Så här ser Just Cause 3 ut i rörelse. Typ.
"Preorder now to get the exclusive this and that" Kan man ta bort glädjen mer om man försöker?
Precis var taggad i början. Så kommer det på slutet då var det bara, Fuuuuuuuuuuuuuck yooooou!
Precis, don't tell me what to do motherkisser. Bara för att tänker jag inte förbeställa det
Trevlig trend det där att hypa upp en kommande "gameplay"-trailer som visar sig sakna all form av gameplay.
Avalanche Studios gjorde exakt samma sak med Mad Max tidigare trailer "Soul of the man" och kallade den gameplay trailer. De fick en del kritik för det, men svarade bara lite hånfullt på twitter.
Trevlig trend det där att hypa upp en kommande "gameplay"-trailer som visar sig sakna all form av gameplay.
Det där var ju gameplay, fast från andra kameravinklar. Om man spelat de andra spelen så tog det bara sekunder att förstå detta.
Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM
Klart dom har extrasaker till förbeställningar för att locka till sig fler sådana, eller vad är problemet?
Om dom inte haft med bonusar för förbeställare så hade det varit snålt...?
Problemet är detsamma som det alltid varit. Spelet ska kunna sälja sig själv på egna ben utan massa lockbete skit. Sånt här brukade man få hitta gömt i spel. Numera är det preorder crap. Värsta scenariot är om förköpsprylar gör din spelupplevelse annorlunda än vad som är tänkt. Typ att det blir för lätt. Då har du förköpt dig till nånting som förstör.
GTAV hade också preorder bonus i form av pengar. Nu kan man ha massa saker mycket tidigare. Sånt som man borde först få andra spelrundan imo.
Just Cause 2 var ett av de värsta spelen jag någonsin spelat. Det kändes som ett skämt rakt igenom, kontrollerna fick mig att gråta.
Du får tycka vad du vill om spelet.
Men kontrollerna i JC2 är riktigt bra. Att köra en helikopter i JC2 är helt underbart, att jämföra med t.ex. GTA V där det är dåligt utfört.
Klart dom har extrasaker till förbeställningar för att locka till sig fler sådana, eller vad är problemet?
Om dom inte haft med bonusar för förbeställare så hade det varit snålt...?
Problemet är detsamma som det alltid varit. Spelet ska kunna sälja sig själv på egna ben utan massa lockbete skit. Sånt här brukade man få hitta gömt i spel. Numera är det preorder crap. Värsta scenariot är om förköpsprylar gör din spelupplevelse annorlunda än vad som är tänkt. Typ att det blir för lätt. Då har du förköpt dig till nånting som förstör.
GTAV hade också preorder bonus i form av pengar. Nu kan man ha massa saker mycket tidigare. Sånt som man borde först få andra spelrundan imo.
Jag ser absolut poängen i den biten, men oftast(?) brukar det inte vara något man tvingas på att behöva använda.
Just Cause 2 var ett av de värsta spelen jag någonsin spelat. Det kändes som ett skämt rakt igenom, kontrollerna fick mig att gråta.
Du får tycka vad du vill om spelet.
Men kontrollerna i JC2 är riktigt bra. Att köra en helikopter i JC2 är helt underbart, att jämföra med t.ex. GTA V där det är dåligt utfört.
Jag antar att du menar mus och tangentbord när du skriver "kontroller".
Men eftersom det är implementerat att sömlöst kunna byta mellan tangentbord+mus och xbox360 kontroller så funkar det perfekt att flyga helikopter
ett tips bara ifall du inte provat på det.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |