Pryltung ny trailer för Rainbow Six Siege

Robot
Medlem
Pryltung ny trailer för Rainbow Six Siege

mums!!

Inaktiv

Ge. Mig. Nu!!!

Medlem

Återaktivera regnbåge!

Medlem

Läste lite snabbt Rainbox Six Sverige tror jag får ta det lugnt med kvälls kaffet

Medlem

Ska bli riktigt kul att testa, nu fattas bara ett nytt SWAT också!

Medlem

Ingen som minns första videon av R6S från E3 2014?

https://www.youtube.com/watch?v=6wlvYh0h63k

>Det< var verkligen intressant. Ett så vackert spel, galen action och bra spelkänsla... Jämför gärna med denna nya video


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Om man är ute efter något som är originalet mer troget, vad bör man vända sig då?

Medlem

Saknar planerings-momenten från de gamla spelen faktiskt. Rogue Spear förblir min favorit.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem

Det känns lite som att de har en identitetskris. De vill vara både som de gamla R6-spelen, samt vara Call of Duty.

Jag hoppas att de skalar ned allt det arkadiga. Ta bort siluetterna från dina teammates, minska ammunitionskapaciteten till en två-tre magasin, ta bort heartbeatsensorn och höj rekylen till att börja med.

Låg och tittade på mycket info ang detta spelet igår.
Både dev streamen dom gjorde som va på ca 45 min och sedan massor av "Alpha review" videos från folk som hade turen att få spela med utvecklarna.

Åh efter jag gjorde detta så kan jag nu säga att jag är redan orolig för detta spel, nej jag har själv inte testat det men vad jag sätt, hört, läst från dom som fick chansen att testa det så har jag redan gått från Givet Day 1 köp till *Wtf?* *Meh* Blir rea korgen om något

INNAN NI LÄSER DETTA SÅ ÄR DETTA IMO från vad jag såg under går natten i 10x videos elr mer jag gick igenom.

1* Hear beat sensor ala CoD.
Hur fan tänker dom här? Du kan välja att börja på 5 olika ställen både som försvarare och attack.
Du kan inte ens dela upp teamet att börja på två ställen i början redan, ren idioti enligt mig men det är ju alpha försvarar dom sig med så man får väl hoppas på det bästa. Men det jag inte förstår alls är, vad är det för ide överhuvud taget med att börja på 5 olika platser när det ända som behöver göras är att slänga på en heart beat sensor på en av killarna i teamet och sen kan ni sitta o campa i ett rum i 3 minuter och plocka av dom som attackerar/försvarar. Idioti att tro att detta kommer lyfta teamwork känslan... men det är ju ubisoft vi snackar om här iofs... *facepalm*

2. Grafiken redan från E3 trailern ser betydligt sämre ut
(som vanligt nu mera) Låga texturer på väggarna, rök effekterna ser för jävligt ut nu i denna version, men så är det också ALPHA så ska inte klaga för mycket på detta.... men samtidigt... det är ubisoft vi snackar om här,,, så kan väl gissa på att spelet ser ut som ett Playstation 1 spel när dom är klara med det tills moddare och sweet FX ENB teamet får händerna på det

3. konturerna av dina team genom väggar, rly?
Det räcker inte med en liten blå triangel över huvudet på dom utan nu ska vi behöva se deras konturer genom väggar också som garanterat kommer förstöra för dig när du siktar genom damm och bråte som flyger genom luften och samtidigt försöker sätta det där HS,et på killen längst bort. Trodde detta va en utveckling åt rätt håll för Rainbow, känns snarare som flera steg tebax

4. Nu är detta alpha, men får hoppas att när vi "andra" som inte är youtube kändisar får testa att dom lagt in något snack från gubbarna så att folk som inte har mic elr vägrar att snacka kan komma in i team worket. Kanske ta saker från R6 Vegas som jag får känslan av dom totalt skitit i, jag tänker på att kanske ha en option att markera vissa områden i taket (spotta) och sen sätta igång en nedräkning så ni kan breach in exakt samtidigt, men ingenting sånt finns. Jag fasar redan att om dom missar detta så kommer det bli som i många videos jag såg....Team worket flyger ut genom fönstret och det blir en ända stor COD karta med förstör bara platser där folk springer runt SOLO och HS,ar folk (med Heart beat sensor)

