Varning: Pillars of Eternity-bugg raderar din karaktärs färdigheter
Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.
Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Du får ju mikrohantera dina karaktärer för jämnan. Jag håller dock med dig - jag saknar också det turbaserade systemet från Divinity: Original Sin. Det fungerade riktigt bra.
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Du får ju mikrohantera dina karaktärer för jämnan. Jag håller dock med dig - jag saknar också det turbaserade systemet från Divinity: Original Sin. Det fungerade riktigt bra.
MM hade heldre spelat en stor expantion till divinity än detta, divinity såg dessutom bättre ut visuelt.
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.
Yep! Det här spelet är precis vad man väntat på sedan Baldurs Gate 2.
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Dina partners har ingen egen combat-AI så du måste ge dem attack-kommandot och microanvända deras skills/spells.
Spelat det några timmar , och är så jävla less på combaten i detta spelet , ofta så står ens partner bara och tittar på närmaste vägg när man är i combat.
Sankar divinity original sins combat.
Tror du missuppfattat konceptet. Pillars of Eternity har "party-based combat", vilket innebär att tanken är att du ska styra alla medlemmar i gruppen i strid, inte bara din egen. Det är förstås fine om du inte gillar det, men vi är många som väntat på att denna typ av spel ska göras igen.
Jag förstår konceptet men om fienden man har sagt åt de att anfalla teleporterar sig ([spoiler shadow]) så bestämmer sig karaktären direkt att inte göra något utan står kvar.
En annan sak, som hör till kontrollerna av karaktärerna men inte hur AIn fungerar, är att om en karaktär man har selectat dör så de-selectar den inte karaktären utan den selectar automatiskt PC vilket i sin tur kan orsaka orders för fel gubbe.
Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.
Den buggen har jag också fått, jag väntar på patchen och hoppas på det bästa. Det fanns några idéer om att ta bort "Antialiasing" men det funkade inte för mig.
Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.
Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.
Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.
Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.
Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.
Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.
Fick en bug i kungaborgen, som gjorde så att spelet crashade när man gick utomhus. Alla mina sparfiler var sparade där så jag fick börja om från början igen med en ny gubbe.
Det finns två olika fixar till det där. Det ena är att du teleporterar till en annan ort via fusk, det andra att du öppnar din sparfil via ett zip-program, och sedan raderar Raedric_Ext filerna.
Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.
Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.
Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.
Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.
Haha yes kör också på svåraste. Massa reload... Hela tiden. I love it.
Men vafan. Nu klarade ja spelet 25h30m... och då har jag sidequestat som fan, o läst all jäkla lore ja kommit över. Låter kanske klyschigt, men ja trodde de skulle va längre. De där 70+ timmarna alla pratar om, jäääklar med sidequest det måste finnas som ja missade. Att jag är en genuin BG-räv skyndande säkert på det en hel del dock ska tilläggas.
Bra spel, intressant story men ojämn svårighetsnivå.
Kanske är dags att dra upp svårighetsgraden från normal till Path of the Damned och åtminstone Expert Mode som oss andra infinity Engine-veteraner.
Har ca 30 timmars spelande och har väl knappt tagit mig igenom halva spelet ännu. Det har blivit ett par reloads kan jag väl tillägga.
Haha yes kör också på svåraste. Massa reload... Hela tiden. I love it.
Var försiktig bara, jag tänkte "åh ja undrar vad nästa kapitel av spelet kommer handla om" det kom inget kapitel 2. Försöker sola med munk på svåraste (brukar vara en halvkass klass). Nu börjar de likna något, oklart om de är möjligt (för mig), har nog i genomsnitt 20-30 reloads per encounter.