God of War III: Remastered utannonserat till PS4

Inaktiv
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Knappast att mjölka. Det är ett extremt smart val av dem att göra remasters till vissa av deras mest populära spel på tidigare konsollen till nya konsollen. Det kräver inte ett fullt team, och det låter de av oss som missade tex GoW 3 att spela det nu istället, och de som redan gjort det att spela de igen med förbättrad grafik och prestanda. Det är inte mer mjölkande här än att släppa ett spel till flera plattformar.

Ja, det är smart av dem på samma sätt som Comhem är smarta när de mjölkar kunderna med sin "krypteringsavgift". Det är inte detsamma som att du som kund/fan/gamer behöver lapa i dig det. Med tanke på vilka priser spel på Sonys konsoler betingar ser jag absolut ingen anledning att inte vara kräsen och kritisk.

Det finns ingen anledning att vara kräsen och kritisk heller eftersom det är helt misslett och kontraproduktivt. Har du spelat spelen redan eller inte vill köpa de till PS4, gör inte det då. Men eftersom vi redan vet att dessa remasters INTE innebär att något annat spel uteblir så finns det ingen anledning att klaga på det på det sättet. Inte ens en tiondel av devsen behövs för att göra en remaster, däremot är det här perfekta saker för utvecklarna att göra under deras down-time eftersom det inte kräver enorma investeringar.

Vi får det här som ett plus, inte istället för någonting.

Jag tycker du har fel på flera punkter:
Jodå, det finns goda skäl att vara kritisk. Det är genom att uttrycka sin vilja och skapa opinion som vi kan påverka företag som Sony, frånsett det gamla vanliga argumentet om att rösta med plånbok (vilket man så klart också ska göra).

Argumenten om att "köp inte om du inte vill" hade varit relevant på en öppen plattform men Playstation är ingen öppen plattform - Sony är de som bestämmer vilka spel som får släppas, när och hur. Eftersom GOW utvecklas in-house av Sony så sker det med hög sannolikhet på bekostnad av något annat. Det behöver nödvändigtvis inte vara på bekostnad av ett nytt GOW-spel vars utveckling försenas men det utrymme som denna release ges hade annars gått till något annat eftersom Sony har en press på sig att det kontinuerligt kommer nya spel till plattformen.

Om du fortfarande anser att min kritikska inställning är kontraproduktiv så får du gärna utveckla ditt argument.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av huklen:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av huklen:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Varför skulle det inte vara relevant?

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Hur ställer du dig till nyreleaser av gamla filmer som tidigare fanns på vhs...till dvd...till blueray?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte du förstår mig. Nya bilar är en "remastered" av äldre bilar, förnyade och förbättrade på diverse punkter, samma som en remaster av god of wars skulle vara, lite bättre, lite snyggare, inget revolutionerande. Det är fortfarande ett spel, eller en bil på 4 hjul.

Medlem

Senaste konsolgenerationen är den sämsta någonsin. Ingen egen identitet alls.

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte du förstår mig. Nya bilar är en "remastered" av äldre bilar, förnyade och förbättrade på diverse punkter, samma som en remaster av god of wars skulle vara, lite bättre, lite snyggare, inget revolutionerande. Det är fortfarande ett spel, eller en bil på 4 hjul.

Så tänker kanske du men jag vill ha nya upplevelser

Medlem
Skrivet av boneless:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte du förstår mig. Nya bilar är en "remastered" av äldre bilar, förnyade och förbättrade på diverse punkter, samma som en remaster av god of wars skulle vara, lite bättre, lite snyggare, inget revolutionerande. Det är fortfarande ett spel, eller en bil på 4 hjul.

Så tänker kanske du men jag vill ha nya upplevelser

Då kanske jag kan påminna dig om att köpa en remastered av ett spel man redan spelat, är helt valfritt!

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av boneless:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte du förstår mig. Nya bilar är en "remastered" av äldre bilar, förnyade och förbättrade på diverse punkter, samma som en remaster av god of wars skulle vara, lite bättre, lite snyggare, inget revolutionerande. Det är fortfarande ett spel, eller en bil på 4 hjul.

Så tänker kanske du men jag vill ha nya upplevelser

Då kanske jag kan påminna dig om att köpa en remastered av ett spel man redan spelat, är helt valfritt!

Jag måste väl få tycka till om utvecklingen? Jag gillar dock remastring av lite äldre spel men det här är bara trött upprepning. Då kan jag lika gärna sitt med ps3, större betydelse har inte nya texturer för mig. MJÖLKNING.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Varför skulle det inte vara relevant?

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Hur ställer du dig till nyreleaser av gamla filmer som tidigare fanns på vhs...till dvd...till blueray?

Jag anser kort att de som redan köpt dem på VHS borde få nyreleasen på Bluray till kraftigt reducerat pris eftersom du redan köpt det en gång.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av huklen:
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av huklen:
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Varför tillverka nya bilar när det finns gamla? Många, inkl mig själv, har inte ens spelat God of War på PS3, som nu äger en PS4.

Tycker du, handen på hjärtat, att det är en relevant jämförelse?

Varför skulle det inte vara relevant?

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Hur ställer du dig till nyreleaser av gamla filmer som tidigare fanns på vhs...till dvd...till blueray?

Jag anser kort att de som redan köpt dem på VHS borde få nyreleasen på Bluray till kraftigt reducerat pris eftersom du redan köpt det en gång.

Alright. Jag håller inte med alls. Men visst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Det är ju lite mjölkande ändå va?

