"NX" är Nintendos nya spelplattform

Robot
"NX" är Nintendos nya spelplattform

Nintendo avfärdar spekulationer om att de ska go full mobile. Avslöjar "NX".


Medlem
"NX" är Nintendos nya spelplattform

Dags för ny Virtual Boy?

Medlem

Hoppas på en ny konsol som är starkare än både PS4 och XB1 som även kan spelas bärbart och har Virtual Boy 2.0, med bakåtkompatibilitet för Wii U.
Men det lär aldrig hända, hehe

Medlem

Jag lyckas inte hitta någon källa, men har inte Nintendo sagt att de inte ska släppa någon ny konsol förrän man är nöjd med Wii U?


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kanske inte rör sig om en konsol, utan någonting i stil med ett eget spelgränssnitt som man kan köra kommande titlar på...eller nåt.

Medlem

"Nintendo, together with DeNA, will jointly develop a new membership service, which encompasses the existing Nintendo 3DS, Wii U, the new hardware with a brand new concept NX, smart devices and PCs."

Medlem

En spelstreamingtjänst från Nintendo hade varit ganska trevligt. Spela dina Nintendo-spel på alla enheter, överallt!

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lyckas inte hitta någon källa, men har inte Nintendo sagt att de inte ska släppa någon ny konsol förrän man är nöjd med Wii U?

De kanske har insett att de aldrig kan bli nöjda med Wii U. Tiden går för fort...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Hoppas på en ny konsol som är starkare än både PS4 och XB1 som även kan spelas bärbart och har Virtual Boy 2.0, med bakåtkompatibilitet för Wii U.
Men det lär aldrig hända, hehe

Ja dom skulle kunna göra en Gamecube 2 som har mer fokus på spel och hårdvara än och vidare utveckla GC kontrollen. Dom får gärna ha kvar pekskärmen men göra den lite mindre och använda den mer som en utvidgning av kontrollen rent funktionsmässigt istället att använda den som en gimmick.

Medlem

"tvspelsaffär" ? Det lät gulligt. Det är väl snarare affärsverksamhet eller liknande som han menar? Jag tror allt att FZ borde ändra lite i citatet.

Medlem

Men bra att ni åtminstone till skillnad från en del andra sidor översätter citaten alls.

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Jag lyckas inte hitta någon källa, men har inte Nintendo sagt att de inte ska släppa någon ny konsol förrän man är nöjd med Wii U?

Må så vara men det stoppar dom inte från att arbeta på uppföljaren

Medlem

Tyckte jag läst rykten om att de redan jobbar på uppföljaren till WiiU.

Gör det den här NX bra så kanske de kan vinna lote av mobilmarknaden med deras IPs för ett nytt ansikte på beprövade speldesigns, men rent allmänt känns det som de fortfarande har fel fokus och inser det först när de själva fått iden som redan skrikits högt av andra.
Fixa en ny konsol istället som kan överglänsa WiiU för tyvärr känns WiiU inte så framtidssäker så skulle hellre se att de gör om gör rätt

Medlem
Skrivet av pillveke:

Tyckte jag läst rykten om att de redan jobbar på uppföljaren till WiiU.

Gör det den här NX bra så kanske de kan vinna lote av mobilmarknaden med deras IPs för ett nytt ansikte på beprövade speldesigns, men rent allmänt känns det som de fortfarande har fel fokus och inser det först när de själva fått iden som redan skrikits högt av andra.
Fixa en ny konsol istället som kan överglänsa WiiU för tyvärr känns WiiU inte så framtidssäker så skulle hellre se att de gör om gör rätt

Ja de håller på med en uppföljare, men den kommer inte komma före Q4 2016 eller under 2017 om det går som planerat.

1
Skriv svar