GTA V – se grafiska skillnaden mellan PS3, PS4 och pc i 4K

Medlem

Jag är redo

|MSI X99 Gaming 9|
I7 5820 @ 4,6
| 16GB Crucial Ballistix Sport 2666mhz ddr4
| EVGA 980 SC SLI
| Team Dark 240gb & Seagate 600 480gb
| Crosair RM1000
| Cooler Master Air 540
| Asus ROG Phoebus
| Sennheiser game Zero
| Zowie EC1-A
| Qpad Mk85
| Philips BDM4065UC 4K|


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ph3noM:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Vad skulle de säga? Att de är duktiga på att köras i 30fps @ 720p?
http://i.imgur.com/3O24SKJ.png

dessa piska de mesta som finns på pc.

Jag ska inte säga att de du nämner inte ser bra ut, men piskar det som finns på pc? Snälla.

Medlem

Det är ju klart PC ser bättre ut, det kommer det ALLTID göra, däremot föredrar jag alla dar i veckan att spela på konsol och på min 90" duk samt ett ljudsystem i den högre klassen istället för en 24-27" monitor och ett par lurar. Klart att det går att koppla en PC till projjen också, men ska du kunna kötta på i 4k lär du ha ett monster som står och surrar vid tv-bänken, tack men nej tack. Tycker ofta den aspekten förbises.


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

"consolepeasant" mogen kommentar där..
Klart möjligheterna finns på pc men vilka skulle köpa dem? 10% som sitter med absolut highend? ekonomistisk självmord för bolagen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Beroende på hur bilderna tagits fram kan det vara illusion helt att 4k skulle bli så mycket bättre.

Om du väljer 4k, croppar den bilden till den storlek du vill visa, sedan skalar upp vanligt 1920x1080p till att visa lika mycket - klart det blir blurrigt.

Om du skalar ner 4k med smart dither till 1920, blir det heller inte rättvist.

Mer relevant om det varit i samma upplösning kan jag tycka.

Rejält förvånad att det var sådan haze över PS4 nästan genomgående.

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:

Blir så trött på den eviga debatten PC/Konsol. Tror inte det finns någon konsolägare som inte också har en ok Spel-PC. Två helt olika grejer och jag gillar båda av olika anledningar. Klart man inte kan jämföra en 20kkr+ dator med en konsol, men satan i gatan vad jag är nöjd med min PS4 och GTAV på den.
Kommer säkert att plocka upp PC-versionen en dag om några år på Steam-rea för moddarna, men just nu föredrar jag soffläge framför kontorsstolen, joypaden framför aswd/mouse. Gjorde samma med GTAIV, två helt olika spelupplevelser. Båda trevliga på olika sätt, men inget snack om att soffan och joypaden är skönare. Å andra sidan var jag med på tiden då spelupplevelse var viktigare än utseende, vilket Rockstjärnorna lyckligtvis fortfarande verkar komma ihåg.

Och det där med side missions: Spela aldrig spelet som det är designat. Tog död på Mass Effect-spelen för mig, dödar alla Assassins Creed innan du når halvvägs. Det är ditt spel, spela det hur fan du vill!

Allvarligt: Om spelet får dig att göra något du tycker är jobbigt eller tråkigt borde du kräva betalt, inte betala för det. Grinds borde vara straffbart under samma paragraf som tortyr.

Ja nu på min tid så kör jag en hdmi kabel in i tvn från datorn, tar min PS4 dosa i handen som jag kör via bluetooth, intar soffläge och lirar


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av SebastianV:
Skrivet av ivanhoe68:

Jag tycker att Ps3 versionen ser bäst ut, PC versionen ser verkligen inte bra ut. :/

Skulle gått till Specsavers om jag vore dig.

Ironi..............


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Mm, wow 30fps olidligt! Kolla in denna så ser du en rejäl skillnad mellan 30fps och 60fps http://www.testufo.com/#test=framerates


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

"consolepeasant" mogen kommentar där..
Klart möjligheterna finns på pc men vilka skulle köpa dem? 10% som sitter med absolut highend? ekonomistisk självmord för bolagen.

Knappast, min dator kostade mig 6000 riksdaler, och jag kan spela allt på te.x "high" settings och det slår konsolerna med hästlängder.. Kan tillägga att jag har en ps4, wii U och ps3 så du inte får för dig att jag är fanboy.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Avstängd

Pc versionen ser sjukt Nice ut. Dock ogillar jag verkligen vad Rockstar gjort med karaktärerna. Ser väldigt "plastiga" ut. Nästan som att Rockstar dragit på ett cellshader filter eller nåt på dom. Alla andra texturer ser bra ut, men just karaktärernas utseende avskräcker lite. Skulle platsa mer i Saints row.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

"consolepeasant" mogen kommentar där..
Klart möjligheterna finns på pc men vilka skulle köpa dem? 10% som sitter med absolut highend? ekonomistisk självmord för bolagen.

