Bioshock-skaparen hyllar Shadow of Mordor

Medlem
Bioshock-skaparen hyllar Shadow of Mordor

jag gillade verkligen shadow of mordor, men jag gillade alla arkham spelen också.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Mycket bra spel. Men jag vill ha mer områden och större Värld att utforska. Hela Mordor hade varit förbannat coolt. Nu är man på två ganska medelstora områden.

SoM 2 kanske fixar detta.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Fasen vad beröm det här spelet får överallt, man kanske blir så illa tvungen att köpa det:P

Medlem

Kan lyssna på Ken Levine i timmar utan att tröttna.

Medlem
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel. Men jag vill ha mer områden och större Värld att utforska. Hela Mordor hade varit förbannat coolt. Nu är man på två ganska medelstora områden.

SoM 2 kanske fixar detta.

Skulle verkligen vilja se mer av mordor. Det jag inte förstod va varför mordor helt plötsligt blev grönt och jättefint. Det förstörde mina spelupplevelse helt ock hållet.

Från en skitgrym stämning med slavar överallt och eldar och svart metall till ett grönt paradis,
Helt okej spel, men revulitionerande skulle jag inte vilja påstå

phi
Medlem

Är det bara jag som tyckte att spelet var sjukt tråkig? Kände mig som en maskulin Legolars som hoppade runt på hustak eller gömde mig i buskar med mitt trasiga svärd.

Jag gav spelet ca två timmar innan jag tröttnade och har inte startat det sedan dess. Vad har jag missat med spelet som ska vara så bra?

Medlem
Skrivet av phi:

Är det bara jag som tyckte att spelet var sjukt tråkig? Kände mig som en maskulin Legolars som hoppade runt på hustak eller gömde mig i buskar med mitt trasiga svärd.

Jag gav spelet ca två timmar innan jag tröttnade och har inte startat det sedan dess. Vad har jag missat med spelet som ska vara så bra?

Tycker inte att det va sjukt tråkigt men håller med om att det överdrivs lite i hur bra spelet va. Det fanns otroligt många brister i spelet. Och kontrollerna kändes precis som AC dvs enkla,

Jag hade hoppats på mer smygelement, och kanske lite coolare bossar. Men spelet blir väldigt repetivit precis som AC. Du gör samma sak om och om igen, bara i nya delar av zonen.

Dock så tyckte jag att bossystemet va bra. Och att dom hade olika styrkor och svagheter.
Jag tror att dom hade gått ifrån AC kontroller och den simpla spelmekaniken från AC så hade spelet varit mycket bättre.

Det blir bara för enkelt, varje fight va i princip counter sen attackera, och varje ny del du kom till så var det samma runda, hitta tornet, lås upp vapen, collectibles och sen döda bossarna, flytta till nästa zon.

Medlem

Tycker spelet var skitskoj i början, men senare när man började låsa upp mer och mer "superhjälte tjafs" så tröttnade jag .

Medlem
Skrivet av phi:

Är det bara jag som tyckte att spelet var sjukt tråkig? Kände mig som en maskulin Legolars som hoppade runt på hustak eller gömde mig i buskar med mitt trasiga svärd.

Jag gav spelet ca två timmar innan jag tröttnade och har inte startat det sedan dess. Vad har jag missat med spelet som ska vara så bra?

Samma här. Repetivt. Men jag är inget stort fan av den här typen av spel egentligen så det påverkar säkert. Men jag tyckte att man gjorde samma sak hela tiden. Döda en liten boss där, döda en större boss där, tajma knapptryckningar etc.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Loltron:

Tycker spelet var skitskoj i början, men senare när man började låsa upp mer och mer "superhjälte tjafs" så tröttnade jag .

Spelet var bra i början när spelet hade en utmaning. Allt eftersom man blev mer erfaren som spelare och karaktären fick fler abilities blev spelet lättare och lättare.
Där märkte man också hur enformigt spelet blev och till slut var det ingen vidare utmaning. Då sprang man igenom alla quests för att klara spelet och slakta sin väg igenom Orcs.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

phi
Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av phi:

Är det bara jag som tyckte att spelet var sjukt tråkig? Kände mig som en maskulin Legolars som hoppade runt på hustak eller gömde mig i buskar med mitt trasiga svärd.

Jag gav spelet ca två timmar innan jag tröttnade och har inte startat det sedan dess. Vad har jag missat med spelet som ska vara så bra?

Tycker inte att det va sjukt tråkigt men håller med om att det överdrivs lite i hur bra spelet va. Det fanns otroligt många brister i spelet. Och kontrollerna kändes precis som AC dvs enkla,

Jag hade hoppats på mer smygelement, och kanske lite coolare bossar. Men spelet blir väldigt repetivit precis som AC. Du gör samma sak om och om igen, bara i nya delar av zonen.

