Ska man börja spela The Elder Scrolls Oblivion

Inaktiv
Ska man börja spela The Elder Scrolls Oblivion

Tycker ni att man ska köpa och börja spela Oblivion?? Eller tycker ni att det e skit och bara ta att glömma att köpa??

Medlem

Jag tkr verkligen att du ska köpa det, det är det roligaste o bästa spel jag spelat!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Klart det är värt att köpa om man är intresserad av spelet och om du har en dator som pallar att köra allt på högsta så är det ju ett plus.

Medlem

Ska snart lira igenom spelet när jag har köpt mitt 8800GTX


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

köp det på pc och spela.

Medlem

Beror på... är du lite kräsen när det kommer till rollspel så kommer du nog inte tycka om Oblivion.

Annars är det bara å spela på

Inaktiv

Jag spelar bara RPG spel eller MMORPG nuförtiden.

Inaktiv

Oblivion är det bästa RPG:et som inte är online.

Det kan också bli hur moddat som helst

Inaktiv

Kolla bara på vad spelet har fått för betyg.
Säger det inget?

Detta spel är ett måste!

Inaktiv

Bra spel men inget vidare bra rollspel.. skulle vilja kalla det ett action spel hellre.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Oblivion är absolut inte det bästa RPGet till PC, låååångt ifrån! Det är dock ett väldigt bra spel och riktigt kul är det med!

Köp det!

Inaktiv

Det beror ju på om du själv vill, men jag tycker iallafall att du ska köpa det!

Medlem

Inte mycket till rollspel. Tycker man det har man inte spelat speciellt mycket rollspel tidigare i alla fall.

Medlem

Varför inte? Det är ju ett av världens bästa spel enligt mig.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Inaktiv

Rollspels inslagen är så dova och dåliga att man spyr. Men visst, ett mkt intressant spel som håller flera timmar är det. Jag saknar dock själen..


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Det är iaf. ett av dom bästa spelen att modda

Inaktiv

Du ska verkligen ta och köpa spelet, du förstår inte vad du skulle missa annars! Ett tips är att köpa Oblivion Game of the Year box där du får med expansionen Shivering isles och knights of the nine. Det finns att hitta jätte billigt!


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Inaktiv

Det beror väl på. Om du gillar konsolanpassade och smärtsamt fördummade rollspel är Oblivion spelet för dig.

Jag kan dock erkänna att jag hade kul med det tills dess att min karaktär kom upp till level 20. Efter det föll hela skiten samman då det pinsamma levelsystemet på allvar visade sitt fula tryne. Banditer som springer runt med glassarmour och full daedric? Give me a break! I Morrowind slogs det fast att dessa rustningar var äckligt sällsynta.
Att man inte kan hitta vissa föremål förrän man når en viss level är uselt på så vis att det förstör mycket av ens vilja att leta och finna. Skattjakter var något av det mest underhållande i Morrowind. I Oblivion behöver jag bara vänta på att nå en bestämd level för att sällsynta vapen och rustningar ska vara lika vanliga som toalettpapper.

Och sedan det jävla GPS-systemet. Att varenda ruin, grotta och lägereld dyker upp som en ful liten ikon på ens kompass förstör mycket av upptäckarglädjen; man finner ju inte ett skit på egen hand utan blir och omkringskjutsad som ett litet dagisbarn.

Oblivion går emot många av de fakta som Bethesda så omtänksamt byggt upp i tidigare delar av serien, mycket för att anpassa det hela till den köpvilliga konsolpubliken.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem

Oblivion är ett väldig lättälskat spel, lite likt Skate vad det gäller det, intresserar även icke-skate-intresserade. Likadant som Oblivion intresserar icke-rollspelare.

Medlem

Är ju upp till dig, men köper du det inte så missar du ett av de bästa spelen som gjorts. En given klassiker.

Inaktiv

Jag har funderat på att ge Oblivion en chans till, men det kommer isfåll bli med ett stort antal mods.

Fann denna tråd att vara intressant; Kanske kan göra skiten spelbart?

http://www.bethsoft.com/bgsforums/index.php?showtopic=801083&...

Medlem

Förutom de mega-mods som teX föreslog så är det inte fel att satsa lite på Eyecandy, typ "Visible when Distant" mods. Jäkligt nice att stå på ett berg och kunna se alla fort, ruiner och annat.

Inaktiv

Funderar på att införskaffa mig Oblivion. Om man bara ser det som ett actionspel, och inte ett rollspel kan det nog vara skoj. Risk att man blir besviken annars. Det ska väl inte vara något problem med Vista om man fixar de nyaste patcherna?

Medlem

Oblivion är görbra så det är inget att tveka på.

Medlem

Att tala om att Oblivion inte är ett rollspel tycker jag är fel.

Eftersom Oblivion har en sån frihet innuti spelet, så finns det också en stor frihet i hur man spelar det.
Visst, man kan säga att Oblivion enbart är ett action spel utan någon RPG känsla alls, och sen så kan man bara gå runt rensa varje ruin och fort man hittar.
Eller så kan man leva sig in i spelet, och se det som ett RPG. Uppleva det som ett RPG. Fantisera om dialogerna med NPCs lite smått och tänka hur man skulle gjort. Kanske råka missa den där svängen i grottan eller hålla blicken borta från kompassen.

Och om du nu är så kräsen om genren så kan du ju modda till det lite.

Oblivion är annars ett otroligt spel, oavsätt genre. Köp det!

Medlem

För mig funkar det perfekt på vista så det borde funka

Medlem

Oavsett om man klassificerar det som RPG eller action (både och tycker jag) så är det ett helt enkelt ett riktigt bra och kul spel!
Rekommenderar det helhjärtat!

00a
Medlem
Skrivet av quadpod:

Du ska verkligen ta och köpa spelet, du förstår inte vad du skulle missa annars! Ett tips är att köpa Oblivion Game of the Year box där du får med expansionen Shivering isles och knights of the nine. Det finns att hitta jätte billigt!

jupp game of the year edition är klart prisvärt, många timmar framför datorn eller konsolen.:up:

Medlem

Spelade igenom det med OLDblivion modden på min gamla dator tre gånger

Inaktiv
Skrivet av snusmumrik:

Att tala om att Oblivion inte är ett rollspel tycker jag är fel.

Eller så kan man leva sig in i spelet, och se det som ett RPG. Uppleva det som ett RPG. Fantisera om dialogerna med NPCs lite smått och tänka hur man skulle gjort. Kanske råka missa den där svängen i grottan eller hålla blicken borta från kompassen.

Och om du nu är så kräsen om genren så kan du ju modda till det lite.

Oblivion är annars ett otroligt spel, oavsätt genre. Köp det!

Använda fantasin för att kompensera föra att utvecklarna saknade fantasin. Att sedan sitta och påstå att man kan modda hjälper inte ett redan dåligt spel, det är redan i skiten. De mest fundamentala bitarna kommer aldrig moddas (t ex Dialog-biten).


signatur
12
Skriv svar