Suck.

Guide.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

"consolepeasant" mogen kommentar där..
Klart möjligheterna finns på pc men vilka skulle köpa dem? 10% som sitter med absolut highend? ekonomistisk självmord för bolagen.

Du behöver inte highend dator för spela datorspel. Kom ihåg att "nextgen" konsolerna är mediokra datorer. Min laptop jag köpte för 2 år sedan är bättre än en konsol. Och då är jag inte begränsad till något.

"nextgen" konsolerna är endast en cashgrab, både för MS och Sony samt utvecklare som kan släppa "uppgraderad" version av 360/ps3 versionen. Istället hade dom kunna satsa sin utveckling på PC och utveckling inom PC hade säkert ökat dessutom. Så hade supply&demand varit högre och vi hade sett billigare hårdvara.

T.ex i trailern för AC BlackFlag för ps4/xbone kommenterar utevecklarna "with new nextgen technology we can have cool weather effects" ... Vilket har varit möjligt på PC i säkert 5-10 år.

Utan konsoler hade PC communityn varit större, och vi hade sett bättre kvalité på våra spel, istället får PC lida pga konsolportar och nergraderad grafik.

Medlem
Skrivet av LariosoDog:

Beroende på hur bilderna tagits fram kan det vara illusion helt att 4k skulle bli så mycket bättre.

Om du väljer 4k, croppar den bilden till den storlek du vill visa, sedan skalar upp vanligt 1920x1080p till att visa lika mycket - klart det blir blurrigt.

Om du skalar ner 4k med smart dither till 1920, blir det heller inte rättvist.

Mer relevant om det varit i samma upplösning kan jag tycka.

Rejält förvånad att det var sådan haze över PS4 nästan genomgående.

satt och tänkte samma sak att dom såg lite väl suddiga ut ps4'a bilderna. Så här är 2 bilder jag själv tagit inne i spelet och lagt över till datorn.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av MRZnr1:

PC har verkligen dragit från konsolerna de här sista åren. Det är inte ens värt att jämföra en konsol med en PC längre. Konsolerna har ingen stjärnglans längre.

Längre fram än några år så blir det nog en klassfråga om man spelar konsol eller om man har råd med en PC.

the order 1886 & driveclub, killzone vill ha ett snack med dig.

Pinsamt du tar upp konsolexklusiva spel. Hade spelen utvecklats främst till pc och inte konsol hade det sett bättre ut, möjlighet till bättre spel, högre upplösning, mer fps, färre pop-ins, bättre prestanda, högre kvalité.

Men du verkar vara inbiten consolepeasant så är väl ingen idé att fösöka argumentera med dig.

"consolepeasant" mogen kommentar där..
Klart möjligheterna finns på pc men vilka skulle köpa dem? 10% som sitter med absolut highend? ekonomistisk självmord för bolagen.

Ptja, för oss användare av plattformen så skulle jag väl säga att möjligheterna finns, och har utnyttjats hela tiden, inte behöver man vara en del av 10 % för att ta del av det.

Iom tillväxten på pc marknaden skulle jag säga att rätt många är villiga att köpa.

Medlem
Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Så köper du 970 för SLI?! och 4K?! HAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av firebird_79:

har precis beställt ny pc i delar intel 4790k 8gb 1600mhz 2st 970 gtx nu ska man spara till en 4k skärm

Det är en bra dator du har, men tyvärr så är inte 970 bra kort för 4k gaming. Minneshanteringen kommer att förstöra spel upplevelsen. Man har problem med 970 SLI i 1440p eftersom man upplever stuttering och 4k kommer bara att bli värre. 980 SLI hade varit ett bättre val eller 290X CF ifall du vill ha något i samma prisklass som 970, ifall man nu inte kan vänta på R9 300 serien.

Medlem

Spelar ingen roll köper inte en pc å lägger ner så mycket pengar känns så onödigt. Å sen blir det otroligt jobbigt med pc för mej som inte klarar av Windows å alla 10000 inställningar man behövder kunna att kunna fixa allt så man kan ställa in så allt blir perfekt.

