Arga Elite: Dangerous-fans kan få pengarna tillbaka

Medlem

Sjukt griniga inlägg från samma gamla personer på FZ kommentatorsfält.

När har du INTE tillgång till internet? Ska du ut och resa och vill lira ED? Fixa usb-internet, kostar sällan mycket att köpa 1 gig för en vecka/månad, speciellt eftersom det inte är någon krävande uppkoppling du behöver.

Och varför säger ni att det inte är SP? Bara för att ni inte kan köra offline? Impeccable logic.

Medlem

Handlar väl inte om om man har internet eller inte. Själva problemet är ju att de ändrade kraven för att kunna spela väldigt sent i utvecklingen. I det här fallet krav på internetanslutning.

Medlem

SP är mycket roligare än mp. Sen tänk om servern inte fungerar på release dagen (new simcity). Det där är bara för att lägga till drm till spelet.

Medlem

Har själv internet men hatar sp som måste ansluta mot internet. Känns som utvecklarna gör de enkelt för sig för att slippa piratkopieringen.
Nåt av de kommande bilspelen hade som "krav" att man skulle köra med polare för att nå allt content....jo men om man vill spela helt sp går inte de?
Ja de var bättre förr, bara att kolla på spelpriserna på gamla tvspel så mycket kostar inte dagens spel
Får man sedan igång en produktion genom kickstarter så ska man va jäkligt glad för de å inte greedy as a fuck.
Nä mer offline till folket!

Medlem
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av humancentipede:

det är väl mest såna som tröttnat på spelet som ser sin chans att få pengarna tillbaks.

Vilket spel? Jag är så trött på detta argument, en Alpha/Beta/Gamma är inte ett spel det är en tidig version av ett spel. Det är inte vad folk betalat för och det är skrattretande att de numera kan ta betalt för något som förr var utvecklarens uppgift, som i att de fick BETALT för det.

De försöker kringå lagar genom att sälja den ofärdiga versionen (Betan) för att sedan ge dessa den fulla versionen gratis, det kanske funkar i USA men jag tror inte EU gillar när man lurar folk på det här sättet.

Sedan har vi hela SP delen (anledningen till att många ville ha DRM-fri som belöning) något som de nu tagit bort och de vägrar nu även ersätta de som har DRM-fri som "belöning" och där är Kickstarters regler ganska tydliga.

Jag uppmanar alla som är intresserade av spelet att vänta, det här spelet är numera ett MMO spel och kan de ändra på en av de viktigaste delarna i ett Elite spel så kan nog ändra på en hel del annat,

På vilket sätt är det lurendrejeri ?
Du donerar till ett projekt som du vill ska se dagens ljus, och kickstarter har hjälpt åtskilliga projekt att göra just det. Projekt som dagens publisher skulle ge blanka faàn i att sattsa på.

Det är tack vare fans som är villiga att pyttsa in kosing innan spelet är färdig, som de blir gjort, inte ni som köper spelet när det är klart och färdigställt. Finns inga garantier men de flesta är genuina och jag ser inga större problem med Elite Dangerous. ED är ett magnifikt spel med stor potential att utökas.

Sen att man inte kan lira SP offline är ju ett ganska dött argument. Vi lever i 2014 och pytsar man ut 50k kan man gott skaffa sig en vettig uppkoppling. Ja du kan inte spela i stugan, so fucking what ?

Asså shiet vad jag hatar skit argument som "ja han har ju en jävla massa pengar så han kan gott skaffa sig en bättre uppkopling".
Har det ens slagit dig att vissa människor inte vill spela multiplayer eller iaf ha möjligheten att inte göra det?

Ja men sedan när är det en mänsklig rättighet ?
Dags att börja förstå att majoriteten av dagens spel är uppkopplade, både av drm skäl, men även för en förbättrad och -> mer intressant upplevelse.

Ja för Sim city och Diablo III blev ju en fantastikt upplevelse. Det vet ju alla.......

Såklart lätt att hata på de exempel som gått åt skogen, inget emot att rada upp alla spel som fungerar utmärkt ?

Kan du nämna ETT ENDA "SINGLEPLAYER-SPEL" med krav på internetanslutning som inte hade varit lika bra "offline"?

