Minecraft större än toppspelen på Steam

Robot
Minecraft större än toppspelen på Steam

Mojang delar för första gången med sig av fascinerande statistik.

#microsoft, #mojang-specifikations, #minecraft, #dota-2


Medlem
Minecraft större än toppspelen på Steam

Grattis då

Releasehästryttare

Mkay, men Lol hade ju 27 miljoner spelare som loggade in varje dag, så borde ju vara 3-4 mille som spelar helatiden

Medlem

gissar att de är alla plattformar

Medlem
Skrivet av Busko:

gissar att de är alla plattformar

Endast PC, Mac och Linux faktiskt.
https://twitter.com/Dinnerbone/status/553559308261408768

Medlem
Skrivet av Devan:

Mkay, men Lol hade ju 27 miljoner spelare som loggade in varje dag, så borde ju vara 3-4 mille som spelar helatiden

http://www.forbes.com/sites/insertcoin/2014/01/27/riots-leagu...

"concurrent players peak at 7.5M."

Medlem

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

Medlem
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

So what?
Är inte dom tillåtna till att spela eller?

Medlem

Tycker det är roligt hur Minecraft har blivit så stort med dagens ungdom.

Medlem

Det bör påpekas att detta endast är inräknat uppdaterade versioner till dator. Spelet har sålt betydligt mer till konsol samt ungefär lika mycket till mobiltelefoner.

Medlem

Vill passa på att tipsa er som har tillgång till en oculus rift dk2 att testa köra modden minecrift- för riktigt bra vr stöd för just minecraft. Jag har ägnat minst 30h, med streckspelande på 3h+ utan någon som helst " åksjuka"
Testade sedan att besöka världen med vanlig skärm. Kände knappt igen mig, saknaden av vr var nästan som att gått från 3D till 2D.
Här en en guide hur man fixar vr stödet:

http://www.roadtovr.com/guide-how-to-install-minecraft-oculus...

Jag hade ett tag problem med judder, först löste det sig med att uppdatera javascript från 32-bit till 64-bit på javas nedladdningssida. Verkar kunna ha med firefox att göra eftersom det i inte stödjer 64-bit? I varje fall så unkom jag juddret även nästa uppkomst genom att inte öppna firefox innan och under spelandet. ( gick från ~37 till 75 hz)

Ut och prova, och lycka till!

Medlem

Börjar kännas som att jag snart är den enda i hela världen som inte äger spelet alls ännu. Det är så galna siffror som ständigt presenteras kring detta spel, och det är så fascinerande att det inte verkar vara mättat ännu.

Medlem
Skrivet av rockylin:

Börjar kännas som att jag snart är den enda i hela världen som inte äger spelet alls ännu. Det är så galna siffror som ständigt presenteras kring detta spel, och det är så fascinerande att det inte verkar vara mättat ännu.

Samma här. Testade det en kort stund och tyckte det sög.

Medlem

Det som glädjer mig extra mycket är hur det här kommer påverka dagens ungdomar i deras sätt att se på spel, spelutveckling och onlinegemenskap upp i vuxen ålder.

Minecraftgenerationen.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Har själv aldrig riktigt fastnat för Minecraft.

Kanske det är för den tråkiga grafiken, Kanske det är för att min fantasi inte längre är va den den va från när man va ung och byggde lego och kom på dom allra galnaste skapelserna i jämförelse med nu när man bygger ett hus och sen tar det stopp. Kanske det är för att det inte finns något "riktigt" multiplayer elr kanske det är för att jag är trött på såna här spel tillsammans med Rust och The Forest m.m.

Ivf va det än är för mig så är det kul att höra att Minecraft och Notch nu i sin jätte villa har lyckats med ett spel som är så stort och aktivt bland folk. Skall dock sägas att när Oculus Rift skaffas så kommer nog MineRift bli något man testar helt klart.

Medlem

Det känns rätt fånigt att skryta om att si och så många spelar det här spelet, och dessutom jämföra det med t.ex Dota då säkerligen hälften om inte mer av minecrafts spelarbas utgörs av 7-8 åringar som är väldigt begränsade i vad dom kan/får spela.

Är som att man för 12-13 år sedan skrutit om att Snake var det mest populära mobilspelet, so what? alla hade en 3310'a eller dyl. och snake var ett av dom få spelen som fanns.

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

So what?
Är inte dom tillåtna till att spela eller?

