Så stor och öppen är Witcher 3-världen

Robot
Så stor och öppen är Witcher 3-världen

Fan-skapad film visar den verkliga skalan i open world-spelet.


Medlem
Så stor och öppen är Witcher 3-världen

blir ett köp till ps4:an då jag inte har cash att uppgradera spelburken.
verkar bra.

Medlem

Det ser ut att vara GIGANTISKT!!!! =D


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

k3m
Medlem

Puh! Blir jobbigt att utforska hela kartan ;p

Medlem

Ja, jävlar. Lär bli en fin spelvår. Gta V, KF2 och witcher 3. So much to do, so little time.

Medlem

Spel + Sommarnätter har alltid varit underbart. Efter lite grillande och badande i sjön, så sitter man och spelar natten lång.

Och denna sommar med Witcher 3 o.o


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Testpilot

Lita på att jag kommer utforska allt som ser intressant ut , finns inget roligare än att bara rida ut i naturen och gå vilse!

Medlem
Skrivet av Hannu:

Ja, jävlar. Lär bli en fin spelvår. Gta V, KF2 och witcher 3. So much to do, so little time.

Vad är KF2?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:
Skrivet av Hannu:

Ja, jävlar. Lär bli en fin spelvår. Gta V, KF2 och witcher 3. So much to do, so little time.

Vad är KF2?

Jag gissar på Killing Floor 2.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Kommunfastigheter 2.

Medlem

Detta påstås vara en jämförelse mellan GTA V's karta (övre högra hörnet) och Witcher 3-kartan.

Keeping in mind att GTA V har flygplan, sportbilar med mera som gör att världens känns mindre än den är.

Skepsis rekommenderas! Men om detta stämmer så är jag officiellt blown away.

Medlem

Hoppas att det inte är supersmockat med massa ikoner och relativt ointressanta grejer överallt bara, gillar känslan av att befinna mig lite i ödemark ibland och inte stressas upp totalt av saker som pluppar upp här och där. Vill ha lite svängrum!

Medlem
Skrivet av KatOne:

https://i.chzbgr.com/maxW500/8478742016/h96550A5D

Detta påstås vara en jämförelse mellan GTA V's karta (övre högra hörnet) och Witcher 3-kartan.

Keeping in mind att GTA V har flygplan, sportbilar med mera som gör att världens känns mindre än den är.

Skepsis rekommenderas! Men om detta stämmer så är jag officiellt blown away.

Verkar inte stämma så bra om man går efter videon, då han i lagom takt isf rider dryga 5 kvarter på 5-10 sekunders tid då.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av KatOne:

https://i.chzbgr.com/maxW500/8478742016/h96550A5D

Detta påstås vara en jämförelse mellan GTA V's karta (övre högra hörnet) och Witcher 3-kartan.

Keeping in mind att GTA V har flygplan, sportbilar med mera som gör att världens känns mindre än den är.

Skepsis rekommenderas! Men om detta stämmer så är jag officiellt blown away.

Som sagt, om videon i artikeln stämmer så stämmer inte den där bilden. Och vice versa, då.

Medlem

CDR har i en Powerpoint sagt att de två huvudareorna i Witcher 3 är ungefär 52 square miles var.

Rockstar sa att kartan i GTA V är ungefär 50 square miles. Men det finns de som testat lite och kommit fram att den är ungefär 30 square miles.

Det är ändå inte så intressant tycker jag. Det är innehållet och känslan som är viktig. Skyrim har jag haft väldigt kul med och den kartan är rätt liten i jämförelse (och med små städer med lite folk i).

k3m
Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas att det inte är supersmockat med massa ikoner och relativt ointressanta grejer överallt bara, gillar känslan av att befinna mig lite i ödemark ibland och inte stressas upp totalt av saker som pluppar upp här och där. Vill ha lite svängrum!

instämmer!

Medlem
Skrivet av dTexN:

Spel + Sommarnätter har alltid varit underbart. Efter lite grillande och badande i sjön, så sitter man och spelar natten lång.

Och denna sommar med Witcher 3 o.o

Och där kom alla sommarkänslorna som ett slag på käften.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ftmch:

Hoppas att det inte är supersmockat med massa ikoner och relativt ointressanta grejer överallt bara, gillar känslan av att befinna mig lite i ödemark ibland och inte stressas upp totalt av saker som pluppar upp här och där. Vill ha lite svängrum!