Det handlar ju inte om det, det handlar om att det finns, ja, en hög med spel som funkar lika bra med krav på att du har uppkoppling. Det är viss skillnad på spel som nyttjar det för en bättre upplevelse och de som bara gör det i DRM-syfte, och även i DRM-syfte är det okej om det görs rätt i min mening.

Man kan ju inte bara sitta och jämföra allt med "förr". Det är avsevärda skillnader i både utvecklingskostnader och vad folk har tillgång till.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Sjukt griniga inlägg från samma gamla personer på FZ kommentatorsfält.

När har du INTE tillgång till internet? Ska du ut och resa och vill lira ED? Fixa usb-internet, kostar sällan mycket att köpa 1 gig för en vecka/månad, speciellt eftersom det inte är någon krävande uppkoppling du behöver.

Och varför säger ni att det inte är SP? Bara för att ni inte kan köra offline? Impeccable logic.

Tycker det är samma griniga inlägg som försöker försvara ett nytt sim city.
Den här gången värre då utvecklarna inte håller vad som lovade på kickstarter.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av humancentipede:

det är väl mest såna som tröttnat på spelet som ser sin chans att få pengarna tillbaks.

Vilket spel? Jag är så trött på detta argument, en Alpha/Beta/Gamma är inte ett spel det är en tidig version av ett spel. Det är inte vad folk betalat för och det är skrattretande att de numera kan ta betalt för något som förr var utvecklarens uppgift, som i att de fick BETALT för det.

De försöker kringå lagar genom att sälja den ofärdiga versionen (Betan) för att sedan ge dessa den fulla versionen gratis, det kanske funkar i USA men jag tror inte EU gillar när man lurar folk på det här sättet.

Sedan har vi hela SP delen (anledningen till att många ville ha DRM-fri som belöning) något som de nu tagit bort och de vägrar nu även ersätta de som har DRM-fri som "belöning" och där är Kickstarters regler ganska tydliga.

Jag uppmanar alla som är intresserade av spelet att vänta, det här spelet är numera ett MMO spel och kan de ändra på en av de viktigaste delarna i ett Elite spel så kan nog ändra på en hel del annat,

På vilket sätt är det lurendrejeri ?
Du donerar till ett projekt som du vill ska se dagens ljus, och kickstarter har hjälpt åtskilliga projekt att göra just det. Projekt som dagens publisher skulle ge blanka faàn i att sattsa på.

Det är tack vare fans som är villiga att pyttsa in kosing innan spelet är färdig, som de blir gjort, inte ni som köper spelet när det är klart och färdigställt. Finns inga garantier men de flesta är genuina och jag ser inga större problem med Elite Dangerous. ED är ett magnifikt spel med stor potential att utökas.

Sen att man inte kan lira SP offline är ju ett ganska dött argument. Vi lever i 2014 och pytsar man ut 50k kan man gott skaffa sig en vettig uppkoppling. Ja du kan inte spela i stugan, so fucking what ?

Asså shiet vad jag hatar skit argument som "ja han har ju en jävla massa pengar så han kan gott skaffa sig en bättre uppkopling".
Har det ens slagit dig att vissa människor inte vill spela multiplayer eller iaf ha möjligheten att inte göra det?

Ja men sedan när är det en mänsklig rättighet ?
Dags att börja förstå att majoriteten av dagens spel är uppkopplade, både av drm skäl, men även för en förbättrad och -> mer intressant upplevelse.

Ja för Sim city och Diablo III blev ju en fantastikt upplevelse. Det vet ju alla.......

Såklart lätt att hata på de exempel som gått åt skogen, inget emot att rada upp alla spel som fungerar utmärkt ?

Kan du nämna ETT ENDA "SINGLEPLAYER-SPEL" med krav på internetanslutning som inte hade varit lika bra "offline"?

Det handlar ju inte om det, det handlar om att det finns, ja, en hög med spel som funkar lika bra med krav på att du har uppkoppling. Det är viss skillnad på spel som nyttjar det för en bättre upplevelse och de som bara gör det i DRM-syfte, och även i DRM-syfte är det okej om det görs rätt i min mening.

Man kan ju inte bara sitta och jämföra allt med "förr". Det är avsevärda skillnader i både utvecklingskostnader och vad folk har tillgång till.

Det handlar inte om online/offline, sp/mp.. det handlar om att en produkt ändrades efter att de fått pengar av personer som backade det för just offline delen.