5. 3 minuter? små kartor? Detta ska vara en utveckling av Raibow 6 Vegas? Känns snarare som utvecklarna spelat för mycket COD och fastnat för små tighta klaustrofobiska kartor där stress kommer skapa One man rambo stilar då folk inte kommer orka bry sig om teamwork om man inte är 4 (irl) polare som spelar.

6. Du kan INTE gå utanför (huset/planet) om du är försvarare tydligen för efter 30 sek så syns du på kartan för det andra teamet? RLY? Bara det får ju en att undra o klia sig lite i huvet.

7. Bara "speciella" områden i tak o golv som går att ha sönder och vissa ställen har armerad betong (typ) som inte går att hoppa igenom. Förstår att dom vill ha ett "verklighetstroget" spel där du inte kanske kan sätta upp en wall breach på armerad betong och tro att den ska gå igenom men om dom ger en av gubbarna heart beat sensor så borde dom fan fatta att varje ställe i golvet / taket ska gå o hoppa igenom. Ta bort HS sensorn och jag förstår deras tanke om att vissa ställen inte går att hoppa ner igenom.

Nej får en obehaglig känsla av att detta kommer gå samma öde tillmötes som både Evolve / Titanfall gjorde. Dvs dom tror att det ska bli JÄTTE poppis, slutar med att ingen spelar typ. Tror fan det skulle blivit bättre om dom inte slängt R6 Patriots och slängt in Coop i det och gjort vissa banor till MP ala R6 vegas.

Geeks Gaming

Jag hoppas ju dom fixar en hardcore mode för detta... just nu har dom bara gjort de cod

Skrivet av Jinxswe:

Jag hoppas ju dom fixar en hardcore mode för detta... just nu har dom bara gjort de cod

Sitter å håller mina tummar så dom blir blåa på det också.
Hoppas innerligt att dom ändra gör om hela skiten elr gör en riktig Hardcore mode med synkroniserad team breach, uppdelning av team, kanske slänga in såna där små kablar så du kan titta under dörrar (ist för drones som du kan köra runt med), förlänga tiden till typ 5 min, större kartor, långsammare spel...

Men det är väl bara att inse kommer aldrig ske. Får väl vänta på nästa graw, splintercell, Swat för det ^^ .. fan nu blev jag sugen på att spela Swat igen xD

Skrivet av Dumlen:

Saknar planerings-momenten från de gamla spelen faktiskt. Rogue Spear förblir min favorit.

https://www.youtube.com/embed/FWSEvyKNOCE

Älskade detta spel så mycket. Satt så många timmar och rita upp den perfekta planen i detalj.
Ett annat spel om du gillade hur det va i R-spear så ska du testa GRAW future soldier II (tror jag det är)
Där kan du också verkligen zoma ut (lite) och sen lägga upp riktningar, siktpunkter, täckning helt själv innan du agerar

Skrivet av Lord Pingu:

Om man är ute efter något som är originalet mer troget, vad bör man vända sig då?

Kolla upp denna länk.

https://www.youtube.com/watch?v=zYyGLjCtq34

Underbart spel imo som också har ett planerings stadie
(inget du kan pausa) men du kan zoma ut på kartan och rita upp vägar m.m som dina polare kan ta

Medlem
Skrivet av Dumlen:

Saknar planerings-momenten från de gamla spelen faktiskt. Rogue Spear förblir min favorit.

https://www.youtube.com/embed/FWSEvyKNOCE

Får hoppas att Rainbow Six Siege får tillbaka musiken från de gamla spelen från PS1.

Medlem

Har de sagt när spelet ska släppas eller är det bara "2015"?

