Dying Light får sänkt bilduppdatering till konsolerna

Robot
Dying Light får sänkt bilduppdatering till konsolerna
Medlem
Dying Light får sänkt bilduppdatering till konsolerna

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det - onödig nyhet.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Inte helt ovanligt.

Medlem

Man ser väl om datorn får "svettas" utgår man efter hur "krävande" dead island 1 och riptide skulle vara när dom kom så stämde det inte alls, ser oavsett fram emot detta spel och dead island 2, skulle nu systemkraven stämma så kommer nog spelet se bra ut även på lägre inställningar då spel nu för tiden inte ser så fula ut om man sänker.

Medlem

Next gen, mina damer och herrar!

Lite synd om Techland är det ändå. De har skapat en till synes grym och öppen värld att springa runt i, men tvingas begränsa sig till rutten hårdvara. Tacka vet jag PC.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det - onödig nyhet.

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det...dock ingen onödig nyhet.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hipshot:

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det - onödig nyhet.

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det...dock ingen onödig nyhet.

En bättre nyhet är dom spelen som klarar 60 fps, när dom släpps.

30FPS är ju mer eller mindre standard på konsolerna och det kommer inte sluta med denna generationen.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Man ser väl om datorn får "svettas" utgår man efter hur "krävande" dead island 1 och riptide skulle vara när dom kom så stämde det inte alls, ser oavsett fram emot detta spel och dead island 2, skulle nu systemkraven stämma så kommer nog spelet se bra ut även på lägre inställningar då spel nu för tiden inte ser så fula ut om man sänker.

Dead island fick min dator att svettas eller ja den lyckades bränna sönder mitt vram, var någon bugg. Men det räknas väl att min dator svettades : D?

Medlem
Skrivet av fatcamp:
Skrivet av zliddret:

Man ser väl om datorn får "svettas" utgår man efter hur "krävande" dead island 1 och riptide skulle vara när dom kom så stämde det inte alls, ser oavsett fram emot detta spel och dead island 2, skulle nu systemkraven stämma så kommer nog spelet se bra ut även på lägre inställningar då spel nu för tiden inte ser så fula ut om man sänker.

Dead island fick min dator att svettas eller ja den lyckades bränna sönder mitt vram, var någon bugg. Men det räknas väl att min dator svettades : D?

haha ja om man ser det på det viset så svettades din dator otroligt mycket men utgår man efter vad dom sa annars så var inte spelen så värst krävande, oavsett som sagt så ser jag verkligen fram emot detta spel och sedan dead island 2

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hipshot:

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det - onödig nyhet.

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det...dock ingen onödig nyhet.

En bättre nyhet är dom spelen som klarar 60 fps, när dom släpps.

30FPS är ju mer eller mindre standard på konsolerna och det kommer inte sluta med denna generationen.

Kanske det ja - men det är väl bättre om de förvarnar när de faktiskt tidigare nämnt att det skulle vara mer?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Hipshot:

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det - onödig nyhet.

Ingen är förvånad och alla förväntade sig det...dock ingen onödig nyhet.

En bättre nyhet är dom spelen som klarar 60 fps, när dom släpps.

30FPS är ju mer eller mindre standard på konsolerna och det kommer inte sluta med denna generationen.

Är inte standard

http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Res...

Nyheterna är oftast om info kring 30 fps så inte så konstigt att så många har felaktig information och tror att standard är 30 fps.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

2013: Sony- Ja fööö feean. Playstation4 kommer köras i 60fps! ...

Medlem

Blir själv åksjuk av 30fps så undviker titlar med låg fps och kör dem på pc istället. Ynkligt att en ny konsoll generation inte ens klarar 60 fps, sänk detaljnivån eller låt spelaren själv välja som man gör på pc.. larvigt.

Medlem

En sak jag har funderat över är, varför kan man inte välja på en konsol om man vill spela i 720p 60fps eller 1080p 30fps om dom inte pallar med att köra fullt ut?


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Hellre en vettig produkt, än en som lovar för mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av ivanhoe68:

En sak jag har funderat över är, varför kan man inte välja på en konsol om man vill spela i 720p 60fps eller 1080p 30fps om dom inte pallar med att köra fullt ut?

Alla kör ju med samma hårdvara. Funkar det inte testmiljö, funkar det inte ute hos "kund".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

SoL
Medlem

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

Moderator | Testpilot
Skrivet av SoL:

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

http://30vs60.com/

Ganska säker på att du ser skillnad, sedan om man bryr sig är en annan sak.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av SoL:

Jag bryr mig inte speciellt mycke, spelet blir inte sämre för de plus att jag inte märker sån stor skillnan. En noob e väll vad jag

http://30vs60.com/

Ganska säker på att du ser skillnad, sedan om man bryr sig är en annan sak.

oooh nu blev jag sugen på far cry 3!

Medlem

30 FPS på konsol är väl mer regel än undantag? Jag har dock spelat på konsol i så många år så jag bryr mig inte längre. 30 FPS med handkontroll går bra, speciellt om det är stabila 30 FPS, men kör man på dator med mus så blir det en väldigt dålig upplevelse med 30 FPS.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

30 FPS på konsol är väl mer regel än undantag? Jag har dock spelat på konsol i så många år så jag bryr mig inte längre. 30 FPS med handkontroll går bra, speciellt om det är stabila 30 FPS, men kör man på dator med mus så blir det en väldigt dålig upplevelse med 30 FPS.