Spelar inte någon roll vad det är du "köper", om sagd feature ska finnas så ska den finnas.

Spelet blir inte bättre med online, speciellt när det gäller SP, kan det spelas online i SP kan det spelas OFFLINE.
Finns absolut ingenting som behöver kollas upp mot en server förutom just DRM. Det är inte acceptabelt att ändra en produkt på detta sätt vare sig du eller dem tycker det.

Skulle du tycka att det var ok om du köper... jag vet inte... låt oss säga en konsol, som har stöd för tidigare titlar, men när du sedan får den så är den låst till endast nya.

Eller du köper ett spel som fungerar till din nuvarande rigg, men de ändrar req som är högre än vad du har.

Det är en princip att inte lura sina konsumenter.
Kickstarter verkar vara en gråzon just nu, men hur "lite" detta påverkar spelet i sin helhet så är det en form av bedrägeri där de ha fått pengar för en sak men gör en annan.

Och utvecklingskostnaderna ska inte ha något med saken att göra, har man överestimerat vad man faktiskt kan göra för pengarna har man inte planerat tillräckligt.
Dessutom ska de vara riktigt försiktiga för de kan bränna alla broar till framtida projekt om ekonomin fallerar pga deras eget misstag, folk kommer ihåg det minsta lilla, kolla bara EA, det finns bra spel från dem, men folk litar inte ett dugg på dem längre.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Dåligt att inte hålla vad som utlovas, men vem har inte internet idag 2014 och vem har ens tid att spela på semestern eller bussen?

Jag har två olika "bredbandsabonnemang", ett ADSL som inte fungerat riktigt de senaste 4 månaderna och ett via 4G som heller inte vill fungera riktigt. Nu har jag börjat surfa genom mobiltelefonen när allt annat inte vill vara med, är det verkligen 2014...

Medlem
Skrivet av Aus480:

Återigen, logga på.
k. whipe får börja om.
Fine.

Startar.
0 Genomförbara uppdrag pga för klen motor så jag kan inte ens åka till angränsande system.

Åker till 2 stationer till lokalt i start-systemet, samma deal där.

40 minuter spelat utan att ens hitta något att göra.

Loggar av.

Skit.

I feel you. Har skrivit en tråd om det men fick inga svar. Däremot så när Gamma kom igår så gick det bättre. Det verkar bara handla om otur. Ta din Sidewinder och åk runt i systemet och åk nära alla planeter så kan du sälja data för 600 credits lr mer. Dessutom kan du hitta Unidentified Signal Sources som kan visa sig vara vad som helst. Har du en tom Sidewinder så har du inget att förlora dock då pirater inte kommer vara intresserade. Jag hittade Prototype Tech i min andra USS och kunde plocka upp 4 st med cargo scoopen. Sålde dom för 3000 styck på svarta marknaden. Enligt Galactic Average hade jag kunnat få över 7000 på rätt ställe. Vore roligare om man hade bra missions från början men vad jag skrev ovan kommer bli mitt alternativ när man startar.

Medlem

Även om det är ett jäkla liv om 'principer' så är det väldigt få som backade spelet för att få ett offlinespel.
De flesta som backade Elite ville ha ett nytt och modernt Elite och det har Braben levererat med råge. Spelet är helt fantastiskt och långt över förväntningarna.

Jag ser de många problem som uppstår om man ska ha omfattande dynamiska spelardrivna element i spelet och samtidigt ge spelaren möjlighet att sporadiskt koppla bort sig helt från den dynamiken.
Det handlar inte bara om spelupplevelsen utan det öppnar även för fusk och hacks:

Om exempelvis ett system som tillhör en viss faction efter ett krig tas över av en annan faction och blir fientligt skulle man tex. bara kunna hoppa över till offlinemiljön för att kringgå detta.

Samma sak gäller om en vara tar slut på en station; bara att gå offline för att fylla på lagret eftersom inga lageruppdateringar fås från servern. Detta utnyttjades i stor grad av spelare under betaperioden för att fuska sig till sällsynta varor och för att snabbare hitta uppgraderingar till sitt skepp.

Även om man hade separata spelarprofiler online och offline så står dörren vidöppen för hacks och som Braben sade själv skulle det helt enkelt inte funka utan att utveckla två separata spel.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Även om det är ett jäkla liv om 'principer' så är det väldigt få som backade spelet för att få ett offlinespel.
De flesta som backade Elite ville ha ett nytt och modernt Elite och det har Braben levererat med råge. Spelet är helt fantastiskt och långt över förväntningarna.

