Assassin's Creed Unity

Medlem

Ta del av paris i 19fps, hur kan optimering inte vara en del av betyget. dags att man drar upp byxorna och säger nej.

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Hörrni haters, kollade ni in vår Unity-stream ikväll? Om inte, kika på reprisen och bedöm själva. Laggigt? Buggigt? Trist? You'll be the judge. Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

OBS, vi streamade på PS4.

Personlig reflektion från en som inte spelat mer än 5-6 timmar av något AC-spel pga tristess: det här känns mycket bättre, fantastisk parkour, mer helgjutet, många sidouppdrag. MEN, har mest utforskat och gjort sidouppdrag, inte mycket main quest.

Förresten, vars kan man kolla på denna repris? Skulle gärna vilja se den

Medlem

Till Red.

Ni kanske ska ta och testa PC versionen?

Om inte, så kan ni väl iaf rapportera om vad övrig spelpress skriver om PC versionen

Redaktör
Skrivet av XxshadowxX:
Skrivet av Joakim Bennet:

Hörrni haters, kollade ni in vår Unity-stream ikväll? Om inte, kika på reprisen och bedöm själva. Laggigt? Buggigt? Trist? You'll be the judge. Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

OBS, vi streamade på PS4.

Personlig reflektion från en som inte spelat mer än 5-6 timmar av något AC-spel pga tristess: det här känns mycket bättre, fantastisk parkour, mer helgjutet, många sidouppdrag. MEN, har mest utforskat och gjort sidouppdrag, inte mycket main quest.

Förresten, vars kan man kolla på denna repris? Skulle gärna vilja se den

Här.


signatur
Redaktör
Skrivet av mog2:

Till Red.

Ni kanske ska ta och testa PC versionen?

Om inte, så kan ni väl iaf rapportera om vad övrig spelpress skriver om PC versionen

Ubisoft har enbart gett oss tillgång till PS4-versionen så här långt. Vi kommer förmodligen kika på hur pc-versionen fungerar när vi får tag på kod.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av mog2:

Till Red.

Ni kanske ska ta och testa PC versionen?

Om inte, så kan ni väl iaf rapportera om vad övrig spelpress skriver om PC versionen

Ubisoft har enbart gett oss tillgång till PS4-versionen så här långt. Vi kommer förmodligen kika på hur pc-versionen fungerar när vi får tag på kod.

Så du menar att ni inte sett eller hört någonting om PC versionen?

Ni kan väl åtminstonde göra en PSA angående att spelet är helt ospelbart till PC.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i <30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Det är ju två olika personer som recenserat spelen, så jag förstår inte riktigt din poäng?

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

Var väl ungefär vad Gamespot sa innan och efter Jeff Gerstmann-skandalen.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Ubisoft har enbart gett oss tillgång till PS4-versionen så här långt. Vi kommer förmodligen kika på hur pc-versionen fungerar när vi får tag på kod.

Varför står då PC och Xbox i testplatform?


signatur

You should be glad. You are just like me a part of gods great work.

Inaktiv

Älskade Black Flag. Tyckte det var fantastiskt att segla runt i söderhavet och röva. Tänkte att de kommer aldrig kunna slå det så detta lät jag passera min radar. Men efter att ha läst recensionen blev jag intresserad! Damn you FZ, jag har för mycket att spela som det är!

Men detta ska jag helt klart kolla in när det har lugnat ner sig på spelfronten.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an

Knappt spelbart? Jag låter min text tala för sig. Mina egentliga problem var att kontrollen inte alltid var med till hundra procent och att laddningstiderna bitvis var orimliga.

Men "inploppade" npc:s och vansinniga dippar hade jag inga problem med. Kanske något någon gång, men inget som jag direkt tänkte på. Jag körde för övrigt på PS4:an.

Ärligt talat, hur f_n kan du inte märka den dåliga bilduppdateringen? Inte så att den ligger och snuddar vid 30fps och dippar strax under, den är för fasiken nere vid låga 20fps vid massor av tillfällen! Speciellt när man rör sig genom folkmassorna, och det måste du väl ha gjort flertalet gånger när du spelade?

Under dagen läste jag reaktioner från personer som spelade det, nätet svämmade över av kommentarer och intryck av hur dålig bilduppdateringen var, tydligen även rejält med pop-in och andra buggar också.