Dock så tyckte jag att bossystemet va bra. Och att dom hade olika styrkor och svagheter.
Jag tror att dom hade gått ifrån AC kontroller och den simpla spelmekaniken från AC så hade spelet varit mycket bättre.

Det blir bara för enkelt, varje fight va i princip counter sen attackera, och varje ny del du kom till så var det samma runda, hitta tornet, lås upp vapen, collectibles och sen döda bossarna, flytta till nästa zon.

Det är väl lite så jag upplevde spelet, som ett AC i en annan förpackning. Väldigt repetivt, för lätt och det känns som man mest tvingar sig igenom zon efter zon för få komma vidare i storyn.

Medlem

Man kanske kan säga såhär, grafiskt och tekniskt var spelet spektakulärt för att vara relativt öppet, och spelet överraskade stort i början, men det första uppdraget du får i spelet är det samma som resten utav spelet, det finns lite variation, men allt eftersom så handlar spelet om att döda orks/orks ledare och att sedan återigen döda orks. Det som fick mig att inte spela ut spelet var uppdragen man fick, där man skulle göra samma grej 5ggr eller mer. Jag kände mig mättad och färdigspelad efter ungefär 40% utav spelet. Spelet blev till slut också för lätt.

Skrivet av phi:

Är det bara jag som tyckte att spelet var sjukt tråkig? Kände mig som en maskulin Legolars som hoppade runt på hustak eller gömde mig i buskar med mitt trasiga svärd.

Jag gav spelet ca två timmar innan jag tröttnade och har inte startat det sedan dess. Vad har jag missat med spelet som ska vara så bra?

Du kanske inte gillar smygar/lönnmord spel?

Är det bara jag som nästan helt missade Nemesis systemet?!?

Genom att dö ett x antal gånger men inte märka av att de kände igen mig, blandat med att vissa orchs återuppstod från de döda?! och faktiskt kände igen mig. Till att vissa Orchs jag aldrig träffat förut utgav sig för att vi mötts.

Så känndes det mest buggigt och en kul gimmick

För övrigt var det inte många som kunde undfly mig heller då jag jagade ikapp alla fegisar = inte många som kände till mig


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av faceslicer:
Skrivet av Remus:

Mycket bra spel. Men jag vill ha mer områden och större Värld att utforska. Hela Mordor hade varit förbannat coolt. Nu är man på två ganska medelstora områden.

SoM 2 kanske fixar detta.

Skulle verkligen vilja se mer av mordor. Det jag inte förstod va varför mordor helt plötsligt blev grönt och jättefint. Det förstörde mina spelupplevelse helt ock hållet.

Från en skitgrym stämning med slavar överallt och eldar och svart metall till ett grönt paradis,
Helt okej spel, men revulitionerande skulle jag inte vilja påstå

Eftersom att mordor var grönt i stora delar innan orcerna invaderade hela landet.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Är det bara jag som nästan helt missade Nemesis systemet?!?

Genom att dö ett x antal gånger men inte märka av att de kände igen mig, blandat med att vissa orchs återuppstod från de döda?! och faktiskt kände igen mig. Till att vissa Orchs jag aldrig träffat förut utgav sig för att vi mötts.

Så känndes det mest buggigt och en kul gimmick

För övrigt var det inte många som kunde undfly mig heller då jag jagade ikapp alla fegisar = inte många som kände till mig

För mig fungerade det helt felfritt.
Enda problemet jag fann med systemet var om man sprang igenom ett ställe med en massa orcher efter sig och råkar springa i närheten av en Chief som blir medveten om din närhet av andra orcher så tolkas det som ett möte.
Då får du se när han säger att han ska trycka en pinne i din rumpa även om du inte har några planer på leta upp var han är och bara springer vidare.
Nästan gång ni möts räknar han det som om du flydde och retar dig efter det.

Det är en spelteknisk sak som jag har svårt att tänka mig att det går att fixa. Det förstår inte spelet men det känns lite fel.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Gillade spelet skarpt. Skönt med ett öppet spel som tillåter dig vara grym redan från början för att tillslut utvecklas till en näst intill odödlig "Lord of War" Det var förstås fortfarande möjligt att dö, men det fanns alltid sätt att vinna!

Många saker fick mig att vilja spela vidare. En av mina favoritaktiviteter var att infiltrera Orc-fester och förgifta spriten.

En annan tillfredställande sak var att "brännmärka" en warchiefs livvakter så att de med mitt kommando bedrog sin warchief. Det var så trevligt.

En annan cool grej var att smyga runt och "brännmärka" en 15-20 små-orcar och sedan aktivera dem när jag behövde lite hjälp.