Jag ser de många problem som uppstår om man ska ha omfattande dynamiska spelardrivna element i spelet och samtidigt ge spelaren möjlighet att sporadiskt koppla bort sig helt från den dynamiken.
Det handlar inte bara om spelupplevelsen utan det öppnar även för fusk och hacks:

Om exempelvis ett system som tillhör en viss faction efter ett krig tas över av en annan faction och blir fientligt skulle man tex. bara kunna hoppa över till offlinemiljön för att kringgå detta.

Samma sak gäller om en vara tar slut på en station; bara att gå offline för att fylla på lagret eftersom inga lageruppdateringar fås från servern. Detta utnyttjades i stor grad av spelare under betaperioden för att fuska sig till sällsynta varor och för att snabbare hitta uppgraderingar till sitt skepp.

Även om man hade separata spelarprofiler online och offline så står dörren vidöppen för hacks och som Braben sade själv skulle det helt enkelt inte funka utan att utveckla två separata spel.

Men om allt detta är med i spelet så var det 100% omöjligt att göra en offline version från första början, då ska man inte gå ut med ett "Offline Stöd" i sin kickstarter som en av målen som uppnåtts.

Medlem
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ahris:

Även om det är ett jäkla liv om 'principer' så är det väldigt få som backade spelet för att få ett offlinespel.
De flesta som backade Elite ville ha ett nytt och modernt Elite och det har Braben levererat med råge. Spelet är helt fantastiskt och långt över förväntningarna.

Jag ser de många problem som uppstår om man ska ha omfattande dynamiska spelardrivna element i spelet och samtidigt ge spelaren möjlighet att sporadiskt koppla bort sig helt från den dynamiken.
Det handlar inte bara om spelupplevelsen utan det öppnar även för fusk och hacks:

Om exempelvis ett system som tillhör en viss faction efter ett krig tas över av en annan faction och blir fientligt skulle man tex. bara kunna hoppa över till offlinemiljön för att kringgå detta.

Samma sak gäller om en vara tar slut på en station; bara att gå offline för att fylla på lagret eftersom inga lageruppdateringar fås från servern. Detta utnyttjades i stor grad av spelare under betaperioden för att fuska sig till sällsynta varor och för att snabbare hitta uppgraderingar till sitt skepp.

Även om man hade separata spelarprofiler online och offline så står dörren vidöppen för hacks och som Braben sade själv skulle det helt enkelt inte funka utan att utveckla två separata spel.

Men om allt detta är med i spelet så var det 100% omöjligt att göra en offline version från första början, då ska man inte gå ut med ett "Offline Stöd" i sin kickstarter som en av målen som uppnåtts.

Det gjorde de inte heller från början men det ledde till att folk började fråga efter det och då svarade de nej. Detta ledde i sin tur till att folk informerade andra och de såg att det nu försvann pengar vilket i sin tur, till sist, ledde till att de lovade det men det fanns en hel som inte trodde på ett sådant löfte och de krävde DRM-fritt.

Kommer inte ihåg i detalj vad som skedde men det var något i den här stilen och jag har även sett kommentarer som att detta var "blackmail" vilket är skrattretande då det är helt upp till varje person om de vill backa ett projekt eller inte. Det kommer bli väldigt intressant att se hur de ska klara av att gå ifrån något de har som belöning, lär nog bli som med Shadowrun (och det var inte ens i närheten samma sak om jag förstått det hela rätt, det som folk blev upprörda över var att man var tvungen att använda Steam för uppdateringar).

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av Ahris:

Även om det är ett jäkla liv om 'principer' så är det väldigt få som backade spelet för att få ett offlinespel.
De flesta som backade Elite ville ha ett nytt och modernt Elite och det har Braben levererat med råge. Spelet är helt fantastiskt och långt över förväntningarna.

Jag ser de många problem som uppstår om man ska ha omfattande dynamiska spelardrivna element i spelet och samtidigt ge spelaren möjlighet att sporadiskt koppla bort sig helt från den dynamiken.
Det handlar inte bara om spelupplevelsen utan det öppnar även för fusk och hacks:

Om exempelvis ett system som tillhör en viss faction efter ett krig tas över av en annan faction och blir fientligt skulle man tex. bara kunna hoppa över till offlinemiljön för att kringgå detta.