Kommer hit till FZ och ser 5/5 i betyg, inte ett ord om den dåliga prestandan som resten av världen uppmärksammar. Istället läser man "Assassin's Creed: Unity är lika tekniskt som estetiskt imponerande".

Jag tror säkert recensenten uppskattade spelet, och tycker det är värt 5/5, men kom igen, när ett spel har så uppenbara brister i prestandan vill jag gärna att det nämns i er recension. Ni är trots allt seriösa speljournalister som varit med ett tag, jag kan tycka, nästan kräva, att ni SKA märka av ofta förekommande bilduppdatering ner mot låga 20fps OCH nämna det, annars får jag väldigt svårt att lita på era omdömen i fortsättningen.

Performance Analysis: Assassin's Creed Unity - Digital Foundry

(Bilduppdateringen är till och med sämre på PS4 som ni recenserade. Dom till och med dubbelkollade så dom hade dag-ett patchen installerad, och körde tester på en annan PS4 bara för att vara säkra)

Skrivet av Arthur Gies - Polygon:

Assassin's Creed Unity buckles in other ways, making for the least stable, worst-performing major release I've played this year. Its moment-to-moment performance varies between acceptable and abysmal, falling toward the latter entirely too often with a framerate I'd ballpark in the teens somewhere or, rarely, the single digits.

Och ni märker inget?

=/

Medlem

Går ju inte att kolla på replay:n. Först är det 5 timmar skylt video o efter det så buffrar den i oändlighet. Twitch är inte riktigt bra på långa videos.

Vilken het debatt det blev. Ubisoft har ju lyckats skapa drama iallafall. Jag må inte ha spelat spelet själv men efter några twitch streams kan jag säga att det är ju definitivt inte en 5/5 spel. Men spelet ser inte ut att vara dåligt. Det finns massor bra och mycket dåligt. Till och med Conan lyckades hitta ett stort fel i Unity. Dom är i 1600talets Paris men de snackar cockney engelska och skottska :S. Fö fan Ubisoft är ju mest fransmän. Kan väl inte varit så svårt att hitta rätt röstskådisar? Jean Reno? Gerard?. Hela Kanda? Ja eller 40% iallafall är väl fransktalande? Och sen Frankrike?

Varför så defensiva? Om ni tycker spelet är roligt fine, men tänk på att många läsare kommer till FZ för att få köpråd iom recensionerna. Ett 5/5 borde ju få de flesta att tveklöst köpa sagd produkt om de var intresserade från början. Vilket kan förstås varför så många är kritiska till ert betyg. Eller är det bara jag som tänker så?

Medlem
Skrivet av Spit:
Skrivet av Fredrik Eriksson:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av totte1015:
Skrivet av b0ne:
Skrivet av WarpGuN:

öhh...hur kan ge ett spel som knappt är spelbart 5/5? fpsen dippa konstant under 20...npcs som ploppa in 2meter från karaktären?

Vilken plattform ?

Måste vara Xbone, har hört att det är såpass illa där?

Både Xbone och PS4:an

Knappt spelbart? Jag låter min text tala för sig. Mina egentliga problem var att kontrollen inte alltid var med till hundra procent och att laddningstiderna bitvis var orimliga.

Men "inploppade" npc:s och vansinniga dippar hade jag inga problem med. Kanske något någon gång, men inget som jag direkt tänkte på. Jag körde för övrigt på PS4:an.

Ärligt talat, hur f_n kan du inte märka den dåliga bilduppdateringen? Inte så att den ligger och snuddar vid 30fps och dippar strax under, den är för fasiken nere vid låga 20fps vid massor av tillfällen! Speciellt när man rör sig genom folkmassorna, och det måste du väl ha gjort flertalet gånger när du spelade?

Under dagen läste jag reaktioner från personer som spelade det, nätet svämmade över av kommentarer och intryck av hur dålig bilduppdateringen var, tydligen även rejält med pop-in och andra buggar också.

Kommer hit till FZ och ser 5/5 i betyg, inte ett ord om den dåliga prestandan som resten av världen uppmärksammar. Istället läser man "Assassin's Creed: Unity är lika tekniskt som estetiskt imponerande".

