Valve om Half-Life i VR: "Vi säger inte nej"
Half-Life 3 med VR är vägen att gå. Har svårt att se hur ett HL3 utan det skulle kunna vara så banbrytande som de tidigare spelen varit.
Fast det har fortfarande inte synts spel med mer än ~10% tessellering. Ser mycket utrymme för banbrytning där för Valve.
Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.
Half-Life 3 med VR är vägen att gå. Har svårt att se hur ett HL3 utan det skulle kunna vara så banbrytande som de tidigare spelen varit.
Det är nog en av anledningarna varför Valve dröjt så länge som dom gjort. Dom känner pressen att verkligen leverera, inte bara göra en halvdan uppföljare för att casha in på namnet, något fler utvecklare behöver göra.
Game long and prosper
Half-Life 3 med VR är vägen att gå. Har svårt att se hur ett HL3 utan det skulle kunna vara så banbrytande som de tidigare spelen varit.
Det är sant. Vet inte ens om de kan på något sätt leva upp till den hype som spelvärlden har för hl3.
VR är ett sätt, men fan vet om det inte kommer krävas ett sådant as till gpu för att köra det att det kanske är lite orealistiskt idag. Å andra sidan är de ju rätt kluriga de där folket.
Man kan ju också vara lite orolig för
HL3!! Exclusive on Steammachinebox2
K9
:.:
Half-Life 3 med VR är vägen att gå. Har svårt att se hur ett HL3 utan det skulle kunna vara så banbrytande som de tidigare spelen varit.
Det är sant. Vet inte ens om de kan på något sätt leva upp till den hype som spelvärlden har för hl3.
VR är ett sätt, men fan vet om det inte kommer krävas ett sådant as till gpu för att köra det att det kanske är lite orealistiskt idag. Å andra sidan är de ju rätt kluriga de där folket.
Man kan ju också vara lite orolig för
HL3!! Exclusive on Steammachinebox2
Jag tvivlar starkt på att HL3 hade blivit exklusivt till Steam OS - det låter inte som Valve på något håll.
Tror dock att om Half Life 3 är bland de första titlarna med VR med släppet av en konsument-produkt av ett(en?) HMD så kanske det har möjligheten att leva upp till den där "banbrytande" effekten de tidigare spelen haft.
"Den 13 mars ska Valve prata om en välbevarad hemlighet."
Tyvärr inte, dom har uppdaterat informationen sen dom annonserade VR på GDC.
1pm: Virtual Reality in 2015
Chet Faliszek talks about what Valve has learned from working internally and with outside developers using SteamVR as we all look towards creating content for 2015 and beyond
.
"Den 13 mars ska Valve prata om en välbevarad hemlighet."
Tyvärr inte, dom har uppdaterat informationen sen dom annonserade VR på GDC.
1pm: Virtual Reality in 2015
Chet Faliszek talks about what Valve has learned from working internally and with outside developers using SteamVR as we all look towards creating content for 2015 and beyond
.
Allvar? Där, precis där, gick luften ur ballongen fullständigt.
Cptn BaseballBatBoy!