"Mer och mer Data" - 6 bisarraste 90-talsklippen om spel

Medlem

Dogs of War! : D

Speljournalister hade det lättare förr när det enda viktiga var att ljudet gick att stänga av.

Medlem

Älskar sånt här. Jag var nog lite för ung för att vara aktiv i demoscenen själv men min bror var med i Fairlight, så jag brukade leecha från deras BBSer.

Medlem
Skrivet av Albin Gädda:

Dogs of War! : D

Speljournalister hade det lättare förr när det enda viktiga var att ljudet gick att stänga av.

Dogs of War var precis det jag sökte, tack för den!

Medlem

Kan rekommendera P3 Dokumentär om Svenska Hackers, eller Fragglarna som dom kallades

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/368338?programid=2519


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Vart det bara jag som ville titta på MacGyver istället för ena klippet?

Medlem

jää.. james "pound" och super mario bråss!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Hahaha ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad är det för "Joystick" de gnäller om hela tiden?

Jag vet inte. Men jag tycker det var dåligt att det bara fanns en joystick.

Medlem

Future Crews "Second Reality" (Assembly, 1993):
https://www.youtube.com/watch?v=rFv7mHTf0nA
Minns det som igår! Fortfarande bäst i den kategorin.

Fler klassiker:

Exceeds "Heaven Seven" (64K raytracer, Mekka & Symposium, 2000)
https://www.youtube.com/watch?v=tCMo-bJQC8A

Farbrauchs "The Popular Demo" fr-025 (Breakpoint, 2003)
https://www.youtube.com/watch?v=6AUpZNq2vSQ

Farbrauchs "Debris" fr-041 (177kb!, Breakpoint, 2007)
https://www.youtube.com/watch?v=mxfmxi-boyo


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av Rhilfen:

Vart det bara jag som ville titta på MacGyver istället för ena klippet?

Nej, jag med

Medlem
Skrivet av Puscifer:

"(Yes, this is an actual PC game screenshot)" -1997

Bild

Inget videoklipp, men ändock relevant.

Intressant att de skriver om de begravda ET-spelen, enligt spalten till höger. Vi vet ju hur det var med det nu


signatur

Burn in the light.

KoP
Medlem

Underbar nostalgi. Tiden då Amigan härskade på scenen. Aah.

Medlem

Jag såg "Silkworm" blixtra förbi i ett klipp Det var tider det


signatur

Jäh!

Medlem

"Super mario bråss"

"Ett plus är att det är ett mycket bra spel."

Medlem

Tomas Bresky från Norra Magasinet är jag ganska säker på var den som gjorde ett repotage om Paintball när det var nytt i Sverige. Hans vinkel var att vuxna som leker krig är ett steg från att åka ner till Sarajevo och vara legosoldat. Han intervjuvade en i slutet men de pratade inte Paintball. Är hur som helst inte förvånad över hans "Bildskärm från helvetet"-dramatik.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Tomas Bresky från Norra Magasinet är jag ganska säker på var den som gjorde ett repotage om Paintball när det var nytt i Sverige. Hans vinkel var att vuxna som leker krig är ett steg från att åka ner till Sarajevo och vara legosoldat. Han intervjuvade en i slutet men de pratade inte Paintball. Är hur som helst inte förvånad över hans "Bildskärm från helvetet"-dramatik.

Något som är intressant är ju att han delvis och väldigt lite haft rätt. Byt ut sarajevo till gruppen IS.
Ta detta med en nypa salt. Men glorifieringen av krig tror jag har spelat en viss roll.

Medlem

Dataparty, fan va najs


signatur

Meep!

Medlem

Både GNILK och Harakiri är man ju bekant med från Örebro, synd att det bara blev ETT hack, tanken var ju att mässhallen skulle få ett årligen.

Nostalgi är det hursomhelst.


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Medlem
Skrivet av beltet:
Skrivet av Augustus:

Tomas Bresky från Norra Magasinet är jag ganska säker på var den som gjorde ett repotage om Paintball när det var nytt i Sverige. Hans vinkel var att vuxna som leker krig är ett steg från att åka ner till Sarajevo och vara legosoldat. Han intervjuvade en i slutet men de pratade inte Paintball. Är hur som helst inte förvånad över hans "Bildskärm från helvetet"-dramatik.

Något som är intressant är ju att han delvis och väldigt lite haft rätt. Byt ut sarajevo till gruppen IS.
Ta detta med en nypa salt. Men glorifieringen av krig tror jag har spelat en viss roll.

Eller inte...
Som debatten med hårdrock och videofimerna förr.
Totalt taget ur röven grundat på okunskap och ignorans.

Medlem

Hahahaaha... Kan bara inte sluta flina och småskratta även efter jag har sett klart alla videos. Sett en jävla massa Beavis and Butt-Head på sistonde och kan bara dra slutsatsen att 90talet var den flummigaste tiden nånsin... Period.

KoP
Medlem
Medlem
Skrivet av Banjo:

"Man kan välja på olika världar som du... som du blir expert på, och det har du nytta av mot slutet, för då gäller det att SAMLA IHOP ALLA VÄRLDARNA TILL EN VÄRLD."

Klart som korvspad. Inga oklarheter där inte.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Augustus:

Tomas Bresky från Norra Magasinet är jag ganska säker på var den som gjorde ett repotage om Paintball när det var nytt i Sverige. Hans vinkel var att vuxna som leker krig är ett steg från att åka ner till Sarajevo och vara legosoldat. Han intervjuvade en i slutet men de pratade inte Paintball. Är hur som helst inte förvånad över hans "Bildskärm från helvetet"-dramatik.

Så länge som folk som vill skjuta annat folk skjuter folk som vill skjuta annat folk.. så är det ju inget problem. Vi förlorar liksom inte något vaccin mot AIDS genom att bli av med dessa pajasar.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av redruM:

Vad är det för "Joystick" de gnäller om hela tiden?

Den som brukar kalla på uppmärksamhet vid bruk av Pr0n?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

12
Skriv svar