Aion ännu ett skit mmo.

Inaktiv

Troligen många på fz som är intresserade av spelet. Hoppas att alla kan börja på samma server direkt och skapa en guild där vi sedan kan hjälpa varandra. Känns jobbigt att skapa en guild när folk har lvlat högt på sina servrar. Lika bra att bestämma en server där alla på Fz lirar!

Medlem

Jag skapar en tråd nu kommer servrarna på betan finnas kvar när spelet släppps?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

kommer servrarna på betan finnas kvar när spelet släppps?

Vad menar du? Om du undrar om uppgifterna för varje spelare kommer finnas kvar när spelet släpps från betan? Inte en chans.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inte riktigt, jag tänkte om servrarnas namn kommer att finnas kvar så att man redan nu kan fundera på vilken man vill spela på (Guild planering osv.)


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

som gammal FFXI spelare som gick till wow måste jag säga att ännu så länge är aion mycket lovande. Det är för mig en skön mix av de båda ovanstående med de bitar jag gillar bra från spelen.

Men man får ju inse att det tog blizzard med WoW ett tag att komma dit de är idag, små tweakar i spelet som även aion kommer behöva för att göra spelandet smidigare.

Medlem

Jag fattar verkligen inte hur man kan kalla Aion för grindspel.. Questerna tar ju för fan aldrig slut. Grinding brukar innebära att man bara dödar saker utan mål, inte att man nöter quester.

Om aion faller under kategorin grind-spel så gör fan wow det också. -.-''

Medlem

Från vad jag läst på internationella forum, börjar questerna tunnas ut efter level 25, och viss grinding krävs. Men å andra sidan är det ju lätt åtgärdat om NCsoft så önskar.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Vi får hoppas att de önskar det, grinding är inget att hänga i julgranen..


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Förstår inte folk som sågar ett spel innan de ens har testat det. Och med uppgifter som inte ens verkar stämma.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Förstår inte folk som sågar ett spel innan de ens har testat det. Och med uppgifter som inte ens verkar stämma.

Håller med helt och dom kallas troll.

+1


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

http://news.mmosite.com/content/2009-08-03/20090803053241770,...

kolla nya 1.5 videon riktigt nice! längtar så mycket till releasen! Betan var ju kanon! längtar tills 14 Aug...


signatur

Swedish MMO news site! Updates everyday -> http://mmoart.netai.net/

Medlem
Skrivet av Xtriz:

http://news.mmosite.com/content/2009-08-03/20090803053241770,...

kolla nya 1.5 videon riktigt nice! längtar så mycket till releasen! Betan var ju kanon! längtar tills 14 Aug...

Ja den var ju inte dum! Hitta även en ganska så gammal men otroligt intressant intervju på mmosite
Rekommenderas att läsa;
http://news.mmosite.com/content/2009-06-17/20090617005317378,...


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:

första..

Du borde testa spelet innan du klankar ner på det totalt.. Säg nått annat MMORPG som är bättre då? Vad jämför du med när du säger att Aion är skit?

Medlem
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Hardboiled15:

första..

Du borde testa spelet innan du klankar ner på det totalt.. Säg nått annat MMORPG som är bättre då? Vad jämför du med när du säger att Aion är skit?

lotro, WoW, AoC, War är alla bättre än Aion eftersom de alla bygger på en solid grund medans Aion bara är ännu en asiatisk fantasy värld där alla mobs och zoner känns generic.

Jag menar det enda Aion har att erbjuda som är lite annorlunda är ju att alla karaktärer kan flyga från lvl 10 och PvPvE som verkar bli ganska rörigt.

Men i WoW så kan ju också alla spelare flyga du måste bara ha ett flying mount så skillnaden mellan Aion och WoW är att i WoW så måste du kämpa för att få flyga och i Aion så får du det serverat utan att du behöver kämpa för det vilket förstör hela grejen med mmorpg spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Jag är inte speciellt förtjust i Aion själv, men det beror uteslutande på anime/manga stilen i spelet. Men det handlar om tycke och smak, och är inget som gör spelet varken sämre eller bättre.

Det jag sett av världen i OB3 och OB4 är variationsmässigt fullt i klass med AoC, War, WoW och LotRO. Sedan kan man tycka vad man vill om den grafiska stilen, men att säga att alla zonerna är likartade är felaktigt.

