GTA-bannande butik uppmanas banna Bibeln

Medlem
Skrivet av Spang:

Skriver på allt jag kan hitta i ämnet.
Den här var lite mysig...
https://www.change.org/p/target-target-australia-must-remove-...

"For years, Nintendo's Super Mario Bros series of computer games have used a colourful and friendly design and simplistic, repetitive structure to deliver a strong message of willful murder of wildlife, consumption of hallucenogenic flora and collection of income without declaration of tax."

Haha, den är ju helt underbar!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

Responsen på Target's censur är ju enormt mängd ironi och sarkasm.

Visar enbart hur idiotiskt deras censur är, då den är baserad på enskilda individers moral och etik. Då passar man på att vara ironisk och utöva subjektiv moral och etik på andra produkter som finns i deras sortiment. Bibeln är ren och skär bonus


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

Responsen på Target's censur är ju enormt mängd ironi och sarkasm.

Visar enbart hur idiotiskt deras censur är, då den är baserad på enskilda individers moral och etik. Då passar man på att vara ironisk och utöva subjektiv moral och etik på andra produkter som finns i deras sortiment. Bibeln är ren och skär bonus

Självklart förstår jag att folk är sarkastiska. Jag tycker ändå att det är ett dumt sätt att stå upp för det man tycker genom att angripa andra. Det leder sällan till något positivt. Men Internet är ju Internet. Landet utan konsekvenser.

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

Du tror väl inte på fullaste allvar att någon förväntar sig att Target tar bort Bibeln p.g.a. detta? Avsikten är ju enbart en markering.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Priapsi:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

Du tror väl inte på fullaste allvar att någon förväntar sig att Target tar bort Bibeln p.g.a. detta? Avsikten är ju enbart en markering.

Det är klart att jag inte tror. Det är ju världshistoriens mest sålda bok.

Men jag är tveksam om såna här markeringar hjälper oss gamers. Problemet (som jag ser det) är att många äldre är rädda för att nya medier ska påverka ungdomar och barn negativt. Förut var det actionfilmer och rollspel, nu är det tydligen datorspelen som är farliga.

Men att X antal tusen gamers trollar dem tror jag inte ger ett särskilt moget intryck på den äldre generation. Och då riskerar de att bli ännu mer anti spel och gamingkultur.

Men vem vet, jag har kanske fel. Det är möjligt att såna här markeringar går hem hos beslutsfattare.

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

"If you can't beat them, join them."

Eftersom de vill slåss fult, så är det kul att slåss fult tillbaka och tvinga fram deras dubbelmoral i ljuset. Sen kan det inte bli dåligt på NÅGOT sätt att förbjuda religiösa skrifter. Såvida du inte gillar massmord och kass kvinnosyn, för då är de toppen!


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är snarare för ett religionsfritt samhälle..

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

"If you can't beat them, join them."

Eftersom de vill slåss fult, så är det kul att slåss fult tillbaka och tvinga fram deras dubbelmoral i ljuset. Sen kan det inte bli dåligt på NÅGOT sätt att förbjuda religiösa skrifter. Såvida du inte gillar massmord och kass kvinnosyn, för då är de toppen!

Att förbjuda skrifter över huvud taget kan det mycket väl bli något dåligt av. Många samhällen genom historien som har har förbjudit skrifter, böcker och tankegångar som inte uppskattas. Slutar sällan bra. Hellre ett fritt och öppet samhälle!

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

"If you can't beat them, join them."

Eftersom de vill slåss fult, så är det kul att slåss fult tillbaka och tvinga fram deras dubbelmoral i ljuset. Sen kan det inte bli dåligt på NÅGOT sätt att förbjuda religiösa skrifter. Såvida du inte gillar massmord och kass kvinnosyn, för då är de toppen!

Att förbjuda skrifter över huvud taget kan det mycket väl bli något dåligt av. Många samhällen genom historien som har har förbjudit skrifter, böcker och tankegångar som inte uppskattas. Slutar sällan bra. Hellre ett fritt och öppet samhälle!

Håller med, det är bättre att upplysa de som läser sagan om bibeln och få dem att förstå att det inte är på riktigt. Fattar inte att det finns människor år 2014 som fortfarande tror på gamla sagor.

MEG
Medlem

Underbart


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Att bannlysa Bibeln är ju faktiskt logiskt. Det finns så mycket hemskheter, kvinnohat och uppmaningar till nutida lagbrott. T.ex. skulle en kvinna tvingas gifta sig med den som våldtagit henne om någon ser akten.

28Om en man träffar en orörd flicka som inte är trolovad och förgriper sig på henne och de ertappas när han ligger med henne, 29skall mannen som låg med henne ge femtio siklar silver till flickans far. Han skall sedan gifta sig med henne, eftersom han har lägrat henne, och får inte skilja sig från henne så länge han lever.

5 Mos 22:28-29


signatur

1700X | NH-D15 | GTX 1070 Ti Strix | 16GB DDR4 | 500GB SSD | 2TB HDD

Medlem
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av drakon64:
Skrivet av Ahris:

Jag tror inte riktigt på att bekämpa censur med censur. För det är ju det det handlar om.

Jag håller med. Jag förstår inte er som hoppar på tåget att banna böcker. Även om ni gör det på skoj.

Är ni inte för tryckfrihet, religionsfrihet och ett öppet samhälle utan censur?

"If you can't beat them, join them."

Eftersom de vill slåss fult, så är det kul att slåss fult tillbaka och tvinga fram deras dubbelmoral i ljuset. Sen kan det inte bli dåligt på NÅGOT sätt att förbjuda religiösa skrifter. Såvida du inte gillar massmord och kass kvinnosyn, för då är de toppen!

Att förbjuda skrifter över huvud taget kan det mycket väl bli något dåligt av. Många samhällen genom historien som har har förbjudit skrifter, böcker och tankegångar som inte uppskattas. Slutar sällan bra. Hellre ett fritt och öppet samhälle!

Fritt och öppet samhället låter bra. Synd att ingen religion håller med dig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Att bannlysa Bibeln är ju faktiskt logiskt. Det finns så mycket hemskheter, kvinnohat och uppmaningar till nutida lagbrott. T.ex. skulle en kvinna tvingas gifta sig med den som våldtagit henne om någon ser akten.

28Om en man träffar en orörd flicka som inte är trolovad och förgriper sig på henne och de ertappas när han ligger med henne, 29skall mannen som låg med henne ge femtio siklar silver till flickans far. Han skall sedan gifta sig med henne, eftersom han har lägrat henne, och får inte skilja sig från henne så länge han lever.

5 Mos 22:28-29

Så runda svängar $120 eller mindre för 50 silvermynt som består av 90% silver och har ett historiskt värde.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

12
Skriv svar