Medlem

Hoppas som fan på att det får HC läge annars blir jag lipen.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Alldeles för lite rekyl och allmänt för arkadigt

Medlem
Skrivet av Yang_Unchained:

Låg och tittade på mycket info ang detta spelet igår.
Både dev streamen dom gjorde som va på ca 45 min och sedan massor av "Alpha review" videos från folk som hade turen att få spela med utvecklarna.

Åh efter jag gjorde detta så kan jag nu säga att jag är redan orolig för detta spel, nej jag har själv inte testat det men vad jag sätt, hört, läst från dom som fick chansen att testa det så har jag redan gått från Givet Day 1 köp till *Wtf?* *Meh* Blir rea korgen om något

INNAN NI LÄSER DETTA SÅ ÄR DETTA IMO från vad jag såg under går natten i 10x videos elr mer jag gick igenom.

1* Hear beat sensor ala CoD.
Hur fan tänker dom här? Du kan välja att börja på 5 olika ställen både som försvarare och attack.
Du kan inte ens dela upp teamet att börja på två ställen i början redan, ren idioti enligt mig men det är ju alpha försvarar dom sig med så man får väl hoppas på det bästa. Men det jag inte förstår alls är, vad är det för ide överhuvud taget med att börja på 5 olika platser när det ända som behöver göras är att slänga på en heart beat sensor på en av killarna i teamet och sen kan ni sitta o campa i ett rum i 3 minuter och plocka av dom som attackerar/försvarar. Idioti att tro att detta kommer lyfta teamwork känslan... men det är ju ubisoft vi snackar om här iofs... *facepalm*

HB sensor har ju funits tidigare, då fanns det motmedel i form av en jammer. Hur ser det ut i denna version?


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tappade hoppet om detta spelet med eller mindre några minuter efter att dom visat första trailern förra året.

Inget SP eller Coop. Kommer bli lika dåligt som allt efter Raven Shield.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Yang_Unchained:

Låg och tittade på mycket info ang detta spelet igår.
Både dev streamen dom gjorde som va på ca 45 min och sedan massor av "Alpha review" videos från folk som hade turen att få spela med utvecklarna.

Åh efter jag gjorde detta så kan jag nu säga att jag är redan orolig för detta spel, nej jag har själv inte testat det men vad jag sätt, hört, läst från dom som fick chansen att testa det så har jag redan gått från Givet Day 1 köp till *Wtf?* *Meh* Blir rea korgen om något

INNAN NI LÄSER DETTA SÅ ÄR DETTA IMO från vad jag såg under går natten i 10x videos elr mer jag gick igenom.

1* Hear beat sensor ala CoD.
Hur fan tänker dom här? Du kan välja att börja på 5 olika ställen både som försvarare och attack.
Du kan inte ens dela upp teamet att börja på två ställen i början redan, ren idioti enligt mig men det är ju alpha försvarar dom sig med så man får väl hoppas på det bästa. Men det jag inte förstår alls är, vad är det för ide överhuvud taget med att börja på 5 olika platser när det ända som behöver göras är att slänga på en heart beat sensor på en av killarna i teamet och sen kan ni sitta o campa i ett rum i 3 minuter och plocka av dom som attackerar/försvarar. Idioti att tro att detta kommer lyfta teamwork känslan... men det är ju ubisoft vi snackar om här iofs... *facepalm*

HB sensor har ju funits tidigare, då fanns det motmedel i form av en jammer. Hur ser det ut i denna version?

Det vet jag ockå : ) Dock vad jag ialf såg så hade du bara en jammer för d drones du kör i början för att scouta?
Men kanske har helt fel här då det fortf är alpha och kanske kommer saker som det och isf tar jag tebax mitt klagande på HB sensorn ialf då det isf kan gå och blocka dom som sitter o trycker i ett hörn med den, men vad jag såg... så nopp finns inget för HB blockering

Skribent
Skrivet av bond12:

Läste lite snabbt Rainbox Six Sverige tror jag får ta det lugnt med kvälls kaffet

Du har inte råkat smutta på något annat?


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar