Skepp sprängs snyggt i Star Citizen - se filmen

Robot
Skepp sprängs snyggt i Star Citizen - se filmen

Star Citizen erbjuder inte bara snygga rymdmiljöer - till och med förstörelsen är vacker.

#star-citizen


Medlem
Skepp sprängs snyggt i Star Citizen - se filmen

Är det Darth Vader som filmar?

Medlem

Tyckte denna var fet.

Livestreamen


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Man får väl vänta ett par år efter release före man har råd med en dator som kan köra det

Jag har en ganska bra dator och den hostar en hel del bara i Area Commander som det är nu.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

många polygoner blir det ju.

Medlem

Ser otroligt bra ut. Är Star Citizen värt att skaffa i nuläget?

Medlem
Skrivet av Zero303:

många polygoner blir det ju.

Jag tror att man kan kosta på sig en hel del polygoner så länge striderna är i rymden eftersom det då inte finns så mycket mer än skeppen att rendera. Det blir ju dock tyngre om det finns terräng och/eller byggnader i närheten.
Men uppgradera datorn kommer man nog definitivt att få göra om man vill spela det här när det är färdigt.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Zero303:

många polygoner blir det ju.

Jag tror att man kan kosta på sig en hel del polygoner så länge striderna är i rymden eftersom det då inte finns så mycket mer än skeppen att rendera. Det blir ju dock tyngre om det finns terräng och/eller byggnader i närheten.
Men uppgradera datorn kommer man nog definitivt att få göra om man vill spela det här när det är färdigt.

Det ska bli intressant att se hur det blir med Planetary Landings när det väl kommer, just med tanke på det du skrev.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Freffo:

Ser otroligt bra ut. Är Star Citizen värt att skaffa i nuläget?

nä, köp när det är klart om 5 år.

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Freffo:

Ser otroligt bra ut. Är Star Citizen värt att skaffa i nuläget?

nä, köp när det är klart om 5 år.

Nästa år*

Medlem

ja gud nej köp absolut inte något nu och hjälp dom få in mer stålar så dom kan göra spelet ännu bättre... Nä men skämt å sido , Köp in dig om du vill ha något att leka med, Det går att flyga omkring i vissa skepp, det finns multiplayer etc, men det är fortfarande inget som vanliga dödliga sitter tok spelar , Det finns inte mycket till "spel" än. Men som sagt vill du hjälpa till så kan du subba till dom eller helt enkelt köpa en bundle.

Någon kommer säkert ta upp att dom har redan så sjukt mycket pengar dom har fått in, ja jag säger det skadar aldrig säkert med mer pengar ^^

Medlem
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Freffo:

Ser otroligt bra ut. Är Star Citizen värt att skaffa i nuläget?

nä, köp när det är klart om 5 år.

Skrivet av Thane:
Skrivet av humancentipede:
Skrivet av Freffo:

Ser otroligt bra ut. Är Star Citizen värt att skaffa i nuläget?

nä, köp när det är klart om 5 år.

Nästa år*

Okej, köper det när det är färdigt Ser fantastiskt ut. Man måste säkert ha en dunder PC för att spela det.

Medlem

Hua! Jag har aldrig varit duktig när det kommer till att vänta på något gott..

Medlem

Min erfarenhet av rymdspel är att de ofta har mycket bra prestanda då rymden är väldigt tom som någon så här ovan, relativt iaf. Inte lika mycket som vanligt att rendera.

Det ser onekligen småskoj ut...

Medlem

Det krävs faktiskt MINDRE resuser med detta nya system för skador på skeppen.

Medlem
Skrivet av Freffo:

Okej, köper det när det är färdigt Ser fantastiskt ut. Man måste säkert ha en dunder PC för att spela det.

Jag körde en test i Arena Commander (den än så länge spelbara delen), 1920 * 1080,Very High setting på en i5-3570K + GTX970:

https://www.youtube.com/watch?v=E4uArZDFvgA

Frame rate låg mestadels på mellan 50 och 60, en och annan dip ner till 45+.

PS. Missa inte: https://www.youtube.com/watch?v=lJJ9TcGxhNY

Medlem

Allt är så snyggt, och skeppen är så välgjorda men tyvärr tycker jag arena commander är sjukt tråkigt redan efter 5 minuter. jag har ändå pytsat in runt 1200:- och hoppas jag ändrar uppfattning när hela spelet släpps.
Å andra sidan köpte jag även ELITE och gav det spelet 5 minuter innan jag stängde av för alltid. Så det är förmodligen så att det är jag som inte har någon självinsikt i vilka spel jag tycker om...

Medlem

För att testa Star Citizen gratis den här veckan, använd följande kod: PAXEASTFREEFLY2K15

Skriv in koden på: https://robertsspaceindustries.com/promotions/paxeast-2015

Medlem

https://robertsspaceindustries.com/promotions/paxeast-2015

Du glömde ett "s" Tackar för tipset! Tänker verkligen inte betala de hutlösa summor de kräver för att få spela en alpha... men alltid kul att prova ett demo då och då och se om spelet släpps innan jag går i pension... vilket jag tvivlar på.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

https://robertsspaceindustries.com/promotions/paxeast-2015

Du glömde ett "s" Tackar för tipset! Tänker verkligen inte betala de hutlösa summor de kräver för att få spela en alpha... men alltid kul att prova ett demo då och då och se om spelet släpps innan jag går i pension... vilket jag tvivlar på.

