Övernaturligt värre – i Alan Wake 2-prototyp!
"AW" var ett bra spel, men det var nog bra de lämnade det och gjorde något annat.
spelade lite Alan Wake häromdagen.. vågar inte titta på prototypen för spoilers hur storyn tar vidare i första. Tänkte på det då att det håller rätt bra grafiskt.
Bra tänkt, filmklippet innehåller tydligen spoilers i textbubblorna
Game long and prosper
Va mycket reklam det är i videon. Coca Cola, Subway, Shell, Ford, mm.
Synd att det inte verkar bli någon 2:a. Alan Wake är en av få spel som jag kunde spela i flera timmar utan att lägga ner handkontrollen.
Absolut synd att det inte blev något AW2.
AWAN är ett av de bästa story spelen jag någonsin spelat.
Anledningen till varför det va så mycket "reklam" va för att det skulle spegla den riktiga världen.
har inte mycket till övers för remedy jävla pc svikare, synd att dom sålde sig till konsollerna för hade alan wake kommit först till pc så hade vi haft idag tvåan.. så dom kan fuckoff!
Precis, Alan Wake var ju menat att bli betydligt mer än vad det blev, och var menat att komma till PC från första början. Kommer ihåg hur taggad man var när man läste om det, och sen tog de ju bort skitmycket..
har inte mycket till övers för remedy jävla pc svikare, synd att dom sålde sig till konsollerna för hade alan wake kommit först till pc så hade vi haft idag tvåan.. så dom kan fuckoff!
Precis, Alan Wake var ju menat att bli betydligt mer än vad det blev, och var menat att komma till PC från första början. Kommer ihåg hur taggad man var när man läste om det, och sen tog de ju bort skitmycket..
Det enda det var "menat att bli" utöver vad det slutligen blev var ju open-world.
har inte mycket till övers för remedy jävla pc svikare, synd att dom sålde sig till konsollerna för hade alan wake kommit först till pc så hade vi haft idag tvåan.. så dom kan fuckoff!
Precis, Alan Wake var ju menat att bli betydligt mer än vad det blev, och var menat att komma till PC från första början. Kommer ihåg hur taggad man var när man läste om det, och sen tog de ju bort skitmycket..
Det enda det var "menat att bli" utöver vad det slutligen blev var ju open-world.
Ja, och hade det blivit open-world på det sättet de hade tänkt sig från början, hade det också blivit en väldigt stor skillnad. Från början var det också tänkt man skulle kunna använda sig mycket mer av fysiken i miljöerna runt omkring, vilket skrotades eftersom det var svårt att implementera i ett linjärt spel.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.
har inte mycket till övers för remedy jävla pc svikare, synd att dom sålde sig till konsollerna för hade alan wake kommit först till pc så hade vi haft idag tvåan.. så dom kan fuckoff!
Precis, Alan Wake var ju menat att bli betydligt mer än vad det blev, och var menat att komma till PC från första början. Kommer ihåg hur taggad man var när man läste om det, och sen tog de ju bort skitmycket..
Det enda det var "menat att bli" utöver vad det slutligen blev var ju open-world.
Ja, och hade det blivit open-world på det sättet de hade tänkt sig från början, hade det också blivit en väldigt stor skillnad. Från början var det också tänkt man skulle kunna använda sig mycket mer av fysiken i miljöerna runt omkring, vilket skrotades eftersom det var svårt att implementera i ett linjärt spel.
Annorlunda jo, men open-world skrotades ju just iom att det inte fungerade ihop med hur man från början ville att spelet skulle framskrida.
har inte mycket till övers för remedy jävla pc svikare, synd att dom sålde sig till konsollerna för hade alan wake kommit först till pc så hade vi haft idag tvåan.. så dom kan fuckoff!
Precis, Alan Wake var ju menat att bli betydligt mer än vad det blev, och var menat att komma till PC från första början. Kommer ihåg hur taggad man var när man läste om det, och sen tog de ju bort skitmycket..
Det enda det var "menat att bli" utöver vad det slutligen blev var ju open-world.
Ja, och hade det blivit open-world på det sättet de hade tänkt sig från början, hade det också blivit en väldigt stor skillnad. Från början var det också tänkt man skulle kunna använda sig mycket mer av fysiken i miljöerna runt omkring, vilket skrotades eftersom det var svårt att implementera i ett linjärt spel.
Annorlunda jo, men open-world skrotades ju just iom att det inte fungerade ihop med hur man från början ville att spelet skulle framskrida.
Det var den officiella förklaringen, ja. Sen kan man ju spekulera i om det hade mer att göra med att det blev tvingat att bli konsolexklusivt för Xbox360, när Microsoft ville vara med och lägga näsan i blöt. Jag menar, först utvecklar de spelet med PC som inriktning, sen när det utannonseras till att bli konsolexklusivt, var deras förklaring: "Ja, men vi valde att göra såhär för det känns mer rätt att spela spelet uppkrupen i en soffa med handkontroll, för att få rätta känslan". Jo, men visst. Det köper vi ju. Klart ni ska skrota spelet till PC och köra "all in" till konsol. Ironiskt nog, kom det ju till PC sen ändå. Men det var lite försent.
GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.