Ett barn handlade för 40 000 kronor via Xbox Live

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av SunShine:

Otroligt. I kontantmaskiner så kan man bara ta us en viss summa på en gång och ett maxbelopp över ett dygn.
Hur svårt kan det vara att ha något liknande för onlinetjänster som dessa ?
40 K känns inte som någon summa man prompt måste ha tillgång till att spendera på ett bräde i varken Xbox live, PSN eller Steam för den delen.

Löjligt. Låt korkade föräldrar få stå sitt kasta. Att vara korkad ska fan i mig göra ont.

Ingen skulle ju argumentera för att en person som lämnar kortet i baren på en lördagkväll skulle få pengarna tillbaka, så varför skall de få det om de "lämnar kortet" i sin Xbone?

Hur vet du att föräldrarna är korkade känner du dem personligen ?

Och var skrev jag att föräldrarna skulle få pengarna tillbaka ? Jag argumenterade för en limit för hur mycket man kan handla för inom en viss ramtid. Det är inget korkat med att försöka vara lite hjälpsam att minimera risken för sådana här saker ska hända.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av SunShine:

Otroligt. I kontantmaskiner så kan man bara ta us en viss summa på en gång och ett maxbelopp över ett dygn.
Hur svårt kan det vara att ha något liknande för onlinetjänster som dessa ?
40 K känns inte som någon summa man prompt måste ha tillgång till att spendera på ett bräde i varken Xbox live, PSN eller Steam för den delen.

Löjligt. Låt korkade föräldrar få stå sitt kasta. Att vara korkad ska fan i mig göra ont.

Ingen skulle ju argumentera för att en person som lämnar kortet i baren på en lördagkväll skulle få pengarna tillbaka, så varför skall de få det om de "lämnar kortet" i sin Xbone?

Hur vet du att föräldrarna är korkade känner du dem personligen ?

Och var skrev jag att föräldrarna skulle få pengarna tillbaka ? Jag argumenterade för en limit för hur mycket man kan handla för inom en viss ramtid. Det är inget korkat med att försöka vara lite hjälpsam att minimera risken för sådana här saker ska hända.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Gaara:

"...köpt lite spelarpaket i Fifa 15" WTF?!?!

Finns det verkligen microtransactions for 40 papp i Fifa 15?

Ser du inte "EA" loggan på spelets framsida? Klart det går att slösa 40k på det. Alla Sims 3 tillägg går på runt 5000kr

Medlem

Varför skriver ni att "sonen hamnat i skymundan tack vare flytten.."? Det är väl inte bra att sonen hamnat i skymundan? Ni borde skriva "på grund av".

Medlem

40.000? Köpte han alla Sims tillägg?

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av LVX156:
Skrivet av SunShine:

Otroligt. I kontantmaskiner så kan man bara ta us en viss summa på en gång och ett maxbelopp över ett dygn.
Hur svårt kan det vara att ha något liknande för onlinetjänster som dessa ?
40 K känns inte som någon summa man prompt måste ha tillgång till att spendera på ett bräde i varken Xbox live, PSN eller Steam för den delen.

Löjligt. Låt korkade föräldrar få stå sitt kasta. Att vara korkad ska fan i mig göra ont.

Ingen skulle ju argumentera för att en person som lämnar kortet i baren på en lördagkväll skulle få pengarna tillbaka, så varför skall de få det om de "lämnar kortet" i sin Xbone?

Hur vet du att föräldrarna är korkade känner du dem personligen ?

Och var skrev jag att föräldrarna skulle få pengarna tillbaka ? Jag argumenterade för en limit för hur mycket man kan handla för inom en viss ramtid. Det är inget korkat med att försöka vara lite hjälpsam att minimera risken för sådana här saker ska hända.

Att ha kontokortet kopplat till Xboxen, helt utan några spärrar, och helt öppet för barnen, det är per definition korkat.

Medlem

Ett barn eller ett "barn"...?

12
Skriv svar