UT3-demot - åsikter?

Medlem

vad kör du för OS?


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

verkar kul med har inte testat detän
Kan inte vänta tills jag kommer hem

Medlem
Skrivet av IceMan:

vad kör du för OS?

Vista.

Medlem

du svara på din egenfråga


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Hyfsat krävande. På min AMD X2 5000, 2GB minne, 7600GS och Vista i 800x600 går demot [ "stat fps" ] på 15-35 fps, vid 640x480 i 20-50 fps.

Inaktiv

Vista suger!


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Inaktiv

förresten, hur kan man köra timedemo(lr va de heter) i UT som? i q3 är det ju lätt att kolla fps:en...

har typ aldrig spelat UT förr..


signatur

EVGA nForce650 Ultra | Intel Quad @2,4GHz | GeForce 7900 GTX | Corsair PC6400 4x1024MB | Samsung 800GB SATA2 | SB Audigy SE | Vista Ultimate 64bit

Medlem

Finns ingen vettig metod i demot, kommer till fullversionen, vill du kolla din fps, skriv stat fps i konsollen.


signatur

Space for rent.

Inaktiv

Spara settings i kontrollerna går inte på detta demo. Ser bra ut men senaste hårdvaran krävs. Kräver en ny dator för många.Men det är väl meningen. Lycka till spelnördar kanske hakar på.8)

Medlem

UT3 är vad jag sett hittills ett av de bäst optimerade spelen jag kört, jag sitter med en 1,8 ghz processor och ett GF6600 och jag kan köra max på det mesta, men kan tyvärr inte utnyttja fysikmotorn till fullo : /
Förövrigt, grymt kul!

Medlem

tycker det flyter på bra med min pc som inte är speciell på nåt sätt, e6600, x850xt, 1 gb ram. Har hört nåt om en AMD-bugg, så ni som kör AMD kanske får bättre flyt när spelet släpps.

Annars så tycker jag inte den är märkvärdigt snabb, tycker det är lite långsamt faktiskt med tanke på att man inte kan dubbeldodga vid öppna ytor.

Jag har inte fått den där "wee"-känslan av betat, tycker gubbarna känns stela, vissa vapen är för starka och kommer säkert att utnyttjas i fulla ifall man inte nerfar vapnen lite... ja och skinen, jag kan inte se röda alls typ, blåa lite bättre.
Jag hoppas att man i fulla kan ändra på färgen på gubbarna eller att vi får brightskins.


signatur

thank you, come again

Inaktiv
Skrivet av Anton.z:

UT3 är vad jag sett hittills ett av de bäst optimerade spelen jag kört, jag sitter med en 1,8 ghz processor och ett GF6600 och jag kan köra max på det mesta, men kan tyvärr inte utnyttja fysikmotorn till fullo : /
Förövrigt, grymt kul!

640x480 flyter det skapligt med bara en del lagg på en P4 3,4 och 6800GT. Tror inte du vet vad du pratar om. Eller skojsar:D:heart:

Finns det bättre inställningar i grafiken så man kan spela med ett par tre år gammal dator är jag intresserad annars icke. Höga frames så man kan lira online utan att bli ägd pga lagg.

Inaktiv

Jag tycker att ljudet är väldigt dåligt. Syftar inte på hur det låter utan snarare hur lätt det är att lokalisera strider/fiender med hjälp av ljudet. Ibland kan det låta som att det är värsta striden 15 meter framför en när det inte finns någon åt det hållet.

Man får nästan tänka tvärt om när det gäller ljudet. Hör man ett ljud ifrån höger så vet man att det inte finns någon till höger och tvärt om. Detta gäller dock inte då man ser fienden, då är ljudet, enligt min mening, som det ska.


signatur
Inaktiv

Riktigt bra lir tycker jag, bra tempo bra flyt. bra balanserat.

Har en ny dator, 2.66ghz dual core, 2mb ram, 8800 320mb gfx. Flyter till 100% aldrig känt av fpsen så att säga. på 1024.

Den ena banan har ju den har mekaniska walkern. Den är ju lite imba och jag tycker de är lite trist. Använder jag den och vinner matchen känns de som jag itne förtjänade de.. Hör inte riktigt hemma i DM tycker jag. Den andra mappen e riktigt bra däremot.

Inaktiv
Skrivet av Iceguppi:

Jag tycker att ljudet är väldigt dåligt. Syftar inte på hur det låter utan snarare hur lätt det är att lokalisera strider/fiender med hjälp av ljudet. Ibland kan det låta som att det är värsta striden 15 meter framför en när det inte finns någon åt det hållet.

Man får nästan tänka tvärt om när det gäller ljudet. Hör man ett ljud ifrån höger så vet man att det inte finns någon till höger och tvärt om. Detta gäller dock inte då man ser fienden, då är ljudet, enligt min mening, som det ska.

De kan jag nog hålla med om lite. Men det är kanske en vanesak? Hur nära saker låter i förhållande till ljudvolym.

Annars är ljudet riktigt bra.

Måste också säga att jag håller med alla om att menyn var riktigt tråkig, och bråkig att ha att göra med.

Inaktiv

Känner att jag börjar tröttna på spelet (efter 50+ timmar). Iofs har jag inte kört seriöst än utan bara public dm och tdm men känns som om man gör exakt samma saker om och om igen. Får väl ta och prova lite seriöst mot de bra spelarna när jag får tillbaka min dator men kan inte tänka mig att jag tycker att det blir roligare.


signatur
Medlem

ljudet är extremt dåligt.
man hör inte om en fi är bakom en, eller 100m där ifrån, riktigt skit kasst.
I ut2k4 var ljudet skit bra. dåligt epic :/ hoppas på bättring, det är ju trotts allt en Beta.


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

Blir nog inget köp, riktigt besviken på detta. Blä..


signatur

When I'm not here, people die.

Inaktiv

Spelet är ett måste för mig, ser väldigt snyggt ut också. ^^


signatur

I am a fanboy.. o_O

Inaktiv

Demospelet kraschade min dator direkt vid första starten. Andra uppstarten klarade jag mig till menyerna, gjorde inställningar och sen när jag skulle spela kraschade datorn igen. Fick till slut dra ut sladden ur datorn för att den vägrade boota.

Någon som haft samma problem eller hört talas om att det ska vara buggigt?

Dessutom ser jag nu att mitt ut 2004 har ballat ur samtidigt. Demons fel? jag vet inte.

Suck.

Medlem

Låter snarare som annat generalfel.


signatur

Space for rent.

Medlem

Tycker de borde fixat en demo klient till linux oxå.

Medlem

Håller med, men det kommer vad det lider. Hoppas det inte dröjer allt för länge bara.

Medlem

6. I stora områden kanske jag har 30(-40) FPS men annars ligger jag på 50 med näst högsta upplösningen och max details.

EDIT: Spelet är det bästa deathmatch spelet hittlis!
Banorna, Vapnerna, Grafiken, Känslan och CTF är HELT otroligt!
Här ska önskas UT3:heart:
Säger bara om du funderar har du svaret. Köp det
(shit måste installera lite add-ons stavningskontroll[er])


signatur

hejsanhejsanhejsan

12
Skriv svar