Nya Fire Emblem är som två olika spel

Robot
Medlem
Nya Fire Emblem är som två olika spel

Menar ni att varje storyline kommer släppas som ett separat fullprisspel?

Moderator | Testpilot
Skrivet av Bennii:

Menar ni att varje storyline kommer släppas som ett separat fullprisspel?

I japan släpps två versioner med varsin kampanj. En DLC med en ny sådan kommer senare. För att kunna spela alla tre så måste man äga en limited edition utgåva av spelet.

Nej, jag fattar det inte heller.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bennii:

Menar ni att varje storyline kommer släppas som ett separat fullprisspel?

I japan släpps två versioner med varsin kampanj. En DLC med en ny sådan kommer senare. För att kunna spela alla tre så måste man äga en limited edition utgåva av spelet.

Nej, jag fattar det inte heller.

Ja, jag läste det. Min fråga gällde snarare prissättningen. Blir det två fullprisspel, ett av varje storyline.

Medlem

DLC i en helt ny tappning

Medlem

onii-chan desu baka, ne?

Medlem

Shin Megami Tensei X Fire Emblem är det sanna spelet vi ser fram emot dock. Fy fan vad pepp jag är till just det.

Medlem
Skrivet av Theo B:

onii-chan desu baka, ne?

Storebror är en idiot, eller hur?

Va :-S

Medlem

Vad jag läst så är det så att om du köper den ena versionen så kan du köpa den andra som DLC, plus den tredje senare.

http://gematsu.com/2015/04/fire-emblem-if-slated-for-2016-rel...

Medlem

Det här påminner en hel del om Fire Emblem Sacred Stones. Där spelade man en enkelspårig story fram till ett visst kapitel, sedan fick man välja vem som skulle vara ens huvudperson. Det valet avgjorde vilken storyline man följde.

I Fire Emblem IF så skulle det vara samma story i de 6 första delarna och sedan dela sig beroende på version. Så det här är inte nytt för spelserien direkt. Hur de tar betalt skiljer sig en del dock.


signatur

// Bacon <3

Medlem

Usch vad rörigt och dyrt detta verkar

1
Skriv svar