Ja, men det är ju en svår balans att hitta också - den där ena högen spelare inte gnäller över att spelet är för plottrigt samtidigt som den andra högen inte heller gnäller om att det är för långsamt med för många transportsträckor/lite att göra.

Medlem
Skrivet av Mabec:

Kommunfastigheter 2.

GOTY?

Angående Witcher 3-kartan så vill jag att den skall vara stor. Gör inte så mycket om det finns en massa ödemark, för det förstärker bara känslan av att världen är stor och farlig. Det ska ta lite tid att resa runt, och ibland vill man hara ha en fin vy när man traskar längst med skogsvägarna.

Medlem
Skrivet av KatOne:

https://i.chzbgr.com/maxW500/8478742016/h96550A5D

Detta påstås vara en jämförelse mellan GTA V's karta (övre högra hörnet) och Witcher 3-kartan.

Keeping in mind att GTA V har flygplan, sportbilar med mera som gör att världens känns mindre än den är.

Skepsis rekommenderas! Men om detta stämmer så är jag officiellt blown away.

Man kan ju till ytan göra ett spel hur stort som helst men det gäller ju att fylla det med meningsfullt innehåll också...

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas att det inte är supersmockat med massa ikoner och relativt ointressanta grejer överallt bara, gillar känslan av att befinna mig lite i ödemark ibland och inte stressas upp totalt av saker som pluppar upp här och där. Vill ha lite svängrum!

Man ska kunna stänga av sånt och minimap enligt CDPR. Även healthbars och annat i UI går att stänga av ifall man vill ha så lite UI som möjligt.

Edit: I Gophers första videopresentation från idag så skrollar han igenom nästan alla alternativ för HUD configuration.
https://youtu.be/94R0Ji39E68?t=447

Medlem

"Jaha? Det är väl inte så stort?"
*Kartan zoomas ut*
"Ooooh..."

Medlem

ja jävlar det får ju gta5 kartan att se pytteliten ut ju haha... lär bli många speltimmar i det spelet tamigfan!

k3m
Medlem
Skrivet av mrpijey:
Skrivet av Mabec:

Kommunfastigheter 2.

GOTY?

Angående Witcher 3-kartan så vill jag att den skall vara stor. Gör inte så mycket om det finns en massa ödemark, för det förstärker bara känslan av att världen är stor och farlig. Det ska ta lite tid att resa runt, och ibland vill man hara ha en fin vy när man traskar längst med skogsvägarna.

Instämmer! Att det är ödemarker bidrar bara till en bättre upplevelse. Samtidigt får inte spelet vara utformat så att ödemarken känns som onödig/påtvingad transportsträcka, notera orden onödig/påtvingad. Transportsträckor ska finnas i spel tycker jag. Och definitivt i rollspel är det viktigt.

Medlem
Medlem

detta kan vara spelet som gör mig singel igen

Medlem

I feel an addiction creeping. Seriöst. Det roliga känner jag att om man inte orkar utforska allt så kommer man kunna läsa på forum i stil med "jag va i detta området och jäklar va grymt det va!" Man blir sugen av tips på ställen att besöka.

Vet inte riktigt på vilken plattform jag ska skaffa det än. Vore schysst med nått demo så man kan se hur det rullar och ser ut på PC. Jag har sett kraven men jag vill ändå se med egna ögon hur det rullar på min maskin.

Medlem

♫ En helt ny värld! ♫

Ambassadör
Xbox

GnnnnnnnffffffffgghhhhhhhhhhaaaAAAA!


signatur

Jump in.

Quake-konnässsör

Det är roligt att de satsar på en lite större karta, att det finns ett sammanhang mellan de olika kapitlen. Men det är ingen konst att göra en stor karta för att sedan röra sig på, konsten är att försöka fylla denna karta och värld med nyttigheter för spelarna.

Man blir lite skeptisk till storleken om verkligen CD project kan göra kartan intressant, eller om den kommer bli tråkig i längden.

Skulle gärna vilja se att de skulle ha slopat quick-travel möjligheter. Dragons dogma gjorde det, med vissa restriktioner för några artefakter som gjorde att du kunde använda quick-travel men var väldigt sällsynta. Men det kanske skapar frustration för många att de måste resa tvärs över landet för att sedan rida tillbaka till utgångspunkten

12
Skriv svar