Ubisoft återaktiverar bedrägerinycklar

Robot
Ubisoft återaktiverar bedrägerinycklar
Medlem
Ubisoft återaktiverar bedrägerinycklar
Medlem

"The Kinect is integrated into the Xbox One and must be connected at all times" hehehe


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

KoP
Medlem
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Medlem

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Nu gjorde ju Ubisoft totalt tvärtom och på ett sätt som känns väldigt oprofessionellt i fler än ett par ögon. Ett så stort företag som Ubisoft borde ju veta och förstå hur negativ PR kan drabba företaget på sikt, även om det var rätt.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Håller med, ifall de nu var inköpta på ett olagligt sätt så är det bara för konsumenterna att ställa "återförsäljaren" till svars, inte Ubisoft.

Medlem
Skrivet av bushkalle:

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.

Folk brukar köpa var det är billigast i de flesta fall skulle jag tro, och nu är det i spel industrin de är, spelare är kräsna som vi alla vet. Att ha en bra bild bland spelare som ett "schyst" företag har nog fler fördelar än nackdelar, och ifall det nu var helt rätt av dem (säger inte att de gjorde fel) så kan man ju undra varför de ändrat sig nu och återaktiverat nycklarna? Förmodligen för att det gav dem en sådan negativ PR att det kommer skada företaget på sikt, allt är inte svart och vit i världen fast många tror det.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Eftersom Ubisoft inte har rätt enligt lag att straffa någon så har de gjort fel. Kunderna som har köpt nycklarna har gjort det i god tro, och Ubisoft har inte rätt att ta bort dem under den premissen.

Utan det är ett polisärt ärende emot de som har köpt nycklarna med förfalskade kreditkort inte emot de som köpt nyckeln i god tro från sidan som har sålt dem vidare.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bushkalle:

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.

Vad menar du med avsagt sig sitt konsument ansvar? Enligt tillex Svensk lag så är det ganska solklart vem som bär ansvaret i detta och det är inte konsumenten som slutligen köpt produkten. Det är en process mellan första återförsäljaren och bedragaren, du som slutlig kund har alla rätt att behålla spelet.

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bushkalle:

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.

Då förefaller det väl sig ganska naturligt att du sitter här och skriver på på FZ och inte styr över Ubisoft och tur är väl det oss vettiga människor. Även för din del är det nog ganska skönt att inte vara bas över Ubisoft med tanke på hur populära de är nu för tiden


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Eftersom Ubisoft inte har rätt enligt lag att straffa någon så har de gjort fel. Kunderna som har köpt nycklarna har gjort det i god tro, och Ubisoft har inte rätt att ta bort dem under den premissen.

Utan det är ett polisärt ärende emot de som har köpt nycklarna med förfalskade kreditkort inte emot de som köpt nyckeln i god tro från sidan som har sålt dem vidare.

Vet inte hur det är i andra länder. Men i Sverige sen 2003 kan du inte längre hävda att du köpte något i god tro, är varan stöldgods så ska den tillbaka till ägaren om denne hör av sig inom sex månader.

källa: stöldskyddsföreningen.

Skrivet av Gandir:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Eftersom Ubisoft inte har rätt enligt lag att straffa någon så har de gjort fel. Kunderna som har köpt nycklarna har gjort det i god tro, och Ubisoft har inte rätt att ta bort dem under den premissen.

Utan det är ett polisärt ärende emot de som har köpt nycklarna med förfalskade kreditkort inte emot de som köpt nyckeln i god tro från sidan som har sålt dem vidare.

det va 7 år sen eller något som dom tog bort "god tro" från lagen .. köper du stöldgods, så är det ditt fel, och ska straffas på samma sätt som du stulit det själv... eller häleri

dmn
Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Eftersom Ubisoft inte har rätt enligt lag att straffa någon så har de gjort fel. Kunderna som har köpt nycklarna har gjort det i god tro, och Ubisoft har inte rätt att ta bort dem under den premissen.

Utan det är ett polisärt ärende emot de som har köpt nycklarna med förfalskade kreditkort inte emot de som köpt nyckeln i god tro från sidan som har sålt dem vidare.

Ubisoft har rätt att stänga av vilken användare som helst från deras tjänster, utan anledning.

Medlem

va fääen....seriöst jag hatar ubi lika mycket som min granne men här har dom inte gjort något fel...god tro uppe i mitt håriga arsele, som vissa har sagt innan så finns det inget som heter god tro, stöldgods är stöldgods...

Medlem
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bushkalle:

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.

Vad menar du med avsagt sig sitt konsument ansvar? Enligt tillex Svensk lag så är det ganska solklart vem som bär ansvaret i detta och det är inte konsumenten som slutligen köpt produkten. Det är en process mellan första återförsäljaren och bedragaren, du som slutlig kund har alla rätt att behålla spelet.

Jag kan garantera dig att om du köpt en stulen bil, god tro eller inte, så kommer du inte att få behålla den. Detta är ingen skillnad i det avseendet.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Ni som säger att god tro inte längre existerar bör tänka om. God tro finns inte längre när det gäller köp mellan privatpersoner. Köper du däremot varan av ett företag så är det annorlunda. Vid köp av ett företag så har du rätt till din vara oavsett om företaget direkt eller indirekt handlar med stöldgods... I dom fallen företag är inblandade så faller allt ansvar och eventuell återbetalning på företaget.