Samma sak gäller om en vara tar slut på en station; bara att gå offline för att fylla på lagret eftersom inga lageruppdateringar fås från servern. Detta utnyttjades i stor grad av spelare under betaperioden för att fuska sig till sällsynta varor och för att snabbare hitta uppgraderingar till sitt skepp.

Även om man hade separata spelarprofiler online och offline så står dörren vidöppen för hacks och som Braben sade själv skulle det helt enkelt inte funka utan att utveckla två separata spel.

Men om allt detta är med i spelet så var det 100% omöjligt att göra en offline version från första början, då ska man inte gå ut med ett "Offline Stöd" i sin kickstarter som en av målen som uppnåtts.

Det gjorde de inte heller från början men det ledde till att folk började fråga efter det och då svarade de nej. Detta ledde i sin tur till att folk informerade andra och de såg att det nu försvann pengar vilket i sin tur, till sist, ledde till att de lovade det men det fanns en hel som inte trodde på ett sådant löfte och de krävde DRM-fritt.

Kommer inte ihåg i detalj vad som skedde men det var något i den här stilen och jag har även sett kommentarer som att detta var "blackmail" vilket är skrattretande då det är helt upp till varje person om de vill backa ett projekt eller inte. Det kommer bli väldigt intressant att se hur de ska klara av att gå ifrån något de har som belöning, lär nog bli som med Shadowrun (och det var inte ens i närheten samma sak om jag förstått det hela rätt, det som folk blev upprörda över var att man var tvungen att använda Steam för uppdateringar).

Om de sa ja till slut för pengarnas skull och sedan gör en helomvändning när det ändå måste förstått att det inte gick så är det dock minst lika illa, då han man verkligen gått in för att lura sina backare.
Inte det smartast man kan göra inför framtida spelsläpp.

Ja jo, köpte TMNT: OOTS för flerspelarläget och jisses ett mer trasigt spel var det länge sedan jag såg. Dessuom fungerade inte online via steam med polare och skaparna gav blanka fan i detta.
Vissa hitta ett par fix som gjorde att de kunder spela.. var någon router ändring, men jag som inte ens hade en router funkade inte detta för... det blev dyra 28min spelande -_-'

KoP
Medlem
Skrivet av humancentipede:

man måste iaf va extremt kreativ för att spela den här typen av sandbox-spel ,som inte säger vad du ska göra, eller var du ska gå ..

Eeh.. så var i princip ALLA spel förr i tiden. Nu för tiden ska det daddas och hållas hand med gamern och helst ska blinkande pilar visa vart man ska gå. Så nej.. kreativ behöver man inte vara om man har vanan inne ifrån hur spel fungerade förr.

Medlem

är la fans som betalat hela spelet då borde dom la ha ett ord i de också ?

Medlem
Skrivet av Aus480:

Återigen, logga på.
k. whipe får börja om.
Fine.

Startar.
0 Genomförbara uppdrag pga för klen motor så jag kan inte ens åka till angränsande system.

Åker till 2 stationer till lokalt i start-systemet, samma deal där.

40 minuter spelat utan att ens hitta något att göra.

Loggar av.

Skit.

Hehe...

Bara kolla runt i kartan och finn två stationer (helst i samma solsystem) där en (1) exporterar vara X och en annan (2) importerar vara X. Så köp vara X hos 1 och sälj hos 2. Supply and demand.

Jag började om igår i Gamma (efter character-wipe i v3.9.1) och jag tjänar nu 20.000 CR var 5:e minut genom att köra 18 st guld mellan två stationer. Det är inte svårt att hitta saker att göra här, eller att tjäna pengar, men det kräver att man lär sig området... Have fun.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Han menar att det spel som dom har skapat inte skulle lämpa sig offline, inte att alla offlinespel är dåliga.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Eh, förvrid det mera..
Spelet har inte byggts med åtanken att det ska kunna köras helt offline eftersom att saker i spelvärlden påverkas av vad som sker i Elite "Universumet", eller hur man vill uttrycka sig.

Sen om du bor i en storstad med 4G, är inte det ett större problem? och att du i så fall försöker fixa någon form av bredband istället än att gnälla på utvecklarna ?

