Microsoft: "Dags att prata om gaming i Windows 10"

Medlem
Skrivet av Propy:

Jag! Jag bryr mig om MS. Har inget emot dem. Däremot är linux oftast överskattat skit som pretentiösa amatör-programmerare höjer till skyarna bara för att.

de vanliga GNU/Linuxdistributionerna är jättebra operativsystem som tyvärr ligger lite efter på spelfronten än så länge. men man ska vara rejält okunnig för att hävda att de är överskattat skit. framförallt med tanke på vad man får för pengarna.

hade det inte varit för opensource-operativen hade vi nog inte sett apple släppa sina uppdateringar gratis, och vi hade definitivt inte sett microsoft fundera kring sin licensieringsmodell för windows. vi hade antagligen inte sett något office 365 heller för den delen.

Skrivet av Bennii:

Ja, varför inte.

"Du har loggat in 3 gånger idag och har inga inloggningar kvar. Köp en extra inloggning för 99 cent om du vill logga in till skrivbordet nu, eller vänta till midnatt när du får en ny gratis."

We all know that could happen.

eller skicka en request till någon av dina xbox live-vänner.

Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av Jeehao:
Skrivet av Denglade:

Sitter just nu på Windows 10, och det är vad 8:an skulle ha varit ifrån början. Hade de släppt detta istället för 8:an så hade 8:an inte fått ett så dåligt rykte.

Hade Windows 8 släppts med 8.1 direkt så hade inte Windows 8 fått ett så dåligt rykte. 8.1 är inte perfekt men det är enormt mycket mer användarvänligt än vad 8.0 var för PC användare.

Win 10 är betydligt trevligare där har dom tagit bort dom flesta begränsningar man fick med win8 ,8,1 ie så är win 10 vad win 8a borde varit från början om dom inte hinner förstöra det innan släpp men ser lovande ut

Vilka begränsningar?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av Stich:

Kan detta vara anledningen att uppgradera från W7

Absolut! Windows 10 är ett måste för alla som använder windows 7, 8 och 8,1.

Medlem
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Vad robbansj säger nedan.
Microsoft har lovat dyrt och heligt ett antal gånger tidigare, men de kommer inte längre än så.
Man kan lika gärna tro på tomten innan de gör något konkret och vettigt.
http://www.rockpapershotgun.com/2014/12/12/windows-10-gaming/...

Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Bah!

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=88868188#post888...

"For people getting their hopes up. This is MS's various statements on their promise to PC gaming.

2005 - We care about PC gaming, Longhorn (Vista) to usher in modern PC gaming with "Tray and Play"
Vista launches with none of the stuff MS promised, Vista itself sucks the ass of a thousand camels.

2006 - MS: Don't Count PC Games Out
MS announces GFWL and how utterly amazing it will be, suckers everywhere rejoice in the eventual ass reaming they don't know is coming yet.

2007 - MS continues PC push
MS launches GFWL...and it has a $50 a year fee, and they announce a whole slew of games to include Shadowrun with cross platform play and Gears of War 1! What are you paying for you ask? Jank ass software that crashes and has the most unintuitive updating system known to man. Load a game, game says you need update. Signs you out, downloads update, you jump back in...oh GFWL client has a update too! signs you out, downloads up date and you log back in...

MS will shortly thereafter disband Ensemble because MS feels that they're (MS) moving in a different direction! But don't worry we tots <3 you PC gamers.

2008 - MS: PC gaming is A-okay
Yea we've looked at some money pie charts and can see that PC gaming brings in billions in revenue. Here is our open letter to how awesome PC gaming is and our promise to support it! We finally put some new titles up on GFWL! Oh and we got rid of the $50 a year fee for GFWL, see we're serious about PC gaming! If that's not a sign of commitment, I don't know what is!

2008 - MS: PC gaming is not dead!
Look at this event we're throwing for PC gaming, you think we'd throw this if we didn't truly care about it?! Look at these games that will be on GFWL. We <3 PC gaming. You want fixes for GFWL issues? We'll look into that.

2008 - MS bolsters PC gaming with all new Games for Windows Live!
Hey gaiz remember those GFWL client issues you were having...well we didn't fix those per say but....here is the same **** in a slightly newer skin! PROGRESS

2009 - MS: PC gaming still a priority for us!
Okay gaiz look, this time we're serious about our upcoming push in PC gaming. It's so vital to us at MS that we give the PC our love and support!

2010 - MS: "We're doubling down on PC gaming
By doubling down we mean we're keeping this **** GFWL client around because! We might even throw an update at it to fix the problem of game saves being randomly deleted or rendered worthless...maybe.

2010 - MS Launches Games for Windows Marketplace
Hey gaiz, we're making GFWL even better because it's now called Games for Windows Marketplace. Everything is brand new and easy to use, anonymous journalists have even said it's better than Steam. We had 3 interns and a janitor work on this, so you know we're committed!

2010 - MS: Windows 8 is going to relaunch gaming!
Hey gaiz, MS again. With Windows 8 we're totally going to put our full weight behind PC gaming just like we promised back in 2006! Pls be excite.

2012 - MS: We won't ditch GFWL!
We're committed to PC gaming and we absolutely think GFWL is the best play to get PC games and play with others. Our client is awesome....ly bloated and deletes **** randomly, but that's really one of the charms of PC gaming that we captured! It's a balanced experience! Hope you rike!

2013 - MS to discontinue GFWL
Hey gaiz new manager here, so like a bunch of your games might stop working come 2014...but that's okay! We expect there to be transitions as we build out new investments, but we remain committed to bringing first party gaming services and games to Windows for years to come. We will share more details in the future!

2013 - MS promises core first party games coming to PC
We're so committed we swear!