Aion är först och främst ett PvP spel där tre fraktioner slåss mot varandra. Flygning är en integrerad del av krigandet och utvecklar slagen från 2D till 3D. Det är inte ett e-peen fäktande som WoW, där mounten endast har två uppgifter: 1) ta dig från A till B. 2) visa upp den för mindre bemedlade.

PvP i Aion kräver betydligt mer hjärnverksamhet och eftertänksamhet jämfört med andra MMOs eftersom det finns death penalty.

Det är alltså inte bara att kasta sig huvudstupa in i en fight och bränna av allt man har och hoppas att få med en eller flera i döden, och sedan bara springa tillbaka och göra om hela proceduren. Varje gång man dör, förlorar man xp, vilket om man är oförsiktig och dumdristig kan innebära att man går ner i level i stället för upp. Detta öppnar upp för en helt annan typ av PvP jämfört med WoW och andra MMOs utan dödsstraff.

Slutligen har Aion något som redan är dokumenterat och som AoC, War, WoW, LotRO mfl saknar, nämligen en spelmotor som klarar av hantera MASS PvP laggfritt.

Det om något är unikt.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

@Hardboiled
Att få kämpa för ett mount är väl grind av den tråkiga sorten? Samla massor med pengar är väl inget kul, eller?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av Snake:

Det är alltså inte bara att kasta sig huvudstupa in i en fight och bränna av allt man har och hoppas att få med en eller flera i döden, och sedan bara springa tillbaka och göra om hela proceduren. Varje gång man dör, förlorar man xp, vilket om man är oförsiktig och dumdristig kan innebära att man går ner i level i stället för upp. Detta öppnar upp för en helt annan typ av PvP jämfört med WoW och andra MMOs utan dödsstraff.

Vänta nu, vad har jag missat. Loosar man XP av att dö i pvp!?

Kan man lvla "ner"? snacka om jobbig endgame


signatur

Bara gör det.

Medlem

Inte i pvp? Då förlorar man väl bara abyss rank?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av v1ctory:

Inte i pvp? Då förlorar man väl bara abyss rank?

Jo, det låter bättre


signatur

Bara gör det.

Medlem

Direkt citat ang Aions death penalty:

"There is a death penalty if your character is overcome; you lose experience and suffer debilitating effects. However, for a fee a nearby NPC at the bind stone will restore some of the lost XP. Alternatively, you can wait at your corpse for a friendly healer to pass by and resurrect you. The death penalty has been criticised by fans, but it really makes you think twice before taking on too many mobs and being reckless. Later on in Aion, death has harsher consequences, but I'll cover that when I get there in-game."

Och räcker inte det, så läs följande länk:
[http://www.spooncraft.com/aion/whats-pvpve-a-treatise-on-pvp-...]


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Hoppas det endast gäller pve...


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Jepp bara PvE, hade fel där. Bara AP man förlorar.

Men frågan är bara hur de särskiljer PvP från PvE death i Abyss. Trots allt är det massor med quests där från lvl 25 och upp, och om man blir gankad när man startat en quest... vilket blir det?


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem

Det kan bli intressant


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Du som varit på fragbite och spridit ditt hat också? Finns inget mmo utan grind, det är helt olikt wow, eller just ja, det finns ju pvp i Aion, då är det ju fan wow.. Typ?
Allvarligt, varför jämföra med wow? Nej vänta, vad försöker du få ut av den här tråden?

Medlem

Ska bara bli kul att få testa något nytt spel man har ju tröttnat på ex. WoW,GW, War & AoC. Älskar saker som kommer från Asien (sålänge man inte blir sjuk av det ^^ ) så hoppas att Aion blir ett spel man kommer stanna med. Skulle kunna ge mitt skit acc på wow till någon dryg sate, enbart för att få bort spelet, men tror bara att den personen skulle blocket/ebay kontot och tjäna en del. ^^


signatur

Den som kan tala väl kan ljuga väl.

Medlem
Skrivet av Trofast:

Du som varit på fragbite och spridit ditt hat också? Finns inget mmo utan grind, det är helt olikt wow, eller just ja, det finns ju pvp i Aion, då är det ju fan wow.. Typ?
Allvarligt, varför jämföra med wow? Nej vänta, vad försöker du få ut av den här tråden?