Medlem
Skrivet av Hymer:

Jag är redo

|MSI X99 Gaming 9|
I7 5820 @ 4,6
| 16GB Crucial Ballistix Sport 2666mhz ddr4
| EVGA 980 SC SLI
| Team Dark 240gb & Seagate 600 480gb
| Crosair RM1000
| Cooler Master Air 540
| Asus ROG Phoebus
| Sennheiser game Zero
| Zowie EC1-A
| Qpad Mk85
| Philips BDM4065UC 4K|

Hymer, vi får inte skriva våra specs hit, alla haters dyker upp. Nice build för övrigt.

Medlem
Skrivet av Taboooh:
Skrivet av Hymer:

Jag är redo

|MSI X99 Gaming 9|
I7 5820 @ 4,6
| 16GB Crucial Ballistix Sport 2666mhz ddr4
| EVGA 980 SC SLI
| Team Dark 240gb & Seagate 600 480gb
| Crosair RM1000
| Cooler Master Air 540
| Asus ROG Phoebus
| Sennheiser game Zero
| Zowie EC1-A
| Qpad Mk85
| Philips BDM4065UC 4K|

Hymer, vi får inte skriva våra specs hit, alla haters dyker upp. Nice build för övrigt.

Hehe sant ;D tack tack, Riktigt nöjd med detta bygget men kommer byta gkorten när 390x lanseras.

Vad sitter du på?


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Mäter ni e-penis? Jag har ett 7970. är det bra?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Se så snygg grafik jag aldrig kommer ha råd att uppnå!

Medlem

ctrl + t --> inet.se --> ny skärm och grafikkort beställt.

Medlem
Skrivet av CliQue-SinneD:

Mäter ni e-penis? Jag har ett 7970. är det bra?

Gav bort dubbla GTX 680 som är likvärdig i prestanda till min syster för att det var för dåligt.

8====D


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Det är allmänt känt att WarpGuN är FZ's egna konsoll-nisse som trollar som en tok i mer eller mindre varenda nyhetstråd som har att göra med PC & konsoller.
Varför matar ni trollet sitter jag här och funderar?

Skrivet av Sanazin:

När man talar om trollet
Till och med sent in på kvällen är den vaken och härjar helvilt. Patetiskt.

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

Medlem
Skrivet av Perre80:

Och här är hen som får mig som gamer att skämmas varje gång man drar igång pc:n.

Troll finns överallt och du är inte ett dugg bättre.

För att jag gärna påpekar hur tröttsamt det är att höra all trolleri på FZ så fort det kommer till PC & konsoller, med tanke på att majoriteten av det härstammar från en enda person? En person som bevisligen trollar medvetet (läs tråden) och har gjort så under en längre period?

Du kanske borde läsa igenom denna nyhetstråd innan du kläcker ur dig dumheter. Alla har dock rätt till sin åsikt, även de tagna ur luften.
Skäms på du tycker jag, men förvänta dig inte att någon bryr sig.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Spelar ingen roll köper inte en pc å lägger ner så mycket pengar känns så onödigt. Å sen blir det otroligt jobbigt med pc för mej som inte klarar av Windows å alla 10000 inställningar man behövder kunna att kunna fixa allt så man kan ställa in så allt blir perfekt.

Vilka 10000 inställningar är det du menar, du vet att datorerna inte är som dom var på 90-talet va? klicka på installera, klart. Dubbelklicka på spelikonen spelet igång. I spelet väljer du low, high, eller ultra på grafik inställningarna. Färdigt. Och har du en xbox dosa är det bara att plugga in i usb porten, inga inställningar behövs....... Voila! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Fan.. Hur ska jag kunna njuta av GTA V på min gamla PS3a efter att ha sett detta?

Medlem

Bara en undran. Varför valde man att jämföra ps3 å ps4 mot pc när spelet också finns på xbox 360 och xbox one? Det är väl ingen stor skillnad på konsolernas version? Bara undrar.

Medlem

Förstår inte varför konsoll folk tror man måste lägga ut 20k på en dator för att få gammal dålig konsoll grafik?
Min gammla dator som är många många år kan köra ps3, x360spel snyggare än vad dom klarar av.
Min 2-3år gammla dator skrattar åt dom "nya" konsollerna..
att säga att man måste lägga ut 20k på en dator är fel, konsollerna ligger år efter pc...

Kommer sj nog att köpa en ps4 senare dock. Alltid trevligt å ha. +kul å sammla konsoller. Men jag vet trots det att pc är överlägsen konsollers fåniga framerates, dålig grafik, små minnen, allt begränsat osv...

Skrivet av en master race som vet att konsoller är roliga! Men ser verkligheten som den är. Pc master race.


signatur

R.I.P The_maxx

Skriv svar