Jag tror säkert recensenten uppskattade spelet, och tycker det är värt 5/5, men kom igen, när ett spel har så uppenbara brister i prestandan vill jag gärna att det nämns i er recension. Ni är trots allt seriösa speljournalister som varit med ett tag, jag kan tycka, nästan kräva, att ni SKA märka av ofta förekommande bilduppdatering ner mot låga 20fps OCH nämna det, annars får jag väldigt svårt att lita på era omdömen i fortsättningen.

https://www.youtube.com/embed/clQfCP3NFuc

Performance Analysis: Assassin's Creed Unity - Digital Foundry

(Bilduppdateringen är till och med sämre på PS4 som ni recenserade. Dom till och med dubbelkollade så dom hade dag-ett patchen installerad, och körde tester på en annan PS4 bara för att vara säkra)

Skrivet av Arthur Gies - Polygon:

Assassin's Creed Unity buckles in other ways, making for the least stable, worst-performing major release I've played this year. Its moment-to-moment performance varies between acceptable and abysmal, falling toward the latter entirely too often with a framerate I'd ballpark in the teens somewhere or, rarely, the single digits.

Och ni märker inget?

=/

Jag spelade spelet själv på gamex/comiccon, Xbone versionen.
Jag tyckte att det var ospelbart, fpsen droppade konstant, kändes som att den var låst till 20fps, eller ja, cappad till det, för det droppade alltid under det.

Och sen med att dom inte tar med fps etc etc, i en recension kan ju bero på, som många säger och tror, att dom har fått pengar för att undvika all tekniskt. "Eller är dom bara helt inkompetenta"

Så gör dom på youtube också, bara kolla på någon känd person som spelar ett spel, det är inte ofta dom nämner sånt alls.
I vissa fall så har dom kommit ut med att dom har blivit betalda att göra videon, som många gör, t.ex. Jesse Cox, "Sells out" kallar han dom, men han iaf skiter fullständigt i vad han säger hehe ^^

"edit"

Here you go, till och med Kotaku har märkt fpsen... om dom gör det... så är det något fel med er på FZ.
http://kotaku.com/assassins-creed-unity-just-doesnt-run-very-...


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Även såhär kan spelet se ut på PC https://www.youtube.com/watch?v=EjthvW82x7Y

Vilket tekniskt mästerverk!

Medlem

Så många bra spel, så lite tid....

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i <30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Det är ju två olika personer som recenserat spelen, så jag förstår inte riktigt din poäng?

Du förstår alltså inte..? Nehe..
Ja, du skulle ju kunna börja med att läsa den kritik som har framförts i denna nyhetstråd, eller göra en kvalificerad gissning om vad poängen är, men det kanske är för mycket begärt...

Nåja, FZ som spelsida står för betyget, inte en enskild person. Eller är du en av de som tycker att en spelsida ska anställa i princip vem som helst för att recensera spel då slutbetyget ändå är helt och hållet subjektivt osv...?
Bevisligen är jag inte ensam om min åsikt att ett betyg bör åtminstone ->försöka-< att ta både spelets negativa och positiva aspekter i bemärkelse (vilket det knappast har gjorts här).

Om nu FZ anser att de betyg som man står för är helt subjektiva så bör FZ lika gärna skita fullständigt i att fortsätta recensera spel då de inte inte har en gnutta värde för konsumenten i sådana fall, utan bara trycker in en enda persons åsikter i ansiktet på en. =/

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Du förstår alltså inte..? Nehe..
Ja, du skulle ju kunna börja med att läsa den kritik som har framförts i denna nyhetstråd, eller göra en kvalificerad gissning om vad poängen är, men det kanske är för mycket begärt...

Nåja, FZ som spelsida står för betyget, inte en enskild person. Eller är du en av de som tycker att en spelsida ska anställa i princip vem som helst för att recensera spel då slutbetyget ändå är helt och hållet subjektivt osv...?
Bevisligen är jag inte ensam om min åsikt att ett betyg bör åtminstone -&gt;försöka-&lt; att ta både spelets negativa och positiva aspekter i bemärkelse (vilket det knappast har gjorts här).

Om nu FZ anser att de betyg som man står för är helt subjektiva så bör FZ lika gärna skita fullständigt i att fortsätta recensera spel då de inte inte har en gnutta värde för konsumenten i sådana fall, utan bara trycker in en enda persons åsikter i ansiktet på en. =/

Läste du inte recensionen eller valde du att glömma den delen där recensenten tog upp buggar och höga laddningstider? Sen blev han heller inte påverkad av några frame drops för han var inne i spelet och tänkte inte på det, vilket är positivt. Men du kanske menar att recensenter ska skita i att njuta av spel och istället bara förmedla fakta, och strunta i anledningen* till varför spel ens finns? Då finns det ingen anledning att vara recensent. Titta bara på filmrecensenter som Wiklund, han njuter av att titta på film och det är därför han är uppskattad.