Som jag skrev tidigare är det ca 50/50 med 30/60 fps.

Har inte så mycket med hankontroll att göra. Allt beror på spelet.
En annan faktor är att många inte låser sin FPS på PC så 30 fps som hoppar på PC är många gånger sämre än stabil fps.

Spel som beat em up kräver att man kör i 60 fps och där är oftast spelen optimerade att flyta på i 60 fps på konsolerna.
Så skulle nog säga att allt beror på typen av spel man spelar. Det är självklart alltid bättre att ha hög fps men att offra allt för mycket grafik för att få flyt kanske inte är så viktigt i söliga spel.

Nu är ju Dying Light ett multiplat spel vilket medför att det blir dålig optimering till alla system. Då är 30 fps väntat även om dom lovade 60 fps till ps4 och skulle sikta på 60 till x1.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Bojkott:

30 FPS på konsol är väl mer regel än undantag? Jag har dock spelat på konsol i så många år så jag bryr mig inte längre. 30 FPS med handkontroll går bra, speciellt om det är stabila 30 FPS, men kör man på dator med mus så blir det en väldigt dålig upplevelse med 30 FPS.

Som jag skrev tidigare är det ca 50/50 med 30/60 fps.

Har inte så mycket med hankontroll att göra. Allt beror på spelet.
En annan faktor är att många inte låser sin FPS på PC så 30 fps som hoppar på PC är många gånger sämre än stabil fps.

Spel som beat em up kräver att man kör i 60 fps och där är oftast spelen optimerade att flyta på i 60 fps på konsolerna.
Så skulle nog säga att allt beror på typen av spel man spelar. Det är självklart alltid bättre att ha hög fps men att offra allt för mycket grafik för att få flyt kanske inte är så viktigt i söliga spel.

Nu är ju Dying Light ett multiplat spel vilket medför att det blir dålig optimering till alla system. Då är 30 fps väntat även om dom lovade 60 fps till ps4 och skulle sikta på 60 till x1.

Majoriteten av dagens spel som körs i 60 FPS har i sin vanliga ordning fått begränsad grafik i stället. Eftersom att grafik säljer mer än spelupplevelser (tragiskt nog) så kommer 60 FPS bli mindre och mindre vanligt ju äldre konsolerna blir. Idag kan vi se 1080p@60, men snart ser vi i stort sätt bara 1080p@30 och om några år är vi tillbaka på 720p@30 som med förra generationen.

Beat em up hör nog till undantaget där jag kräver hög FPS, men denna genre brukar oftast inte få samma fläskiga grafik som t.ex. skjutspel, och då kan man hålla stabila 60 FPS utan större problem. Även bilspel är en genre där 60 FPS är väldigt viktigt, speciellt om det är snabb racing det är frågan om. Dock har jag lärt mig att spela bilspel i 30 FPS.

Men snackar man skjutspel så känns 30 FPS mer eller mindre som en standard. Skjutspel har ju den senaste tiden blivit långsammare, och detta gör att 30 FPS med handkontroll, där sensitivityn är väldigt låg, inte är en lika stor pain in the ass som det hade varit om man lirat på PC med mus.

Medlem

Det är ett rätt rimligt beslut. När konsollerna är begränsade i kapacitet och det därmed inte går att få 60fps som är stabilt så är det bättre att låsa det vid 30. Att hoppa runt i fpsen är mycket värre än att bara ha 30.

Dock så slipper vi PC-spelare det helt och hållet. Jag tänkte först att det var en bra nyhet, men mer än något annat säger det mycket om hur andra företag hanterar sina spel...

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av ivanhoe68:

En sak jag har funderat över är, varför kan man inte välja på en konsol om man vill spela i 720p 60fps eller 1080p 30fps om dom inte pallar med att köra fullt ut?

Alla kör ju med samma hårdvara. Funkar det inte testmiljö, funkar det inte ute hos "kund".

Jo men det jag menade var att om jag kan sänka upplösningen till 720p så borde jag få ut 60fps istället för 30fps. Alltså man borde kunna göra valet ingame i options menyn på spelet,


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

*längtar till next gen*


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Medlem

Någon mer än mig som upphört bli överraskad av de sänkta bilduppdateringarna som kommer vartefter? Kanske var inte hårdvaran så imponerande och kraftfull som de gjorde sken av på lanseringarna för över ett år sedan i alla fall... Surpriiiiiice - NOT!


signatur

"Allt blir bättre med Italo Disco"

Medlem

Det är enbart för marknadsföring. Reklamer på tv och video recensioner visas endå oftast bara i 30 fps i 720p.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av kallamamran:

Någon mer än mig som upphört bli överraskad av de sänkta bilduppdateringarna som kommer vartefter? Kanske var inte hårdvaran så imponerande och kraftfull som de gjorde sken av på lanseringarna för över ett år sedan i alla fall... Surpriiiiiice - NOT!

eller så är det billigare att sänka bilduppdateringen än att försöka fixa den ruttna programkoden

12
Skriv svar