Killing Floor 2 släppt på Steam!

Robot
Killing Floor 2 släppt på Steam!

In och slakta hundratals monster, ditt monster.

#mortal-kombat-x, #killing-floor, #red-orchestra-2


Inaktiv
Killing Floor 2 släppt på Steam!

Min första reaktion: YES!!!!
När jag såg priset på Steam: Fan!!

Jag får vänta tills vecka 20 för att ens se om jag har råd med det. Det är dock lätt värt varenda liten krona (~252 SEK), men mat går faktiskt före spel

Medlem

Ser bra ut! Man kanske kan få ett gäng polare att köpa det...
Förövrigt, videoklippet ni la upp, den som spelar verkar ha extremt hög sensetivity

Medlem

Jag gillar killing floor, men det här: låter inte bra:
http://nichegamer.com/2015/04/killing-floor-2-devs-will-ban-y...

skulle uppskatta om ni läste artikeln också och inte bara kolla på bilden.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Vad är fel med det? Låter ju alldeles utmärkt.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Lol wtf? Kan de verkligen inte koda in något suspension system som inte tillåter dessa personer att skriva eller prata micken under x dagar?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av MacNille:

Varför är inte det bra ? Låter som en rätt bra grej enligt mig, bara låta bli att uppföra sig på det sättet svårare är det inte.

Edit: läste lite mer nu och ja verkar vara lite vagt på eula:n om vad som faktiskt är okej och inte okej, men låter mer som något de måste skriva för att kunna få bukt med de som tar sina mods och uttalanden till det extrema, speciellt när det gäller ett så våldsamt spel.

Medlem

Megapepp! Dock helt fel tidpunkt. 21% i gta och vill nog bli klar först.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Ett bra exempel på något som låter bra i teroin, men som lätt kan missbrukas. Varningar måste utföras först så folk vet var deras gräns går. Dessutom så borde dom bara banna personen från att kommunicera istället.

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av MacNille:

Vad är fel med det? Låter ju alldeles utmärkt.

För att systemet kan missbrukas som bara den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Rädd att mamma ska få reda på att du fuskar online?

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det är klart det inte låter bra om man faller in i den kategorin som dom skriver om xP

Medlem

Dom kommer ju aldrig någonsin enforca det där utan varning. Det där är bara avskräckande.

Medlem
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MacNille:

Rädd att mamma ska få reda på att du fuskar online?

Väldigt vuxen och givande kommentar, bra jobbat!

Medlem
Skrivet av Enorus:
Skrivet av Bojkott:
Skrivet av MacNille:

Rädd att mamma ska få reda på att du fuskar online?

Väldigt vuxen och givande kommentar, bra jobbat!

Om du läser EULA så förstår du.

Medlem

Fast saken är som sådan, mina damer och herrar, att de har backat lite på det där nu.

Källa #1: http://steamcommunity.com/app/232090/discussions/0/6184594057...
Källa #2: http://steamcommunity.com/app/232090/discussions/0/6184594057...

Tripwire har förklarat att de inte tänkte delta aktivt i att upprätthålla reglerna, et cetera. Dvs, EULAn var mest deras "värdegrund" och lite av ett hämmat utbrott mot teoretiska "worst case consumers".

Så som för de flesta företag står det ju någonstans i alla deras kvasi-juridiska dokument att typ "all references to sexuality, gender, ethnicity, country of origin etc will result in an instant ban".

Men det är inte som att det finns någon egentlig mekanism alls för att upprätthålla det systemet. Och den uttryckliga planen är att ingen sådan någonsin kommer bli aktuell.

Medlem

Värt! Blev 6-pack för oss.

Medlem

äääääääh. Helldivers är roligare.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av KatOne:

Fast saken är som sådan, mina damer och herrar, att de har backat lite på det där nu.

Källa #1: http://steamcommunity.com/app/232090/discussions/0/6184594057...
Källa #2: http://steamcommunity.com/app/232090/discussions/0/6184594057...

Tripwire har förklarat att de inte tänkte delta aktivt i att upprätthålla reglerna, et cetera. Dvs, EULAn var mest deras "värdegrund" och lite av ett hämmat utbrott mot teoretiska "worst case consumers".

Så som för de flesta företag står det ju någonstans i alla deras kvasi-juridiska dokument att typ "all references to sexuality, gender, ethnicity, country of origin etc will result in an instant ban".

Men det är inte som att det finns någon egentlig mekanism alls för att upprätthålla det systemet. Och den uttryckliga planen är att ingen sådan någonsin kommer bli aktuell.

Det låter bra. Skönt att de förklara det lite mer nogrann.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

dmn
Medlem
Skrivet av nhagyavi:

men mat går faktiskt före spel

Filthy casual!