(*Det handlar om att ha roligt)

Medlem

Det verkar vara många här som bör lägga ner TV/dator spelande överhuvudtaget.
Det verkar ju vara en hemsk upplevelse att hålla på med detta.
Och läsa recensioner som får ant för lågt eller för högt betyg.

Sitta och stirra sig blind på FPS stup i ett, det är inte därför man spelar.
Visst det är skönt med hög FPS men ett bra spel kan faktiskt göra så att man inte sitter och stirrar på FPS mätaren eller uppmärksammar lite hack här och där.

fan tänker tillbaka på tiden man satt på gamla konsoler som nintendo 8-bit råkade det vara några saker på skärmen för många som rörde sig så blev det rejält segt.
Det var inget som gjorde att man satt och skrek vilket skitspel.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Dålig prestanda och att mikrotransaktionerna inte var live i recensionsversionen av spelet betyder att detta inte är intressant för mig. Personligen anser jag att Ubisoft måste sätta större fokus på sina konsumenter.

Länk till det jag snackar om: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=931099

Detta gör mig orolig för vad de kommer att göra med Far Cry 4, ett spel som jag är mer intresserad av.

Redaktör
Skrivet av Cybersoul:

Ta del av paris i 19fps, hur kan optimering inte vara en del av betyget. dags att man drar upp byxorna och säger nej.

Det körs inte i 19 fps konstant.

Jag har bara snabbtestat (på PS4), och det känns att frameraten är ganska låg. Ungefär som konsolversionerna av #GTA IV när det släpptes, tycker jag. Men eftersom AC; Unity är förhållandevis långsamt spelar det för min del mindre roll gameplay-mässigt. Fast i slutändan avgör tycke och smak, förstås, så är man allergisk mot låg framerate är det förstås ett minus.

Skrivet av mog2:

Ni kan väl åtminstonde göra en PSA angående att spelet är helt ospelbart till PC.

Ja, som jag sa överväger vi att kika på det.

Skrivet av kaealy:
Skrivet av Joakim Bennet:

Men lägg av med mutsnacket, det är så töntigt och gammalt.

Var väl ungefär vad Gamespot sa innan och efter Jeff Gerstmann-skandalen.

Guilty by association?

Skrivet av Zedilius:

Varför står då PC och Xbox i testplatform?

En teknisk svaghet i vårt system. Vi kopplar recensionen till samtliga aktuella plattformar för att recensionsinformatiionen ska synas på spelsidan. Vi skriver oftast vilket testsystem vi kört spelet på i slutet av recensionen - ingen fullgod lösning, jag vet.


signatur
FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Sanazin:

FZ i en nötskal... 5/5 till en skräphög i &amp;lt;30 FPS men 4/5 till Da:Inquisition. Bra där. (Tompa citera mig inte denna gång!)

Det är ju två olika personer som recenserat spelen, så jag förstår inte riktigt din poäng?

Du förstår alltså inte..? Nehe..
Ja, du skulle ju kunna börja med att läsa den kritik som har framförts i denna nyhetstråd, eller göra en kvalificerad gissning om vad poängen är, men det kanske är för mycket begärt...

Nåja, FZ som spelsida står för betyget, inte en enskild person. Eller är du en av de som tycker att en spelsida ska anställa i princip vem som helst för att recensera spel då slutbetyget ändå är helt och hållet subjektivt osv...?
Bevisligen är jag inte ensam om min åsikt att ett betyg bör åtminstone -&gt;försöka-&lt; att ta både spelets negativa och positiva aspekter i bemärkelse (vilket det knappast har gjorts här).

Om nu FZ anser att de betyg som man står för är helt subjektiva så bör FZ lika gärna skita fullständigt i att fortsätta recensera spel då de inte inte har en gnutta värde för konsumenten i sådana fall, utan bara trycker in en enda persons åsikter i ansiktet på en. =/

Haha, vilken härlig ton du har. Käkat taggtråd? Men tack, nu vet jag hur du tänkte. Att jag tycker du hade otur när du gjorde det (tänkte) är en annan femma, men det är ingen diskussion jag har lust att ge mig in i.