Det finns ingenting som tvingar oss att köpa det. Jag tycker att det är bra att folk som inte har äldre konsoler kan få chansen att spela klassiker. Jag hade t.ex. aldrig spelat God of War 1 & 2 om de inte släppts igen till PS3.

Medlem
Skrivet av anon_98854:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Precis, varför släppa GTA 5 till PC t.ex när det redan fanns till PS3. Sämst.

Gen
Medlem

Hade jag haft PS4 hade jag köpt detta direkt. GoW är en sådan grym spelserie.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Mjauv:

Varför utveckla nya spel när man kan putsa upp gamla spel med lite nytt lull? Sämst.

Vissa blir aldrig nöjda.

Har Mjauv efterfrågat bättre kvalitet på God of War?

Skrivet av huklen:
Skrivet av Mjauv:

Om du på fullaste allvar inte förstår det så kan jag nog inte hjälpa dig. Men för att ge dig en liten push i rätt riktning så kan jag ju informera dig om att min frågeställning var retorisk: jag vill att nya spel utvecklas. Nya bilar är också bra.

Jag förstår vad du menar, men jag tror inte du förstår mig. Nya bilar är en "remastered" av äldre bilar, förnyade och förbättrade på diverse punkter, samma som en remaster av god of wars skulle vara, lite bättre, lite snyggare, inget revolutionerande. Det är fortfarande ett spel, eller en bil på 4 hjul.

Gamla bilar slits och går sönder. Det gör inte spel. Nya, effektivare bilar behövs för att få ner utsläpp o s v. Du gjorde en jämförelse som inte håller.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Gamla bilar slits och går sönder. Det gör inte spel. Nya, effektivare bilar behövs för att få ner utsläpp o s v. Du gjorde en jämförelse som inte håller.

Nyversioner av spel kräver satsad tid, pengar och andra resurser precis som en nyproducerad bil. Det är inte välgörenhet företagen sysslar med och det finns äldre versioner att köpa för billig peng om så önskas. Även om mjukvara i sig självt kan kopieras ett oändligt antal gånger för försumbara distributionskostnader måste hänsyn tas till satsade resurser för att ta fram produkten.

Finns det efterfrågan på en sådan produkt är det rimligt att den erbjuds mot betalning. När det kommer till underhållning är behovet subjektivt, överstiger potentiella intäkter kostnader är det en signal om att produkten "behövs" på samma sätt som din nya bil. I slutändan är det konsumenten som med sin plånbok bestämmer det, inte du eller någon annan tyckare på ett forum.

Medlem
Skrivet av fanboyen:
Skrivet av Paddington:

Gamla bilar slits och går sönder. Det gör inte spel. Nya, effektivare bilar behövs för att få ner utsläpp o s v. Du gjorde en jämförelse som inte håller.

Nyversioner av spel kräver satsad tid, pengar och andra resurser precis som en nyproducerad bil. Det är inte välgörenhet företagen sysslar med och det finns äldre versioner att köpa för billig peng om så önskas. Även om mjukvara i sig självt kan kopieras ett oändligt antal gånger för försumbara distributionskostnader måste hänsyn tas till satsade resurser för att ta fram produkten.

Finns det efterfrågan på en sådan produkt är det rimligt att den erbjuds mot betalning. När det kommer till underhållning är behovet subjektivt, överstiger potentiella intäkter kostnader är det en signal om att produkten "behövs" på samma sätt som din nya bil. I slutändan är det konsumenten som med sin plånbok bestämmer det, inte du eller någon annan tyckare på ett forum.

Absolut. Och jämförelsen håller fortfarande inte.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Paddington:

Absolut. Och jämförelsen håller fortfarande inte.

Det gör den visst. Du måste se på motiven bakom ett köp, många köper inte en ny bil för att den gamla är oanvändbar. De köper en ny bil för att de vill ha en bättre upplevelse med X antal nya och fräscha lösningar. På samma sätt förhåller det sig med spel, det går att spela den gamla versionen men människor tenderar att vilja ha den bättre versionen.

Behov styrs enbart av människans vilja och är högst subjektivt. Har jag större behov av en nyutgåva av God of War III eller en ny bil? Det beror på vem jag är, förutsatt att jag har pengar kommer jag också göra prioriteringar med dessa som rimligtvis speglar mina direkta behov.

Ett spel "slits och går sönder" av tidens tand, i relation till ny teknisk standard. Eftersom vi alltid upplever saker i relation till någonting annat så kommer ett tio år gammalt spel att kännas just gammalt och slitet precis som en bil. På sätt och vis är ett spels slitage till och med ännu mer oförlåtande eftersom det gäller samtliga versioner, det finns inget sätt att stoppa förruttnelseprocessen utan det sker per automatik. Med en bil kan du hålla den inlåst i ett garage i gott skick eller låta den stå ute och rosta i regnet och därför uppleva stor variation. Du kommer aldrig få problem i stil med "oj vad lågupplöst bilen är, oj vad låg bilduppdateringen har blivit".

Väldigt få människor agerar som robotar/företag och sätter datum då bilen är utsliten och ska skrotas. Den används både mycket kortare och mycket längre än så, de största faktorerna lär vara glädjen av att ha en ny bil ställd mot ekonomiska begränsningar. Det är få som snabbt konstaterar att "den här nya bilen har lägre utsläpp, jag säljer min fungerande och köper den", just p.g.a. att jag tror att de flesta drivs av något så enkelt som "jag mår bra av den här nya bilen" eller "jag behöver spara pengar".

Kort sagt: den upplevda "förslitningen" av ett spel kan jämföras med förslitningen på en bil, om inte värre. I synnerhet då det inte går att undfly (om det inte går att modda).

12
Skriv svar