So what ? Jag undrar hur många av spelarna som är det, lugna ned dig totte
Det var ju inte direkt något "ålders nazi uttalande" formulerat i en fråga haha x)

Medlem
Skrivet av Deli:

Det känns rätt fånigt att skryta om att si och så många spelar det här spelet, och dessutom jämföra det med t.ex Dota då säkerligen hälften om inte mer av minecrafts spelarbas utgörs av 7-8 åringar som är väldigt begränsade i vad dom kan/får spela.

Är som att man för 12-13 år sedan skrutit om att Snake var det mest populära mobilspelet, so what? alla hade en 3310'a eller dyl. och snake var ett av dom få spelen som fanns.

Ser det helt klart som en större bedrift att ha mycket spelare i ett spel som kostar pengar kontra ett som är gratis, vad det än är för spelarbas.

Inaktiv
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

Har väl ingen betydelse om man är 12, 25 eller 78?

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

Har väl ingen betydelse om man är 12, 25 eller 78?

Man kan väl undra över den procentuella andelen oavsett ?
Det verkar ju onekligen väldigt populärt bland kidsen.

Medlem

1,4miljoner spelar World of Tanks under peak soo who cares?

Medlem
Skrivet av Toomsie:

Tycker det är roligt hur Minecraft har blivit så stort med dagens ungdom.

Me 2, men ännu häftigare med 5 åringarna! När jag skulle handla julklappar på ToysRus så skrek både tjejjer och killar i 5 års åldern när dom gick förbi Minecraft hyllan, titta pappa, minecraft. Den uppståndelsen påminner mig om Super Mario Bros back in the days.

Inaktiv
Skrivet av Loltron:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

Har väl ingen betydelse om man är 12, 25 eller 78?

Man kan väl undra över den procentuella andelen oavsett ?
Det verkar ju onekligen väldigt populärt bland kidsen.

Jodå! Men tänkte mera på din lipa smiley

Medlem
Skrivet av Lepr:
Skrivet av Deli:

Det känns rätt fånigt att skryta om att si och så många spelar det här spelet, och dessutom jämföra det med t.ex Dota då säkerligen hälften om inte mer av minecrafts spelarbas utgörs av 7-8 åringar som är väldigt begränsade i vad dom kan/får spela.

Är som att man för 12-13 år sedan skrutit om att Snake var det mest populära mobilspelet, so what? alla hade en 3310'a eller dyl. och snake var ett av dom få spelen som fanns.

Ser det helt klart som en större bedrift att ha mycket spelare i ett spel som kostar pengar kontra ett som är gratis, vad det än är för spelarbas.

jo absolut om man tänker rent ekonomiskt, det ja syftade på kring det var bara att dom flesta 7-8 åringar inte är nog duktiga för att hantera Dota, inget dumt om minecraft på det sättet, det är säkert ett skitbra spel för folk i den åldern för dom får vara rejält kreativa, men det kräver verkligen inte mycket av spelaren.

Därav tycker ja jämförelsen mot dota är ganska löjligt, hade lika gärna kunnat handla om EVE eller MGS, ser inte alls bedriften i att göra ett nog simpelt(hjärndött?) spel att vem som helst klarar av det för att sen skryta om att dessa vem som helst är fler än dom som spelar ett spel som kräver lite mer intellekt.

Medlem

En vacker dag kanske Minecraft blir det spel som sålt flest exemplar i världen, det ligger på plats 3 för närvarande.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Med tanke på att det är väldigt olika spel är ju jämförelsen också rätt ointressant. Gissar att minecraft-spelarna ofta är inloggande mycket längre perioder, men inte nödvändigtvis så himla aktiva. Kul att EVE nämndes, för inget annat spel har väl lika många inloggade samtidigt i samma värld/server, fortfarande efter alla dessa år. Skulle aldrig vända tillbaka, men djupt imponerad av hur de lyckats fortsätta utveckla och hålla spelet "relevant".
Själv har jag svårt att klara mig utan "general chat" på gott och ont. Enormt underhållande alltid, men också enformigt och förutsägbart, men att sitta och spela själv, hur bra spelet än är, lockar sällan någon längre tid. Vill egentligen spela igenom en massa bra spel, men kan inte få mig att göra det.

Medlem

Kan påpeka detta gäller bara PC som är uppkopplade till internet.
Vet inte hur stor spelarbasen är som inte är uppkopplade till internet när dom spelar.

Konsol och mobila platformar har inte räknats in.

Medlem

Jag och två polare nolifade minecraft som satan när Tekkit fortfarande var nytt. Satan vad roligt vi hade. Än idag så kan Minecraft vara väldigt roligt om man spelar med ett gäng!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Loltron:

Undrar hur många av dom som är 12 åringar

Lika många som de som spelar LoL och Dota2... eller färre.

1
Skriv svar