Total War: Arena

Robot
Total War: Arena

Total War blir Free to play, men FZ är taggade!


Medlem
Total War: Arena

Saknade den där känslan i Rome 2 som fanns i Shogun 2 av att det var min armé och min general som jag styr. Hoppas den återfinns i Arena!

Medlem

Jag är rätt hajpad på detta, ska bli kul att lira med en massa polare liksom!

Skrivet av Thane:

Saknade den där känslan i Rome 2 som fanns i Shogun 2 av att det var min armé och min general som jag styr. Hoppas den återfinns i Arena!

Var inte så säker på det, du styr nämligen högst 3 units och din 'commander' om jag fått rätt för mig


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Medlem

Ser fram mycket mot Atilla. Hoppas att det blir riktigt bra.

Jag gillar hur pressbilder från TW-spel alltid ser så välordnade och organiserade ut. Så blir det aldrig när jag spelar.

Medlem

Inte några problem med bristande självförtroende iaf

Medlem

förmodligen löst att freetoplay modellen är en bra kassako, nu måste även CA ta en del av den kakan.
Antar att det kommer bli skit som deras senaste titlar har varit. . .

Medlem

Detta har jag missat helt! Har dem gett någon info om när man kan vänta sig release?

Medlem

Första gången jag någonsin blivit intresserad i ett Total War-spel.


signatur

Everybody needs help.

Skrivet av faceslicer:

förmodligen löst att freetoplay modellen är en bra kassako, nu måste även CA ta en del av den kakan.
Antar att det kommer bli skit som deras senaste titlar har varit. . .

spelföretag är som konstnärer, dom behöver bara skapa ett namn genom att göra några bra saker.. sen betalar folk för vilket skit somhelst.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av faceslicer:

förmodligen löst att freetoplay modellen är en bra kassako, nu måste även CA ta en del av den kakan.
Antar att det kommer bli skit som deras senaste titlar har varit. . .

spelföretag är som konstnärer, dom behöver bara skapa ett namn genom att göra några bra saker.. sen betalar folk för vilket skit somhelst.

Best man ska vara på att gnälla... som vanligt.

Shogun 2 och Alien: Isolation var långt ifrån skit. Rome 2 är EN titel som gick åt helvete... Inte alls "senaste titlar har varit" som det sägs

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av faceslicer:

förmodligen löst att freetoplay modellen är en bra kassako, nu måste även CA ta en del av den kakan.
Antar att det kommer bli skit som deras senaste titlar har varit. . .

spelföretag är som konstnärer, dom behöver bara skapa ett namn genom att göra några bra saker.. sen betalar folk för vilket skit somhelst.

Jag skulle istället vilja vända på steken och skriva så här: En spelutvecklare kan spendera 10-15 år med att göra fantastiska spel men så fort du gör ett snedsteg så blir det massive shit storm på Internet och många glömmer bort allt bra du gjort.

Medlem

Kul att Joakim Bennet skriver, det är inte så vanligt har jag märkt.

Väldigt intressant, fartfylld, spännande text som håller intresset uppe och är både rolig och personlig. Men tyvärr befläckas helhetsintrycket av några missar, känns som att texten borde korrekturlästs mer noggrant.

Exempelvis:

"Jag valde den högra flanken, men tanken att ta mig igenom staden på kartans södra del i förhoppningen att mina medspelare och motspelare ville smaka blod och därför skulle svärma kring det öppna slagfältet i kartans centrum."

Borde väl stå MED tanken?

ett till exempel:

"Utan att möta en enda fienden utnyttjade den realistiska line of sight-mekaniken för att flanka motståndarens hela armé, runda den stora arenan i kartans nedre del och sedan löpa mot motståndarnas oskyddade flagg"

En enda FIENDE... och utnyttjade JAG... bör det väl vara?

Medlem

Jag får flashbacks till lunchmatcherna i Total War på PC Gamer-redaktionen. Som oftast slutade med att Jocke slaktade mig, får jag sorgset medge, men kul var det!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

Jag får flashbacks till lunchmatcherna i Total War på PC Gamer-redaktionen. Som oftast slutade med att Jocke slaktade mig, får jag sorgset medge, men kul var det!

Vilket/vilka Total War spelades?

Medieval: Total War?

Shogun: Total War?

Inaktiv

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Finns ganska många spel som funkar bra som F2P. Dota 2 t.ex. Tror det kan funka minst lika väl.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Jo, som ett komplement till det stora Total War tror jag det här kan funka.

Inaktiv
Skrivet av Apministern:
Skrivet av Mjauv:

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Finns ganska många spel som funkar bra som F2P. Dota 2 t.ex. Tror det kan funka minst lika väl.

Det är väl ändå väl långsökt att jämföra Dota med Total War-serien? Helt olika spel med väldigt få likheter.

Skrivet av Bennii:
Skrivet av Mjauv:

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Jo, som ett komplement till det stora Total War tror jag det här kan funka.

Hur menar du att spelen skulle komplettera varandra?

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av anon_98854:

Jag uppskattar utvecklare som vågar sig på nya grepp men Total War som f2p? Det kan inte sluta bra...

Jo, som ett komplement till det stora Total War tror jag det här kan funka.

Hur menar du att spelen skulle komplettera varandra?

Atilla - Full experience, kampanjkarta, diplomati, byggande, stora strider mellan stora arméer som du kontrollerar. 50 timmars mödosam kamp mot världsherravälde.
Arena - Mer fokuserad upplevelse pga färre enheter (3 per man) och enbart strider, stora krav på lagarbete och gemensam planering eftersom man spelar 10 mot 10 och du bara kontrollerar en väldigt liten del av trupperna.

Total War som arenafighter helt enkelt. En på vissa sätt avskalad upplevelse som samtidigt tillför något eget.

Medlem

Då återstår frågan, är det pay to win?

1
Skriv svar