Då drar Total War: Attila ut i krig

Robot
Medlem
Då drar Total War: Attila ut i krig

Låt säga att man redan äger Rome 2 på steam, då borde man få 80% rabatt på Attila. Annars kan de fet-glömma att jag tänker spela detta spel på något ärligt sätt.

Medlem
Skrivet av neohasse:

Låt säga att man redan äger Rome 2 på steam, då borde man få 80% rabatt på Attila. Annars kan de fet-glömma att jag tänker spela detta spel på något ärligt sätt.

varför skulle du få det? Det är ju ett nytt spel.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv

400 spänn för ett reskinnat rome 2. Nope.

Men man får ju vikingar om man vill betala lite till tydligen.

Medlem

De får ingen mer chans utav mig. Tänker inte köpa.

Medlem

Noll förtroende kvar. Möjligtvis piratar, om det får bra recensioner av användarna

Medlem

Håller med neohasse. Reskinnat Rome 2 i en totalt ointressant tidsperiod för mig. Blir nog inget köp, inte för fullpris iallafall. Tyvärr det första total war spel jag inte ser fram emot sedan jag vet inte när.

Ett nytt Empire hade varit episkt.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Ett nytt Empire hade varit episkt.

Exakt! Eller Victoria Total War!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Comstedt:

Ett nytt Empire hade varit episkt.

Exakt! Eller Victoria Total War!

Eller varför inte Carl Philip Total War!?

CFW
Medlem

Blir köp, tycker att de städat upp Rome 2 helt ok nu med Emperor Edition.

Man måste ju låta de få en andra chans efter att de ändå tagit åt sig av kritiken (varför annars kritisera?) och fixat buggarna. Många timmars goda minnen med Creative Assembly's fina Total war-serie.

Medlem

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

Inaktiv
Skrivet av CFW:

Blir köp, tycker att de städat upp Rome 2 helt ok nu med Emperor Edition.

Man måste ju låta de få en andra chans efter att de ändå tagit åt sig av kritiken (varför annars kritisera?) och fixat buggarna. Många timmars goda minnen med Creative Assembly's fina Total war-serie.

Låta dom få en andra chans? Rome 2 var deras andra chans

Håller med om att Rome 2 nu är fixat, det borde det dock varit från första början, inte ETT(!) år senare. Aja iallafall, nu är problemet inte längre buggar. Nu är problemet att spelet helt enkelt inte är kul.

Medlem

Inget köp här och nu. Kanske om något år då alla buggar är fixade och man betalar halva priset för ett fullt spel och inte fullt pris för ett halvt spel. Sen känns det som andra skriver, ett reskinnat Rome 2. Nej tack.

MEG
Medlem

Läste att det skulle bli ett förstadags DLC till Attila, tråkigt i så fall


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

Står inget om att det är ett Total War-spel.

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

Står inget om att det är ett Total War-spel.

Absolut, det är mer spekulationer, men att dom ska göra något med licensen är dock tydligt.

Sen kan jag själv känna att ge CA en Warhammer licens och sen inte göra en strategititel vore ett väldans slöseri.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Thane:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

Står inget om att det är ett Total War-spel.

Absolut, det är mer spekulationer, men att dom ska göra något med licensen är dock tydligt.

Sen kan jag själv känna att ge CA en Warhammer licens och sen inte göra en strategititel vore ett väldans slöseri.

Strategi lär det bli, men det betyder inte att det blir ett TW-spel. Jag bryr mig inte (warhammer intresserar mig inte) så länge det inte påverkar de vanliga TW-spelens utveckling.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Family-tree kommer att finnas. Givet köp bara för det.

Medlem

Är det lika o-optimerat som nuvarande versionen är det bara å fetglömma. Sämsta Total War motorn ever.

Medlem
Skrivet av Efraim:

Är det lika o-optimerat som nuvarande versionen är det bara å fetglömma. Sämsta Total War motorn ever.

Nu är optimeringen okej. Men själva spelets själ är inte så stark.

Medlem

Är inte Geats svenska götar?

Skrivet av Zidious G:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Comstedt:

Ett nytt Empire hade varit episkt.

Exakt! Eller Victoria Total War!

Eller varför inte Carl Philip Total War!?

vad ska man göra i det ? köra dyra bilar ,och hänga med stekare på stureplan ?

Skrivet av WildThing:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

om det blir ngt liknande warhammer 40k spacemarine så köper jag

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Är inte Geats svenska götar?

Helt riktigt. Vet inte om man ska köra med dem eller danerna...som skåning så funkar båda


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Kommer städer fortfarande ha begränsat antal byggnader?

Medlem

Empire 2 på 1800-talet med Amerikanska inbördeskriget senare som stor DLC hade varit mer intressant :/

Medlem
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Thane:
Skrivet av WildThing:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Ferren:

Sen dom annonsera att det ska komma ett Total War: Warhammer så kändes den här annonseringen lite av en "let down".
Senaste Total War jag köpte var Empire, nästa jag köper blir Warhammer. Attila bryr jag mig inte mycket om.

men det är väl inte CA som ska göra Warhammer? Oavsett så lär det göras parallellt med nästa riktiga TW

Jo, det var det

http://www.creative-assembly.com/news/121206/sega-and-creativ...

Står inget om att det är ett Total War-spel.

Absolut, det är mer spekulationer, men att dom ska göra något med licensen är dock tydligt.

Sen kan jag själv känna att ge CA en Warhammer licens och sen inte göra en strategititel vore ett väldans slöseri.

Spartan Total Warrior är ett bra spel, så jag tror lätt att de skulle kunna göra något liknande.

Inaktiv

Empire total war var det sista total warspelet jag köpte till fullpris...
Det var över en orimligt lång period (tala år) buggigt. Jag bestämde mig för att inte köpa fler total war spel...

Så länge folk köper spelen, trots återkommande dåliga release versioner kommer den enda logiken serie-spelproducenter förstår att gälla, deras affärsmodell är giltig tills dess att försäljningssiffrorna faller....


signatur

Mohawk

1
Skriv svar