5 anledningar till att The Witcher 3 kan komma att äga våra liv

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ase:

Det mest oroande tycker jag är storyn 1an var ren fighting med jakt på bilder av nakna brudar vilket passar 11-14 åringar men 2an började mer lovande men hyser smått hopp om denna ändå, annars så återgår man till Pillars of eternity tills underworld släpps nästa år med en avstickare till sword coast dessförinnan, som sagt största orosmomentet är anpassning till homontunga tonåringar men på inköpslistan finns den med hopp om många roliga timmar men en får se.

Känns som du har ett väldigt selektivt minne. Ettan bjöd på en av de mer komplexa, svårtolkade och mognare berättelserna jag upplevt i AAA-spel. Spelmekaniken har inget med sakfrågan att göra...

Medlem
Skrivet av Castor.T:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sisyr:

Angående storyn var väl ändå ettan mycket vassare än tvåan? Är jag alltså i minoritet där?

Håller med. Jag tycker även att känslan och stämningen var långt bättre i ettan.

Faktiskt är jag benägen att hålla med. Gillade ettan mycket mer överlag.
Måste dock köra igenom uppföljaren snart igen känns det som.

Ettan var rakt igenom fantastisk tycker jag, och håller även med om att storyn var betydligt mer spännande.

Själv föredrog jag Iorveths vägval i tvåan, även om Roche är klockrent butter. Det jag VERKLIGEN var besviken på i tvåan var det omöjliga i att nå den komplexa "neutrala" genomspelningen. Så avslutade jag ettan, och det kändes mest "Witcher" tycker jag. Scoia'tael var rötägg i ettan, och alternativet kändes inte övertygande. Tack och lov att det neutrala alternativet fanns där.

Min största oro är den sistnämnda punkten, nämligen avslut. Hoppas verkligen detta innebär små variationer i en annars konsekvent röd tråd, och att det snarare bara handlar om vilka man lierar sig med (eller räddar) längs vägen.

Lider ofta lite av "completionist anxiety" när jag spelar rollspel. Älskar dem, men lite hatkärlek blir det lätt när de viktiga valen längs vägen inte är helt självklara. CDPR är bra på att nästan tvinga en att fundera rejält då inget beslut känns mer självklart än ett annat.

(...och låt för basken Saskia komma tillbaka så man får lägra en drake innan sagan är helt över!)


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Ase:

Det mest oroande tycker jag är storyn 1an var ren fighting med jakt på bilder av nakna brudar vilket passar 11-14 åringar .

Vilka 11 åringar spelar ett spel som Wticher tror du? Dessutom är ditt uttalande helt fel. Att påstå att samla sexkort är handlingen är ju som att säga att handlingen i Assassin's Creed 2 är att hitta duvor.

Medlem

Ähh, vem behöver The Witcher nu när Pillars of Eternity äntligen släppts mmmm..

Medlem

Alltid lika kul när ett spel blir så hypat att det bara blir besvikelse när det faktiskt släpps...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

12
Skriv svar