Medlem

Helt otroligt vad folk spyr ut sig saker som dom inte har en aning om.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Helt otroligt vad folk spyr ut sig saker som dom inte har en aning om.

Vi har väl alla skrivit en doktorsavhandling i konsumenträttsjuridik?
Eller är det bara jag? ; )

Medlem
Skrivet av Gandir:

Vad menar du med avsagt sig sitt konsument ansvar? Enligt tillex Svensk lag så är det ganska solklart vem som bär ansvaret i detta och det är inte konsumenten som slutligen köpt produkten. Det är en process mellan första återförsäljaren och bedragaren, du som slutlig kund har alla rätt att behålla spelet.

Ok, då säger Ubisoft till återförsäljaren "du har köpt med stulna kreditkort, vi spärrar dessa". Och så får slutanvändaren behålla sin spärrade nyckel. Mycket bättre.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Nu är jag nyfiken och förrvirrad på samma gång. Fick tillbaka pengarna av mitt ex på Far Cry 4 från CD key retailern - och nu har nyckeln återaktiverats igen på Uplay. Kan dem som jag köpte ifrån be om få tillbaka pengarna?

NuZ
Testpilot
Skrivet av Piraten88:

Nu är jag nyfiken och förrvirrad på samma gång. Fick tillbaka pengarna av mitt ex på Far Cry 4 från CD key retailern - och nu har nyckeln återaktiverats igen på Uplay. Kan dem som jag köpte ifrån be om få tillbaka pengarna?

För att få företag som t.ex fast2play att fortsätta vara goda nog att göra sådana saker som pengar tillbaka så skulle jag höra av mig till dom om det. Så det inte slutar med att g2a osv. Aldrig mer betalar tillbaka. Handlar lite om att få företagen att gilla sina kunder


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av KoP:
Skrivet av SenapsBread:

Bra att de tänker om lite, men de ska krävas bra mer för att jag ska få tillbaka förtroende för Ubi.

Hur har dom gjort fel? Nycklarna var ju köpta med stulna kreditkortsuppgifter.

Eftersom Ubisoft inte har rätt enligt lag att straffa någon så har de gjort fel. Kunderna som har köpt nycklarna har gjort det i god tro, och Ubisoft har inte rätt att ta bort dem under den premissen.

Utan det är ett polisärt ärende emot de som har köpt nycklarna med förfalskade kreditkort inte emot de som köpt nyckeln i god tro från sidan som har sålt dem vidare.

det va 7 år sen eller något som dom tog bort "god tro" från lagen .. köper du stöldgods, så är det ditt fel, och ska straffas på samma sätt som du stulit det själv... eller häleri

Japp det har du helt rätt i det var 7 år sedan de ändrade lagen för stöldgods. Men detta är inte stöldgods detta är bedrägeri och då finns fortfarande god tro lagen kvar.

Om du till exempel lånar ut din dator till mig, så kan jag sälja den. Köpare kommer då att få behålla datorn och du får stämma mig för den brottsliga handling jag har begått för att få tillbaka dina pengar för datorn. Du har däremot rätt att köpa tillbaka datorn av köparen, för samma summa som han har lagt ut på datorn när jag sålde den.

Exempel två, om jag snor din dator och säljer den så kommer du att få tillbaka datorn från köparen och köparen förlorar pengar.

Varför är det på det sättet? Jo enkelt när du lånar ut datorn till mig som inte går att lita på, så tycker lagen att du gör något oaktsamt och problemet hamnar på dig.

Men i fall nummer två är jag har stulit din dator så har inte du gjort något oaktsamt utan jag har ju olovligen tagit den av dig. Vilket är stöld och då får du tillbaka datorn från den som eventuellt köpt den av mig i nästa steg.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av Gandir:
Skrivet av Paddington:
Skrivet av bushkalle:

Varför de stängde av nycklarna är ju inte vad som irriterat folk med Ubisoft över detta, utan "hur" de gjorde det. Hade de haft lite takt känsla så borde dem gått ut med ett meddelande om att det fanns nycklar som köpts med stulna kreditkort och att dessa kan kommas att stängas av. För att sedan kontakta folk som nu hade en sådan nyckel och tagit en diskussion med dessa innan de stängde av nyckeln.

Verkligen inte. Stäng av dom bara. Det hade jag också gjort om jag styrt Ubisoft. Ska de lägga tid och pengar på att kontakta folk som gjort fel och avsagt sig sitt egna konsumentansvar? "Det skulle jag tänkt på innan jag köpte av vem som helst" skulle vettiga människor resonerat.

Vad menar du med avsagt sig sitt konsument ansvar? Enligt tillex Svensk lag så är det ganska solklart vem som bär ansvaret i detta och det är inte konsumenten som slutligen köpt produkten. Det är en process mellan första återförsäljaren och bedragaren, du som slutlig kund har alla rätt att behålla spelet.

Jag kan garantera dig att om du köpt en stulen bil, god tro eller inte, så kommer du inte att få behålla den. Detta är ingen skillnad i det avseendet.

Bilar har visserligen andra lagar alltid när man köper en bil har du skyldigheten att kolla upp vem som står på bilen. Så bilar är ett dåligt exempel.

Men däremot om du lånar ut något till mig i fast egendom tillex datorn och jag säljer den vidare, så kommer den som har köpt datorn få behålla den. Däremot kommer jag att åka fast för bedrägeri som har sålt den vidare när den inte var min.

Om jag själ datorn av dig så kommer du få tillbaka den däremot.

1
Skriv svar