Medlem
Skrivet av pinky:
Skrivet av Sanazin:

Du förstår alltså inte..? Nehe..
Ja, du skulle ju kunna börja med att läsa den kritik som har framförts i denna nyhetstråd, eller göra en kvalificerad gissning om vad poängen är, men det kanske är för mycket begärt...

Nåja, FZ som spelsida står för betyget, inte en enskild person. Eller är du en av de som tycker att en spelsida ska anställa i princip vem som helst för att recensera spel då slutbetyget ändå är helt och hållet subjektivt osv...?
Bevisligen är jag inte ensam om min åsikt att ett betyg bör åtminstone -&amp;gt;försöka-&amp;lt; att ta både spelets negativa och positiva aspekter i bemärkelse (vilket det knappast har gjorts här).

Om nu FZ anser att de betyg som man står för är helt subjektiva så bör FZ lika gärna skita fullständigt i att fortsätta recensera spel då de inte inte har en gnutta värde för konsumenten i sådana fall, utan bara trycker in en enda persons åsikter i ansiktet på en. =/

Läste du inte recensionen eller valde du att glömma den delen där recensenten tog upp buggar och höga laddningstider? Sen blev han heller inte påverkad av några frame drops för han var inne i spelet och tänkte inte på det, vilket är positivt. Men du kanske menar att recensenter ska skita i att njuta av spel och istället bara förmedla fakta, och strunta i anledningen* till varför spel ens finns? Då finns det ingen anledning att vara recensent. Titta bara på filmrecensenter som Wiklund, han njuter av att titta på film och det är därför han är uppskattad.

(*Det handlar om att ha roligt)

Rescensenten tog kort upp väldigt generellt om buggar och dylikt men bevisligen har ingen som helst tanke lagts bakom detta om man ser till det som i övrigt har skrivits i rescensionen och även slutbetygen.
Jag menar det jag skrev i föregående inlägg, du får ta och läsa om då jag inte ser något poäng med att upprepa mig själv endast för din skull. Du skulle alltid kunna göra så att du läser övriga inlägg av andra användare, så kan du bilda din egna uppfattning på vad som vissa faktiskt kritiserar i denna rescension.

Det här med att spelrescensioner på FZ ska anses vara helt subjektivt och därmed inte kunna kritiseras alls (vilket är det känsla man får av vissa barnsliga inlägg, av t.ex. "Sisyr") är något som du får stå för själv, bevisligen så anser jag och andra inte densamma och skiter i övrigt också om hur det ser ut gällande filmrescensioner (relevans, relevans, att det ska behöva påpekas).

@Sisyr: Du kan ju för övrigt trolla vidare hur du vill, men lär dig att läsa innan du citerar.

Skribent

Ni vet väl att detta med en objektiv åsikt är en fullständig paradox? En åsikt kan inte vara objektiv, för då är det inte längre en åsikt.

Känns som om många blandar ihop objektiv med saklig, vilket inte alls är samma sak. Det enda osakliga jag ser här är dock mutanklagelser och sådant onödigt aggressivt.

Nog kan vi prata om spel på ett mer sansat och givande sätt än så?

Medlem

Bra recension, gillade den. Jag tycker dock att ni borde ta upp att spelet har mikrotransaktioner (eller snarare makrotransaktioner) och att spelet låser vissa funktioner för dom som inte använder en kompanion app.

http://www.ign.com/blogs/jdavisign/2014/11/11/8-real-things-i...

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=930892

Medlem

Såg Angry joe spela det igår.. Var buggigt ibland och Fps var sådär. Dock såg det ut som alla andra Assasins creed spelen gameplay mässigt. Att du kan gå runt och döda folk, utan att de andra runtom bryr sig. Grafiken var dock väldigt fin. Men inget spel för mig.

Medlem

Denna låten passar jävligt bra till denna review: https://www.youtube.com/watch?v=fr7u1tWsGBk

Medlem

Jag såg en pre-release stream för några dagar sedan och spelet såg extremt buggigt ut, så det förvånar mig att Unity kammar hem 5/5 poäng.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

@Fredrik: När man har kollat videos innan release har det känts som om detta är det första riktiga next gen spelet. T.ex. alla npc´s i rörelse, coop, grafik, hus med insidor etc
Så min fråga är: Tycker du att det är det?

Medlem

Aktien går ner haha awwww yeah så rätt.

http://finance.yahoo.com/tumblr/blog-ubisoft-gets-crushed-aft...

5/5 av FZ seeems legit!

Skriv svar