Hutlösa summor? kostar ca 500kr och du behöver aldrig betala något mer

Medlem

Såg inte ett enda skepp "Sprängas"...
Men det som visades var sjukt snyggt!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Preed:

Man får väl vänta ett par år efter release före man har råd med en dator som kan köra det

Jag har en ganska bra dator och den hostar en hel del bara i Area Commander som det är nu.

Jo men Arena Commander är ju pre alpha och är inte färdigoptimerat. Kommer nog flyta på bra i framtiden ska du se


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Javas:
Skrivet av Preed:

Man får väl vänta ett par år efter release före man har råd med en dator som kan köra det

Jag har en ganska bra dator och den hostar en hel del bara i Area Commander som det är nu.

Jo men Arena Commander är ju pre alpha och är inte färdigoptimerat. Kommer nog flyta på bra i framtiden ska du se

Sen kommer directX12 med, och det kommer hjälpa till en del med.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Testpilot
Skrivet av mrpijey:

https://robertsspaceindustries.com/promotions/paxeast-2015

Du glömde ett "s" Tackar för tipset! Tänker verkligen inte betala de hutlösa summor de kräver för att få spela en alpha... men alltid kul att prova ett demo då och då och se om spelet släpps innan jag går i pension... vilket jag tvivlar på.

Nya FPS modulen visas på PAX , kommer snart att gå att prova den biten också.

45$ (ca375kr) kan man betala o då får man tillgång till alla test-moduler och det färdiga spelet senare.

Medlem

Att betala runt 400-500kr för ett spel som är långt ifrån färdigt är rätt så hutlöst tycker jag. Man betalar fullt pris för att vara betatestare utan garantier att man får hela spelet sedan (nej, ett löfte skrivet på en hemsida eller i ett mail är ingen garanti)... Skulle du vilja betala 500kr för en film som inte är färdiginspelad än, där du får se lite klipp utan CGI:n inlagt och lite halvfärdiga klipp utan ens några absoluta garantier att du ens får se den färdiga filmen sedan? Tror inte det va...

Jag väntar iaf tills hela spelet är ute (när det väl släpps, om det släpps) innan jag betalar några pengar till dem. Testa tidsbegränsade demon tycker jag iaf är helt OK.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Att betala runt 400-500kr för ett spel som är långt ifrån färdigt är rätt så hutlöst tycker jag. Man betalar fullt pris för att vara betatestare utan garantier att man får hela spelet sedan (nej, ett löfte skrivet på en hemsida eller i ett mail är ingen garanti)... Skulle du vilja betala 500kr för en film som inte är färdiginspelad än, där du får se lite klipp utan CGI:n inlagt och lite halvfärdiga klipp utan ens några absoluta garantier att du ens får se den färdiga filmen sedan? Tror inte det va...

Jag väntar iaf tills hela spelet är ute (när det väl släpps, om det släpps) innan jag betalar några pengar till dem. Testa tidsbegränsade demon tycker jag iaf är helt OK.

Du köper spelet nu för att stödja utvecklingen och slippa giriga utgivare som EA som skulle förstört det här spelet 10x om , om de fått vara med och bestämma.

Det är inte samma sak som pre-order. Visst det finns lite risk i det hela, men av allt de visat och hur transparent deras utvekclingsmodell är så är jag inte det minsta rädd för att det ska bli skit.

Testpilot
Skrivet av mrpijey:

Att betala runt 400-500kr för ett spel som är långt ifrån färdigt är rätt så hutlöst tycker jag. Man betalar fullt pris för att vara betatestare utan garantier att man får hela spelet sedan (nej, ett löfte skrivet på en hemsida eller i ett mail är ingen garanti)... Skulle du vilja betala 500kr för en film som inte är färdiginspelad än, där du får se lite klipp utan CGI:n inlagt och lite halvfärdiga klipp utan ens några absoluta garantier att du ens får se den färdiga filmen sedan? Tror inte det va...

Jag väntar iaf tills hela spelet är ute (när det väl släpps, om det släpps) innan jag betalar några pengar till dem. Testa tidsbegränsade demon tycker jag iaf är helt OK.

Steam early access , kickstarter mfl gör på samma sätt och tar ut pengar för att folk skall testa alpha/betaversioner av spel.

Skillnaden som jag ser det är att Star citizen ger info om spelet varje vecka på olika sätt på både hemsidan och olika mässor och events.
De visar betydligt mer och känns mycket tryggare än många av de olika early access och kickstarter grejer jag sett.

Det många bortser från är ju att alla spel som jobbar med early access/kickstarter och som har bra kontakt med sina fans får ovärderlig feedback under byggandet av spelet vilket borgar för bättre slutprodukt.

Vi har ju under senare år sett spel som bränt feta pengar och släppt trasiga , buggiga produkter: Simcity , Assassins creed mfl.

Medlem
Skrivet av mrpijey:

Att betala runt 400-500kr för ett spel som är långt ifrån färdigt är rätt så hutlöst tycker jag.

Jag tror du blandar ihop det här med betalning med sponsring.

Själv så valde jag att sponsra spelet för att jag helt enkelt tycker att det är ett intressant projekt, och inte minst för att det är riktigt skoj att bara hänga med på resan när de utvecklar the BDSSE.

Det har blivit som en hobby att följa projektet och vara med i diskussionerna kring det. Hur värdesätter man sånt? Vad får en hobby kosta?

Det kvittar vilka summor jag sponsrat projektet med men det är lugnt värt vartenda öre. Resan så här långt har varit toppen!

1
Skriv svar