Datumet för Steams julrea har läckt

Medlem
Skrivet av Knazzbollen:

De är ju en dag innan jag fyller år, är detta ett tecken? vill Gabe (hallowed be thy name of our lord) att jag ska skita i allt annat och köpa spel ?

Jag fyller år samma dag som du och enligt mig finns det inget annat sätt att tolka detta! Billiga spelpresenter till oss från Gabe.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Var inge vidare rea förra julen, en jäkla massa indi lir billigt men de tunga titlarna var för högt prissatta. Hoppas på bättring i år.

då kan du köpa förra årets tunga titlar billigt i år


signatur

a.k.a fritiofsson, Jiffy

Medlem

signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av RaymonD:

Var inge vidare rea förra julen, en jäkla massa indi lir billigt men de tunga titlarna var för högt prissatta. Hoppas på bättring i år.

Ja, jag håller med. De senaste storreorna har verkligen varit ganska trista tillställningar jämfört med förr. Ganska bra priser, men inte ögonbrynshöjar-bra för man kan hitta dessa priser lite varstans. Med alla olika reor, midweek och helgerbjudanden som snurrar hela tiden så blir rea-priset det vanliga priset och normalpriserna blir för de allra otåligaste.

Men om de lägger Ethan Carter på 60% så hugger jag på det.

Lite roligt att FZ lade in länken till att en tredjedel av spelen aldrig spelas.

Skrivet av walter_iego:

Ehh, det är "rea" hela tiden.

Hur många spel säljs på Steam för fullpris är vad jag undrar.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Det är ju på rean dom säljs till fullpris, annars säljs spelen till överpris, annars hade dom ju inte tjänat nått på det. Som flera andra nämnt så har ju andra sidor nära steams reapriser året runt.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av RaymonD:

Var inge vidare rea förra julen, en jäkla massa indi lir billigt men de tunga titlarna var för högt prissatta. Hoppas på bättring i år.

Ja, jag håller med. De senaste storreorna har verkligen varit ganska trista tillställningar jämfört med förr. Ganska bra priser, men inte ögonbrynshöjar-bra för man kan hitta dessa priser lite varstans. Med alla olika reor, midweek och helgerbjudanden som snurrar hela tiden så blir rea-priset det vanliga priset och normalpriserna blir för de allra otåligaste.

Men om de lägger Ethan Carter på 60% så hugger jag på det.

Lite roligt att FZ lade in länken till att en tredjedel av spelen aldrig spelas.

Skrivet av walter_iego:

Ehh, det är "rea" hela tiden.

Hur många spel säljs på Steam för fullpris är vad jag undrar.

Senaste två åren har i stort sett alla spel sålts för fullpris på reor. I övriga fall är det överpris.

Enda spelen som säljs billigt är spel som har 5-6 år på nacken och är bra. Men den typen av spel är man redan ägare av? Tex. Fallout man köpt för några år sedan för €5 har varit på rea för samma pris varje gång det är rea.
Nya spel som är bra kostar många gånger lika mycket på steam rea som det gör fullpris i butik eller annan e-handlare.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Känner typ att jag redan har allt jag vill ha, det skulle vara kommande spel som inte släppts än som är undantaget :S

Medlem

Jaha... jag som bara införskaffat kanske 7-9 spel den här helgen....

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Knazzbollen:

De är ju en dag innan jag fyller år, är detta ett tecken? vill Gabe (hallowed be thy name of our lord) att jag ska skita i allt annat och köpa spel ?

Jag fyller år samma dag som du och enligt mig finns det inget annat sätt att tolka detta! Billiga spelpresenter till oss från Gabe.

prisad vara våran herre gabe!

12
Skriv svar