PS: Många av dessa aktiviteter fick man lära sig, men sen kunde man använda dem närsomhelst!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Gillade också spelet men i slutet var det repetitivt och alldeles för lätt.
Men jag ser det som en bra början och att nemesis systemet eller liknande och mer utvecklat kommer i fler spel


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av faceslicer:

Skulle verkligen vilja se mer av mordor. Det jag inte förstod va varför mordor helt plötsligt blev grönt och jättefint. Det förstörde mina spelupplevelse helt ock hållet.

Från en skitgrym stämning med slavar överallt och eldar och svart metall till ett grönt paradis,
Helt okej spel, men revulitionerande skulle jag inte vilja påstå

Området man är vid sen är ju vid en sjö en bra bit ifrån det mer vulkaniska mordor, vilket är området där de odlar det mesta av sin mat (orcher behöver ju också käka liksom, äckligt orchbröd omnämns några gånger i böckerna om jag minns rätt). Känns dock som att detta område borde varit det man började på istället, då det känns som man drar till trevligare och finare miljöer istället för att ta sig djupare in i mordor.

Medlem

Main questsen i spelet sög ju. Riktigt lame och jobbiga storysekvenser. Att springa runt och freeroama blir tråkigt tillslut. Näh, inte så imponerad som alla andra verkar vara. Riktig grym idé dock.

Skrivet av Morknox:

Main questsen i spelet sög ju. Riktigt lame och jobbiga storysekvenser. Att springa runt och freeroama blir tråkigt tillslut. Näh, inte så imponerad som alla andra verkar vara. Riktig grym idé dock.

Översättning till svenska:

"Huvudkampanjen i spelet var riktigt dålig, samt att hade den ett tråkigt sätt att framföra berättelsen. Det blev tråkigt i längden att bara springa runt i spelets öppna värld. Nej; jag är inte lika imponerad som andra verkar vara. Själva spelets grundidåe var dock väldigt bra ..."


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Loltron:

Tycker spelet var skitskoj i början, men senare när man började låsa upp mer och mer "superhjälte tjafs" så tröttnade jag .

Spelet var bra i början när spelet hade en utmaning. Allt eftersom man blev mer erfaren som spelare och karaktären fick fler abilities blev spelet lättare och lättare.
Där märkte man också hur enformigt spelet blev och till slut var det ingen vidare utmaning. Då sprang man igenom alla quests för att klara spelet och slakta sin väg igenom Orcs.

Blir det inte rätt svårt om/när man åker på stryk av sin Nemesis som bara blir starkare och starkare till näst immune mot allt?

Sen kan jag tycka att vissa spel kan kännas lite tråkiga om man aldrig känner sig starkare än när man började spela. Får ju ingen känsla av att man kommit någon vart då ju

Medlem
Skrivet av Gaara:

Fasen vad beröm det här spelet får överallt, man kanske blir så illa tvungen att köpa det:P

Ganska nice spel, men hade vart kul att få se nåt utanför mordor

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Morknox:

Main questsen i spelet sög ju. Riktigt lame och jobbiga storysekvenser. Att springa runt och freeroama blir tråkigt tillslut. Näh, inte så imponerad som alla andra verkar vara. Riktig grym idé dock.

Översättning till svenska:

"Huvudkampanjen i spelet var riktigt dålig, samt att hade den ett tråkigt sätt att framföra berättelsen. Det blev tråkigt i längden att bara springa runt i spelets öppna värld. Nej; jag är inte lika imponerad som andra verkar vara. Själva spelets grundidåe var dock väldigt bra ..."

Ska man vara sån så är kampanj och quest inte samma sak. Quest blir uppdrag. Då det inte finns olika kampanjer i spelet så blir det lite förvirrande med "huvudkampanjen". Vet inte vad "grundidåe" är för något heller. "Riktig grym idé dock" är ju 100% svenska, även fast jag missade t'et på tangentbordet.

Skrivet av Morknox:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Morknox:

Main questsen i spelet sög ju. Riktigt lame och jobbiga storysekvenser. Att springa runt och freeroama blir tråkigt tillslut. Näh, inte så imponerad som alla andra verkar vara. Riktig grym idé dock.

Översättning till svenska:

"Huvudkampanjen i spelet var riktigt dålig, samt att hade den ett tråkigt sätt att framföra berättelsen. Det blev tråkigt i längden att bara springa runt i spelets öppna värld. Nej; jag är inte lika imponerad som andra verkar vara. Själva spelets grundidåe var dock väldigt bra ..."

Ska man vara sån så är kampanj och quest inte samma sak. Quest blir uppdrag. Då det inte finns olika kampanjer i spelet så blir det lite förvirrande med "huvudkampanjen". Vet inte vad "grundidåe" är för något heller. "Riktig grym idé dock" är ju 100% svenska, även fast jag missade t'et på tangentbordet.

Jag bara skojar lite med dig

Du har rätt, spelat kan vara lite förvirrande i början.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar