Bra alternativ till Final fantasy?

Inaktiv
Bra alternativ till Final fantasy?

Tjo.

Jag letar efter ett bra alternativ för Final Fantasy till 360.

någon som har ett tips?

Medlem

du kan alltid kolla in Lost Odyssey och Blue Dragon, det förstnämnda är dock på 4 skivor (!)


signatur

We are what we think. All that we are arises with our thoghts. With our thoughts, we make the world.

Inaktiv

Enchanted Arms och Eternal Sonata finns också. Båda är ok imo. Enchanted Arms har halv kassa röstskådisar, fast du kan switcha över till japanskt språk om du vill. och båda är dock anningen mer SRPG än Final Fantasy, fast det funkar!

Än så länge har inget riktigt bra JRPG släppts till 360n. Hoppas att Infinite Undiscovery och Last Remnant blir bra.. och FF13 så klart.

Skrivet av Swirl:

du kan alltid kolla in Lost Odyssey och Blue Dragon, det förstnämnda är dock på 4 skivor (!)

Det låter stort, men där är det inte. Mycket högupplösta områden, en hel del cutscenes. Blir mycket utrymme, och är man en FF *nörd* så borde man vara van vid skivbyten vid det här laget.

Det är svårt att rekommendera något av JRPGna till 360 för alla saknar det där lilla extra som gör ett JRPG roligt.
Enchanted Arms saknar känsla i storyn, fast har ett små roligt Stridsystem som gör att man vill ta sig vidare.

Eternal Sonata har en skön story med ett lite annorlunda stridsystem som är små kul. Fast du kommer alltid ha samma vapen model genom hela spelet, vilket är mycket tråkigt.

Lost Odyssey börjar riktigt bra, fast det usla stridsystemet gör att man(Jag iaf) tappar all lust att spela vidare. Köpte det vid releasen och inte klarat det än, måste typ tvinga mig själv att lira det. Är nära slutet nu iaf. Det enda riktiga pluset som LO har är deras Thousand years of Dreams. Små korta "minnen" från huvudkaraktärens liv. Dom är riktigt grymma, dock så speglar dom små berättelserna en HELT annan personlighet på huvudkaraktären.. så det skärs sig mot spelet. Lite konstigt..
Typ, första skivan av spelet är grymt! efter den så blir det grymt enkelt och rätt så tråkigt.

Blue Dragon är halvt ok. Storyn är väl bra, Stridsystemet är ok. Grafiken är riktigt schysst för att vara ett JRPG. Dock anningens barnsligt, har faktiskt inte klarat det heller.. tappade helt lusten när jag kom till slut fasen av spelet. Vilket inte är ett bra tecken.

Lost Odyssey är väl det som är närmst FF standard. Fast det saknar mycket av det som gör ett FF roligt. Om jag skulle ranka upp dom här fyra så blir det nog, Eternal Sonata som vinner. Mest pga den är ok på allt, medans dom andra är ok på några saker och dåliga på några saker.
Hade dom haft olika vapen modeller i Eternal Sonata så skulle de vunnit.. hands down.

edit:
Phantasy Star Online finns ju också. Det är ett online RPG fast det har en single player story. Den är halv kort och in delad i episoder. Gameplay är typ hack n slash. Fast blandat med episod story och så, så blir spelet rätt kul.

Medlem

Köp Lost oddysey ändå vettiga valet om du vill ha ett spel liknande Final fantasy. Köp inte eternal sonata, spelet var rena sömnpillret och hade tyvärr väldigt lite som fick en att fastna.

Inaktiv

OKej tack för tipsen. ska ta och fundera ett tag sen testa något

Medlem

snart så kommer det infinite undiscovery, dom som gjorde star ocean serien har fingret med i det så det kan vara värt att ta

1
Skriv svar