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Eh, förvrid det mera..
Spelet har inte byggts med åtanken att det ska kunna köras helt offline eftersom att saker i spelvärlden påverkas av vad som sker i Elite "Universumet", eller hur man vill uttrycka sig.

Ok så du saknar läsförståelsekunskaper och levde under en sten när spelet annonserades.

Citat:

Sen om du bor i en storstad med 4G, är inte det ett större problem? och att du i så fall försöker fixa någon form av bredband istället än att gnälla på utvecklarna ?

Med tanke på att jag reser mycket så ska jag inte behöva anpassa mig till en enskild speltillverkare. Och inte din åsikt heller.

Medlem

Sluta gnäll och fixa internet pojkar.
Det tillför mycket med internet, man kan tex vara aktiv på fz.se forumet. HEY! HOLD ON...

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Dåligt att inte hålla vad som utlovas, men vem har inte internet idag 2014 och vem har ens tid att spela på semestern eller bussen?

Du borde tänka utanför din Västra Europa/USA/Utvalda delar av Asien bubbla.

Skrivet av Ichinin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Eh, förvrid det mera..
Spelet har inte byggts med åtanken att det ska kunna köras helt offline eftersom att saker i spelvärlden påverkas av vad som sker i Elite "Universumet", eller hur man vill uttrycka sig.

Ok så du saknar läsförståelsekunskaper och levde under en sten när spelet annonserades.

Citat:

Sen om du bor i en storstad med 4G, är inte det ett större problem? och att du i så fall försöker fixa någon form av bredband istället än att gnälla på utvecklarna ?

Med tanke på att jag reser mycket så ska jag inte behöva anpassa mig till en enskild speltillverkare. Och inte din åsikt heller.

Erm jo, det är precis det du behöver, om de nu säger att du måste alltid vara online, med deras skit-DRM. Du har valet att skita i att spela spelet, eller anpassa dig efter vad speltillverkaren kräver.


signatur

I drank what?

k3m
Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av humancentipede:

det är väl mest såna som tröttnat på spelet som ser sin chans att få pengarna tillbaks.

Vilket spel? Jag är så trött på detta argument, en Alpha/Beta/Gamma är inte ett spel det är en tidig version av ett spel. Det är inte vad folk betalat för och det är skrattretande att de numera kan ta betalt för något som förr var utvecklarens uppgift, som i att de fick BETALT för det.

De försöker kringå lagar genom att sälja den ofärdiga versionen (Betan) för att sedan ge dessa den fulla versionen gratis, det kanske funkar i USA men jag tror inte EU gillar när man lurar folk på det här sättet.

Sedan har vi hela SP delen (anledningen till att många ville ha DRM-fri som belöning) något som de nu tagit bort och de vägrar nu även ersätta de som har DRM-fri som "belöning" och där är Kickstarters regler ganska tydliga.

Jag uppmanar alla som är intresserade av spelet att vänta, det här spelet är numera ett MMO spel och kan de ändra på en av de viktigaste delarna i ett Elite spel så kan nog ändra på en hel del annat,

På vilket sätt är det lurendrejeri ?
Du donerar till ett projekt som du vill ska se dagens ljus, och kickstarter har hjälpt åtskilliga projekt att göra just det. Projekt som dagens publisher skulle ge blanka faàn i att sattsa på.

Det är tack vare fans som är villiga att pyttsa in kosing innan spelet är färdig, som de blir gjort, inte ni som köper spelet när det är klart och färdigställt. Finns inga garantier men de flesta är genuina och jag ser inga större problem med Elite Dangerous. ED är ett magnifikt spel med stor potential att utökas.

Sen att man inte kan lira SP offline är ju ett ganska dött argument. Vi lever i 2014 och pytsar man ut 50k kan man gott skaffa sig en vettig uppkoppling. Ja du kan inte spela i stugan, so fucking what ?

Snälla ta och läs på deras forum och på andra siter, det här handlar inte enbart om Kickstarter utan om alla som köpt "spelet" via deras butik på nätet. På det "kvitto" folk får så står det att ED kostar noll kronor medan priset är för Beta eller liknande.

