Vinter! [Spoiler varning]

Medlem
Vinter! [Spoiler varning]

När jag slungades ut ur alien grottberget och rätt in i -200 grader typ (som var ofantligt snyggt och känslan var verkligen shit va kallt det är) så knäböjdes min dator. Hade jag tur så hade jag en FPS på 12 FPS. Den variera från 5-10 för det mesta. Det som hjälpte var att ställa ned till "Medium", njuta sig förbi denna del av spelet och sedan ställa upp till "high" igen.

Det jag undrar är, var det bara för mig det blev såhär?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Inaktiv

Tyckte inte det var så farligt i vinter miljön , det svåraste var nog och hålla både prophet och en själv vid liv.Där emot fick jag ställa ner i slutet på hangarkryssaren.

Medlem

Ända stället in FPS droppade var när man skulle hjälpa Prophet, vid elden är fps runt 4-5.

Medlem

Min dator fick en hjärtattack där med. Dom använder väldigt mycket particel effekter just på den banan. Hade ca 2-6 fps på very high, men när jag testade den i editorn så hade jag mycket bättre fps dock så hade jag nyss installerat 169.09. Är snart där igen får se om man har mer fps.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Märkte ingen större skillnad. Men i rymdskeppet däremot, så droppade FPS'en rejält. När man kom ut i vintern så blev det genast bättre.

Inställningar: High
Dator: Q6600, 8800GTX och 2 GB RAM


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Nej inte i Vintermiljön men för mig åkte FPSen ner drastiskt under den banan med stridsvagnarna.. där fick jag ställa ner ordentligt.

Kör på allting på high AA=OFF och har en 3700+ 1GB RAM 8800GTS 640 @ 1600x1200 och har helt OK FPS annars. (15-40).


signatur

son of a gun

Medlem

Fan vad skumt att alla får så olika problem. Jag körde allt på high och det flöt toppen fram till och med en del av isbanan. Sen kraschade spelet och när jag startade om så fick jag pissdålig prestanda på isbanan och fick ställa ner till low på det mesta. Kunde sen ställa upp grafiken men fick problem igen på hangarfartyget...

Medlem

Det är så det var för mig Fedorov, måste bero på alla partiklar


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

1
Skriv svar