It’s Not Shutting Down Games for Windows Live.
Reports of GFWL’s death have been greatly exaggerated.
http://www.gamespot.com/articles/microsoft-says-it-s-not-shut...

GFWL Fungerar fortfarande för mig och mina pc-spel:
http://www.xbox.com/sv-SE/Live/PC/DownloadClient

Kunde dock inte ändra settings i spelet. :/

GTA IV showing video cards with over 2GB as under spec
https://support.rockstargames.com/hc/en-us/articles/200145206...-

showing-video-cards-with-over-2GB-as-under-spec

You can workaround the issue by adding the following to the game launch options
(Right Click -> Properties -> Set Launch Options)
-nomemrestrict -norestrictions

Man tackar så mycket!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

123
Skriv svar