Han är bara en pubertal tonåring som vill att alla ska tycka likadant som honom. Han håller på så här i Warhammer-forumet också. Bara göra /ignore på killen.

Ang death penalty lär det ju vara rätt så drygt vid storskaliga pvp fighter. Ska man ge upp efter att ha dött en till två gånger pga att man förlorar massa poäng. Lär ju inte bli speciellt långdragna fighter.
Jag är väldigt emot hela grejen med att bestraffa spelaren. Jag vill ha kul när jag spelar. Bestraffad blir man tillräckligt irl när man gör dumma val...

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Strumpa:
Skrivet av Hardboiled15:

första..

Du borde testa spelet innan du klankar ner på det totalt.. Säg nått annat MMORPG som är bättre då? Vad jämför du med när du säger att Aion är skit?

lotro, WoW, AoC, War är alla bättre än Aion eftersom de alla bygger på en solid grund medans Aion bara är ännu en asiatisk fantasy värld där alla mobs och zoner känns generic.

Jag menar det enda Aion har att erbjuda som är lite annorlunda är ju att alla karaktärer kan flyga från lvl 10 och PvPvE som verkar bli ganska rörigt.

Men i WoW så kan ju också alla spelare flyga du måste bara ha ett flying mount så skillnaden mellan Aion och WoW är att i WoW så måste du kämpa för att få flyga och i Aion så får du det serverat utan att du behöver kämpa för det vilket förstör hela grejen med mmorpg spel.

Okej, jag accepterar din åsikt och förstår faktiskt hur du menar.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Ang death penalty lär det ju vara rätt så drygt vid storskaliga pvp fighter. Ska man ge upp efter att ha dött en till två gånger pga att man förlorar massa poäng. Lär ju inte bli speciellt långdragna fighter.
Jag är väldigt emot hela grejen med att bestraffa spelaren. Jag vill ha kul när jag spelar. Bestraffad blir man tillräckligt irl när man gör dumma val...

Försök se det som något positivt. Det uppmuntrar till teamplay och taktiskt tänk. Jag tror tvärtom att det borgar för långa fighter eftersom det inte uppmuntrar till självmordsuppdrag. Tänk på att det är ett RvR spel och att det är bra sätt att uppmana till sammarbete.

Vill man ha småskaligt krig där man kan slåss utan konsekvens är Aion inte rätt MMO.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

Medlem
Skrivet av Snake:
Skrivet av Spectral:

Ang death penalty lär det ju vara rätt så drygt vid storskaliga pvp fighter. Ska man ge upp efter att ha dött en till två gånger pga att man förlorar massa poäng. Lär ju inte bli speciellt långdragna fighter.
Jag är väldigt emot hela grejen med att bestraffa spelaren. Jag vill ha kul när jag spelar. Bestraffad blir man tillräckligt irl när man gör dumma val...

Försök se det som något positivt. Det uppmuntrar till teamplay och taktiskt tänk. Jag tror tvärtom att det borgar för långa fighter eftersom det inte uppmuntrar till självmordsuppdrag. Tänk på att det är ett RvR spel och att det är bra sätt att uppmana till sammarbete.

Vill man ha småskaligt krig där man kan slåss utan konsekvens är Aion inte rätt MMO.

Det är ju visserligen sant, men jag är inte helt överns med om att det kan leda till längre strider. Det beror ju förstås helt på hur hela mekaniken fungerar. Jag är van vid att antingen dö snabbt eller döda snabbt som i WoW och War. Det är ju väldigt sällan man lyckas hålla sig vid liv en längre period i underläge mot bra spelare, eller tvärtom.

Konsekvenser är en bra sak när det gäller pvp, men när det har en negativ effekt på den enskilde personen som dör vet jag inte riktigt vad jag ska tycka. Gillar som det är i War där man kämpar för att låsa zoner och slutligen få döda fiendens kung. Sen hade det ju gärna fått varit lite mer än så...

Jaja, det blir definitvt ett spel jag kommer testa. Funderar på att förboka det så man kan testa det lite i helgen under betan

Medlem

Aion betyder majonäs i Skåne där jag kommer ifrån...

Skriv svar