Och du vet inte vad jag har backat eller inte backat på Kickstarter så snälla undvik att anta saker du inte vet ett dyft om. Ju mer jag läser sådana här kommentarer ju mindre intresserad blir jag att backa projekt på Kickstarter och jag tror inte jag är ensam. Det här projektet kommer skada Kickstarter något enormt och det har redan börjat ske. Vänta bara tills spelet släpps, då tror jag ni kommer få se konsekvenserna av att "lura" folk.

instämmer!

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Eh, förvrid det mera..
Spelet har inte byggts med åtanken att det ska kunna köras helt offline eftersom att saker i spelvärlden påverkas av vad som sker i Elite "Universumet", eller hur man vill uttrycka sig.

Ok så du saknar läsförståelsekunskaper och levde under en sten när spelet annonserades.

Citat:

Sen om du bor i en storstad med 4G, är inte det ett större problem? och att du i så fall försöker fixa någon form av bredband istället än att gnälla på utvecklarna ?

Med tanke på att jag reser mycket så ska jag inte behöva anpassa mig till en enskild speltillverkare. Och inte din åsikt heller.

Subjektiva åsikter mot varandra... varför ska min spelupplevelse kompromissas för att du ska köra offline.. Det finns bra mycket större problem i spelbranschen är detta. Vi har fått en grym produkt till en väldigt nichad genre och jag njuter till fullo.

Att du reser mycket är ett självförvållat problem som du helt enkelt får leva med, ja menar för fan om du vill köra Elite ordentligt så löser du det istället för att förvänta dig att världen snurrar runt dig. Sånt jävla trams..

k3m
Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av PcGamer:

Any offline experience would be fundamentally empty. We could write a separate mission system to allow a limited series of fixed missions, but that would still not be a compelling game, and is just the first step in the mountain of work that would be required."

Så - originalet var skit enligt skaparen av originalet, bara för att datorer kommer som standard med nätverksuttag?

Uppenbarligen så var ju "Freelancer" ett skitspel, eftersom det har en bra offline-upplevelse och i övrigt inte stämmer överens med brabens fantasivärld då det fungerar lika bra att spela online som offline.

Har för övrigt 4G, bor mitt i en storstad, urusel täckning och dongeln dör tillräckligt ofta för att det ska vara irriterande, jävligt problematiskt när man ska lira offline spel och Steam ska uppdatera fanskapet med en patch på 900 MB innan jag får spela - och numera går det inte att tvinga skiten att inte autouppdatera sig längre...

Eh, förvrid det mera..
Spelet har inte byggts med åtanken att det ska kunna köras helt offline eftersom att saker i spelvärlden påverkas av vad som sker i Elite "Universumet", eller hur man vill uttrycka sig.

Ok så du saknar läsförståelsekunskaper och levde under en sten när spelet annonserades.

Citat:

Sen om du bor i en storstad med 4G, är inte det ett större problem? och att du i så fall försöker fixa någon form av bredband istället än att gnälla på utvecklarna ?

Med tanke på att jag reser mycket så ska jag inte behöva anpassa mig till en enskild speltillverkare. Och inte din åsikt heller.

Subjektiva åsikter mot varandra... varför ska min spelupplevelse kompromissas för att du ska köra offline.. Det finns bra mycket större problem i spelbranschen är detta. Vi har fått en grym produkt till en väldigt nichad genre och jag njuter till fullo.

Att du reser mycket är ett självförvållat problem som du helt enkelt får leva med, ja menar för fan om du vill köra Elite ordentligt så löser du det istället för att förvänta dig att världen snurrar runt dig. Sånt jävla trams..

Jag vill inte ha nå krav att jag ska behöva vara uppkopplad när jag spelar. Att det inte finns ett offline läge i spelet är bara lathet från utvecklarna. Sen får de "gratis" drm på spelet genom online delen.

Medlem
Skrivet av Satheus:

Lite synd att SP skrotas.

Vem har sagt att SP skrotas?

k3m
Medlem
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Satheus:

Lite synd att SP skrotas.

Vem har sagt att SP skrotas?

SP betyder inte bara att man ensam spelar ett spel. Det betyder även att spelvärlden kretsar kring dig, och inte andra spelare.

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

besviken, mest pga att jag nu tvingas lira med polackerna och ryssarna som står för 99% av allt förstörande och fuskande i Alla spel. nä, där dog suget på detta spel. inget köp.

Spela solo i single player bara så slipper du öst-statarna.

12
Skriv svar