Medlem
Skrivet av MacNille:

Det låter bra. Skönt att dem förklara det lite mer nogrann.

De*.

Medlem

Trevligt att de igång, lite tråkigt dock att det inte släppt på riktigt och att det verkar som att de kommer att wipea statsen. Så känns mer som beta än early access.

Medlem

Så, ni som har testat, hur är det?

Edit: Strunt samma. Det är säkert värt det.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av MacNille:

Jag gillar killing floor, men det här: låter inte bra:
http://nichegamer.com/2015/04/killing-floor-2-devs-will-ban-y...
https://pbs.twimg.com/media/CDL8AUuUMAEya3k.png:large

skulle uppskatta om ni läste artikeln också och inte bara kolla på bilden.

Det verkar väldigt vuxet. Ungefär lika vuxet som att ta bort alla roliga kommentarer och trader med sexuella anspelningar. Vi ska alla vara väldigt noga med hur vi beter oss. Självklart ska vi ha roligt men det ska vara roligt på rätt nivå så att alla, även lättstötta ska trivas och också ha roligt. På det här viset blir allt mycket bättre och världen tolerantare. De på Killing Floor kommer även kvotera in kvinnor i studion för dynamikens skull.

Så. Gå och ha roligt nu.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Ravenknight:

Så, ni som har testat, hur är det?

Det är en väldigt trogen uppdatering, känns som gamla killing floor i ny motor. Samma monster, liknande vapen. Gillade du första, så lär du gilla nya. Saknas en del fortfarande dock, finns 4 klasser och tre banor, samt 4 vapen per klass.
Så det kan kännas lite tidigt att skaffa det, särskilt som att progressen kan resetas innan det är ur early access.
Men känns gött ändå, hoppas på att dra in polarna i det när det är lite mer klart.

Medlem
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av Ravenknight:

Så, ni som har testat, hur är det?

Det är en väldigt trogen uppdatering, känns som gamla killing floor i ny motor. Samma monster, liknande vapen. Gillade du första, så lär du gilla nya. Saknas en del fortfarande dock, finns 4 klasser och tre banor, samt 4 vapen per klass.
Så det kan kännas lite tidigt att skaffa det, särskilt som att progressen kan resetas innan det är ur early access.
Men känns gött ändå, hoppas på att dra in polarna i det när det är lite mer klart.

Är det lite mer djup i spelet? Tyckte kf var roligt men progress var skitseg och att det är alldeles för instansbaserat. Några timmars spel vid varje LAN sedan var jag nöjd liksom.

Medlem
Skrivet av Todilo:
Skrivet av Oktagon:
Skrivet av Ravenknight:

Så, ni som har testat, hur är det?

Det är en väldigt trogen uppdatering, känns som gamla killing floor i ny motor. Samma monster, liknande vapen. Gillade du första, så lär du gilla nya. Saknas en del fortfarande dock, finns 4 klasser och tre banor, samt 4 vapen per klass.
Så det kan kännas lite tidigt att skaffa det, särskilt som att progressen kan resetas innan det är ur early access.
Men känns gött ändå, hoppas på att dra in polarna i det när det är lite mer klart.

Är det lite mer djup i spelet? Tyckte kf var roligt men progress var skitseg och att det är alldeles för instansbaserat. Några timmars spel vid varje LAN sedan var jag nöjd liksom.

Progress är bättre, 25 nivåer istället för sex stycken så kortare mellan dem, samt att man vid var femte får välja mellan två skills som gör lite större skillnad. Upplägget är sig likt så antar det är lika lätt att tröttna på detta som det gamla. Jag gillade uppdragsbanorna som kom de släppte senare i ettan, hoppas det kommer liknande i tvåan, med ett antal olika sådana banor tror jag det blir lättare att uppskatta det för de som inte bara vill klara svårare och svårare utmaningar.

Medlem
Skrivet av vidde:
Skrivet av MacNille:

Vad är fel med det? Låter ju alldeles utmärkt.

Jag tycker också att det låter jätte bra. Men är man inte beredd att lyda dessa bestämmelser så får man väl stå över. Jag spelar iaf och är glad och alla personer jag spelat med är trevliga

Medlem
Skrivet av krythorian:

Jag tycker också att det låter jätte bra. Men är man inte beredd att lyda dessa bestämmelser så får man väl stå över. Jag spelar iaf och är glad och alla personer jag spelat med är trevliga

Det var ganska "uncalled for" eftersom KF hade en av de bästa communities jag känner till. Men de räknar väl iskallt med att nötterna ska göra entré nu när de breddat.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar