Så spelar du din egen musik på egen station i GTA V PC

Medlem

Jag är så nöjd att höra min favoritmusik av Tangerine Dream.
Passar skitbra i GTA-spel.
Det var tyvärr bland det senaste Edgar Froese gjorde. RIP.

Edit: Läste nyss att det sista han skapade innan han gick vidare var "Chandra - The Phantom Ferry , Part 2".


signatur

autograph

Medlem

Tangerine Dream - Grand Theft Auto 5, The Cinematographic Score.
https://youtu.be/QwVWpcKAOKs

"The score for the groundbreaking game GTA 5 was based on the merging of four different artist inputs, a procedure the music supervisor of the game had to follow. Finally it worked perfectly for the game. What has been left out, necessarily to give the game a needed sound dress in its abstract form, is the so-called cinematographic score. Here you will find the music without any other information from the game itself. It's the pure musical environment composed and played solely by Tangerine Dream. Maybe you will recognize a tune or rhythm here and there, but everything is built in the dress of sequencer lines and melodies as it was composed in the first place. This special edition is LIMITED to 2000 copies - for our diehard fans - and will not hit the major shops anywhere."

R.I.P. Edgar Froese, Tangerine Dream founder dead at 70.
http://consequenceofsound.net/2015/01/r-i-p-edgar-froese-tang...


signatur

autograph

Medlem

inte haft musik på min hårdisk sedan Gustav Vasa skida genom mora så inget för mig direkt de där.

Medlem

Fan kan verkligen tänka mig Trevor dunkandes med Meduza när han rampagear. Hade passat honom perfekt.

Medlem

Ni borde verkligen inte uppmuntra att lägga till musik i spelet, utan att varna för lagg:

http://gtaforums.com/topic/784775-lag-w-self-fm/

Medlem
Skrivet av deezel:

Kan ju hoppas att det funkar precis som i GTA IV då, att det räcker med att lägga länkar till musiken där. Själv har jag det lilla jag har kvar på NAS:en, resten ligger i spotify.

Det skulle jag nog ta för givet, så var det väl i San Andreas också, och säkerligen de två föregångarna med.

Medlem

Grattis alla PC gamers! Äntligen får ni spela ett snart två år gammalt spel

Testpilot
Skrivet av Moroder:

Grattis alla PC gamers! Äntligen får ni spela ett snart två år gammalt spel

Haters gonna hate.

Medlem
Skrivet av Moroder:

Grattis alla PC gamers! Äntligen får ni spela ett snart två år gammalt spel

ja äntligen får vi spela spelet som det ska spelas, på en rejäl PC istället för en matbuktik syltburk.

Medlem
Skrivet av Moroder:

Grattis alla PC gamers! Äntligen får ni spela ett snart två år gammalt spel

Konsollfjanteriet är inte ens på samma kontinent som PC-versionen. Worth waiting for. För övrigt är det andra gången jag köper det. Både till PS3 och PC. Jag var imponerad av vad de lyckades klämma ur PS3an, men den här gången har de överträffat sig själva.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Spelet blir lite mer ostabilt när man lyssnar på sina egna låtar har jag märkt, får vänta på patch innan jag börjar lyssna på min egen musik.

Medlem

Tysk marschmusik för hela slanten.

12
Skriv svar