Sorry, but all MS is doing is blowing smoke up the ass of gullible people. So yea go ahead and get your hopes up and get excited. In a year or two when none of what they say comes to fruition...I'll pretend to act shocked. "

k3m
Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Vem fan bryr sig om Microsoft. De är blodsugandeskitsnacksiglar. Däremot så får vi väl hoppas på att utvecklandet av spel till Linux/steamOS exploderar.

Jag! Jag bryr mig om MS. Har inget emot dem. Däremot är linux oftast överskattat skit som pretentiösa amatör-programmerare höjer till skyarna bara för att.

Snarare är Linux underskattat, och Windows överskattat. Att sedan Linux är bättre än Windows är ju bara trevligt

k3m
Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Propy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Vem fan bryr sig om Microsoft. De är blodsugandeskitsnacksiglar. Däremot så får vi väl hoppas på att utvecklandet av spel till Linux/steamOS exploderar.

Jag! Jag bryr mig om MS. Har inget emot dem. Däremot är linux oftast överskattat skit som pretentiösa amatör-programmerare höjer till skyarna bara för att.

Kunde inte sagt det bättre själv... Så jävla cyniska alla ska vara. "Vem fan bryr sig om Microsoft", pucko.

Tack för det personliga påhoppet, jag blev jätteledsen

Medlem

Ja för Microsoft har ju aldrig givit löften riktade åt PC gamers för att sedan bara skita it det.

Men det blir säkert roligt med ett nytt Game for Windows 10 DRM..

Inaktiv
Skrivet av robbansj:
Skrivet av sith:
Skrivet av Castor.T:

I call - bullshit.

Det är väl ungefär 6:e gången Microsoft säger något liknande.

Och vad syftar du på?
Win 8 var och är ett steg i rätt riktning. Win 10 än mer.

För en gamer blir prestandan bara bättre och bättre.
Så exakt VAD syftar du på som du tror MS inte kan hålla?

Jag tror han syftar på alla dom gånger dom sagt att dom ska satsa mer på PC/Windows gaming vilket dom vid flera tillfällen visat att dom inte bryr som om för fem öre.

Genom att kolla på den här nyheten, "Dags att prata om gaming i Windows 10" och i och med att det står att Xbox One även ska få en version av win 10 + att det är Phil Spencer som pratar så är det förmodligen bara xbox all in.

Jag hoppas att jag har helt fel i det jag säger men den känslan jag har av MS är att dom inte längre bryr sig om annat än xbox när det kommer till spel.

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Eller så flög citatet rakt över hövvet på dig. Alla tog för givet att det skulle handla om Xbox när de såg att Spencer skulle vara med på evenemanget. Det ska det, men han sa att det främst kommer att handla Windows.

Det är säkert roligt att vara negativ, men ni ser lika dumma ut varje gång.

Medlem

Kanske att man kan köra Xbox One spel på PC? I och med att båda kör Win10 med DirectX12.

Medlem

Tänker bara på "Games for Windows Live" när MS ska prata gaming, och det är inte positivt.


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Medlem
Skrivet av robbansj:

EDIT: Om vi tar ett spel som exempel, nya Tomb Raider som ska släppas 2015... Även fast det är microsoft som ska publicera spelet så gör dom det BARA till Xbox? det är ett bra exempel på att dom skiter fullständigt i hur många Tomb Raider fans det finns på PC som blir utan spelet. Konstigt kan jag tycka eftersom dom så många gånger sagt att dom ska satsa mer på PC.

Det vore rätt idiotiskt att släppa det till PC samtidigt som till krysslådan.
Tomb Raider är så hett just nu att det kommer vara en konsolsäljare och därför kommer MS ta andelar av marknaden av Sony.
Släpper dom spelet till PC kommer i stort sett alla ägare av en konsol kunna köpa det till PC och behovet av att köpa en krysslåda försvinner..

Så om det finns någon på MS med en hjärna är det självklart att spelet släpps först på X1 och sedan PC för att ta så många kunder som möjligt från Sony innan spelet slutligen släpps till PS4.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Jag tvivlar på att Microsoft kommer att göra några större satsningar på PC-sidan så länge de inte känner sig hotade av Mac eller Linux.

Det har varit vissa tendenser på senare tid att aktörer inom industrin vill stödja andra plattformar än Windows. Jag tänker här främst på Valve som arbetat med sin egen linuxdistribution. Jag tror emellertid att det kommer att ta lång tid innan datorspelande på andra operativsystem når ut till den breda massan. Detta då vi fortfarande ser tendenser till att utvecklare fokuserar mer på konsoler, vilket t.ex. blir tydligt när man ser på standardgränssnitten till Skyrim och Dragon Age.

Resonemanget ovan bygger på att de företag som klämmer ur sig dåliga portningar till PC förmodligen tycker att det är slit nog med att få det att fungera till Windows och inte vill behöva oroa sig för andra operativsystem på samma gång. Jag misstänker därför att vi behöver se ett rejält paradigmskifte inom spelindustrin för att andra plattformar skall växa på allvar.

Medlem

Om inte cross plattform är spännande vet jag inte vad. Dvs samma spel på Xbox one och PC. Och varför inte blanda in Windows telefonen också på ett hörn. Microsofts ekosystem är onekligen det största.

Medlem
Skrivet av thomas72:

Microsofts ekosystem är onekligen det största.

Är inte säker på vilket som är störst om man lägger ihop mobil, läsplatta och datorer. Android är ju linuxbaserat och Mac OS X har grund i BSD UNIX och all utrustning/datorer som kör "ren" Linux. Så det är nog en definitionsfråga.
(OS X BSD och Linux är ju från *NIX-trädet).

12
Skriv svar