Gone Home-skaparnas nästa utspelar sig i rymden

Robot
Medlem
Gone Home-skaparnas nästa utspelar sig i rymden

Jag skrattar inombords varje gång ett nytt spel blir utannonserat som äger rum i rymden.

Star Citizen, Elite: Dangerous, Civilization: Beyond Earth, Adr1ft, Alien: Isolation, No Man's Sky, m.fl. Rymden verkar bli den nya speltrenden istället för zombies och moderna shooters. <3

Dessutom ser vi filmer som Interstellar, Guardians of the Galaxy och Gravity på bio, och en möjlig rymdkapplöpning i det verkliga livet på G. Underbart!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag skrattar inombords varje gång ett nytt spel blir utannonserat som äger rum i rymden.

Star Citizen, Elite: Dangerous, Civilization: Beyond Earth, Adr1ft, Alien: Isolation, No Man&#039;s Sky, m.fl. Rymden verkar bli den nya speltrenden istället för zombies och moderna shooters. &lt;3

Dessutom ser vi filmer som Interstellar, Guardians of the Galaxy och Gravity på bio, och en möjlig rymdkapplöpning i det verkliga livet på G. Underbart!

Är det den nya trenden så ger jag upp gaming.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

adrift... intressant.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Well, det ser iaf lite mer intressant ut än Gone Home - som var ren dynga både till spel och story...

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Känns som alla missade det spelet. Jag tyckte det verkar väldigt intressant. Får hoppas att de siktar på lite mer realism.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Well, det ser iaf lite mer intressant ut än Gone Home - som var ren dynga både till spel och story...

+1
Tänker jämt på ordet "overhype" när folk talar gott om Gone Home


signatur

Game long and prosper

Medlem

Gone Home hade något, men det räckte inte hela vägen tyvärr. Personligen hade jag nog varit nöjd med upplevelsen om det kostat en tiondel av vad det gjorde. De var för giriga för så lite innehåll, och hypen gjorde inte saken bättre.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Puscifer:

Jag skrattar inombords varje gång ett nytt spel blir utannonserat som äger rum i rymden.

Star Citizen, Elite: Dangerous, Civilization: Beyond Earth, Adr1ft, Alien: Isolation, No Man&amp;#039;s Sky, m.fl. Rymden verkar bli den nya speltrenden istället för zombies och moderna shooters. &amp;lt;3

Dessutom ser vi filmer som Interstellar, Guardians of the Galaxy och Gravity på bio, och en möjlig rymdkapplöpning i det verkliga livet på G. Underbart!

Är det den nya trenden så ger jag upp gaming.

Det är väl på tiden att vi ser en uppgång i denna genren igen. Vart rätt tamt på den fronten ett tag innan detta. En riktig rymdsim var ju läääääänge sedan.

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Kimpur:
Skrivet av Puscifer:

Jag skrattar inombords varje gång ett nytt spel blir utannonserat som äger rum i rymden.

Star Citizen, Elite: Dangerous, Civilization: Beyond Earth, Adr1ft, Alien: Isolation, No Man&amp;#039;s Sky, m.fl. Rymden verkar bli den nya speltrenden istället för zombies och moderna shooters. &amp;lt;3

Dessutom ser vi filmer som Interstellar, Guardians of the Galaxy och Gravity på bio, och en möjlig rymdkapplöpning i det verkliga livet på G. Underbart!

Är det den nya trenden så ger jag upp gaming.

Det är väl på tiden att vi ser en uppgång i denna genren igen. Vart rätt tamt på den fronten ett tag innan detta. En riktig rymdsim var ju läääääänge sedan.

Det får gärna komma fler spel inom genren och alla andra genrer med för den delen, men det här med trender är tråkigt. Blir liksom kaka på kaka.. Och eftersom jag hatar alla spel som har med rymden att göra, bortsett från dead space, så vill jag inte att rymden blir en trend som alla utvecklare hänger på :/


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

1
Skriv svar